/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
SpyFalcon 2.0 HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!
Fra : patrickfridal
Vist : 1060 gange
200 point
Dato : 24-03-06 16:41

Efter at have været rundt på nogle hjemmesider dukkede programmet op på min computer, installerede åbentbart sig selv.
Nu kommer der hele tiden popups op om at der er virus på min computer fra programmet.
Den scanner og beder mig så om at betale, nej tak du.
Har afinstalleret programmet flere gange men i samme øjeblik det er afinstalleret kommer der nyt popup op.
Har prøvet at scanne med Windows Defender og Etrust men det er der stadig.

Hjæælp :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-06 16:50

prøv at gå ind her www.arlet.dk han kan hjælpe dig, så du får renset din maskine

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 24-03-06 17:20

Hejsa

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Følg også vejledningen her til opsætning:

http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-03-06 17:36

Denne nye og hamrende effektive spyware scanner burde klare ærterne :

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware

Blev enormt positivt overrasket da det rent faktisk vidste sig at den kan håndtere den "tunge" spyware. Fjernede SpyAxe uden problemer

Vh fluffy

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 24-03-06 19:56

briani. Det fjernede spyfalcon.
Nu er min startside så http://www.securitysafeguards.net/ noget der ved om det er spyware eller en godkendt side?

fluffy scanner også lige med det link du har smidt, hellere en gang for meget end en for lidt.

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 24-03-06 20:17

Tak for svaret briani. Og Fluffy!

syntes I begge fortjener pointene, men da briani gav det mest grundige svar bliver det ham, ellers må Ilige slås om dem.

Siger mange tak. ! God weekend.

Kommentar
Fra : Wagn666

Dato : 26-04-06 22:27

Hej Drenge

Kan det fjernes uden at man skal til lommerne? Så vidt jeg kan se skal man efter maskinen har scannet i flere timer, rysdte op med en pose penge for at registrere briani's spywareinfoprogram.

Mvh.
Wagn666

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 27-04-06 11:45

Wagn666 -> Mwav er en engangsscanner. Du behøves ikke betale noget som helst. Det du omtaler er blot en reklame for deres faste antivirus-program.

Vh fluffy