/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Skal det fortsætte?
Fra : Joern_Vig
Vist : 1076 gange
50 point
Dato : 24-03-06 09:26

Information om Danmark

Til Statsminister Anders Fogh Rasmussen

Det er så langt ude, at det skriger til himlen:
I følge Imam-konferencen i Bahrain skal danske
virksomheder nu til at betale aflad til Islam-missionen
for ikke at blive boykottet af de ledende muslimer, der
tilsyneladende bestemmer, hvem forretningerne og
kunderne skal handle med.

Joern E. Vig
Stadion Allé 48
Århus
www.lilliput-information.com

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 24-03-06 09:28

Er der nogle grundlæggende forholdsregler man kunne tage i anvendelse straks?:
Nævn de tre vigtigste

Information om Danmark

Til Statsminister Anders Fogh Rasmussen

Det er så langt ude, at det skriger til himlen:
I følge Imam-konferencen i Bahrain skal danske
virksomheder nu til at betale aflad til Islam-missionen
for ikke at blive boykottet af de ledende muslimer, der
tilsyneladende bestemmer, hvem forretningerne og
kunderne skal handle med.

Joern E. Vig
Stadion Allé 48
Århus
www.lilliput-information.com

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-06 09:36

Ja selvfølgelig skal der betales aflad til Islam-missionen. Sprængtoffer er jo ikke gratis

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-03-06 10:32

Imam-konferencen i Bahrain !!!!

Det lyder mere som mafiaen på Sicilien

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-03-06 10:35

Well... skik følge eller land fly, ikke sandt?

Hvis Arla vil handle dernede, må det være på deres præmisser... ellers er de jo i deres fulde ret til at trække deres virksomhed ud...

Fuldstændig, som vi forventer det herhjemme med udenlandske virksomheder

Vaxen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-03-06 10:46

Det kan du jo have lidt ret i Vaxen....et eller andet sted kan det jo sidestilles med told og subsidier i EU og USA. Dette ytres blot i en ikke sekulariseret forståelsesramme.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-03-06 11:03

Præcis Vivi.. Og når virksomheder starter op og samarbejder med disse lande, så ved de, at det er et ikke-sekulariseret land, de samarbejder med - og dermed også deres præmisser.
Det er et valg, Arla må træffe... Hvis præmisserne ikke kan accepteres, må de stoppe handlen...

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-06 11:04

Med baggrund i den franske reportage kan man begynde at spekulere på om der vil være lighedstegn mellem Islam-mission og islamister for er det tilfældet må der så blive tale om støtte til terror. Ingen kan vel længere være i tvivl om sammenhængen med de slet indpakkede trusler der blev givet den franske journalist i TV-reportagen om imamerne.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-03-06 11:14

Bjarne, det tror jeg nu er at overfortolke.. Der er ingen tvivl om, at disse mennesker er blæst fuldstændig - og i mine øjne skulle have et kæmpe spark ud af landet. Men at gøre alle missionerende muslimer til islamister/terrorister synes jeg ikke er rimeligt...
Jeg deler din harme! Men vil ikke lade det gå ud over hele den muslimske befolkning - disse her er trods alt fundamentalister.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-06 11:31

Du misfortolker det jeg skriver Vaxen.
Muslimer er jo ikke lig med islamister selv om islamister er muslimer.

Hele sagen er kørt af en gruppe imamer, hvoraf flere nu har afsløret sig som værende islamister, der jo helt tydeligt støtter vold som et nødvendigt middel.

Den dialog som mange opfordrer til og som er eneste fredelige mulighed vil ikke kunne ske med islamister da de giver ordrer og nu endda flirter med tanken om at bombe en navngiven muslim hvis han skulle komme med i regeringen.
Hvis man kan true de demokratiske muslimer til at tie er der ingen at føre reel dialog med.
Husk at dialog kører begge veje og kommunikation med islamister der siger et til den ene part og noget andet til den anden aldrig kan føre til andet end at den vestlige verden skal bøje sig i støvet for disse fanatikere.

Islamisterne vil indføre sharia lovgivning og indføre statsstyre hvor regeringen skal lade sig lede af det religiøse råd.
Altså en magtopbygning som Europa har afskaffet for flere århundreder siden.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-03-06 11:35

Vi er fuldstændig enige

Vaxen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-03-06 11:42

Akkari har været i modvind i længere tid, men nu går det også op ad bakke....så'r et uuu, ville være AaB tilhængernes dom. Jeg ved ikke om den holder juridisk, men det bliver spændende at følge det politiske efterspil efter den franske dokumentar.

Politisk og økonomisk er det jo globaliseringen, som står på dagsordenen, men socialt så giver denne ide kæmpe problemer. Det var muhammedkrisen et godt eksempel på.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 24-03-06 15:08

Vaxen, du har helt ret:
Skik følge eller land fly,
Derfor bør alle Islamister udvises. (Her er det vigtigt, at skelne mellem ISLAMISTER og MUSLIMER)

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 24-03-06 15:55

Jeg mener, at det gamle ordsprog, Skik følge eller land fly er forældet, hvis vi vil globaliseringen. Hvis vi vil fortsat vækst er vi afhængige af at verdensmarkedet fungerer og så må vi også finde en løsning på kultursammenstødet.

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 29-03-06 10:24

Til viviborgen. Hvordan kan globaliseringen være en ide?

Bortset fra liberalen gående ud, at folk bare vandre, hvorhen de vil, så er resten da ingen ide.
Skulle vi forbyde russerne at bruge pc-ere eller inderne i at producere damekjoler.

Globaliseringen er en konsekvens af den skatte- og forsikringsfinansierede velfærd i Vesten.

Dette ville netop være en ide - en rigtig skidt ide, som alle de andre - at forbyde russerne at bruge pc-ere eller EU-beskytte, som EU gør, mod kjoler og sko fra Kina.

Muhammed-krisen skyldes simpelthen et angreb på vore frihedsrettigheder. EU angreb i øvrigt samtidig, men tabte i svinget, selvom de alle havde valgt at angribe et lille ufarligt land.

Euro sejler i olie, i øvrigt. Nu stiger renten, så bliver der endnu flere arbejdsløse. Det er heller ingen ide.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 29-03-06 11:04

Globaliseringstanken er en idé, som man kan arbejde for eller imod. Tanken bliver af liberale politikere udlagt, som en naturlov, men det er noget vås.

Om globaliseringen lykkedes afhænger jo af aktørerne. USA arbejder for tiden imod en globaliseret verden. Det er de nationale interesser. USA ønsker ikke at miste deres status som eneste supermagt. Der for har Bush også fornyligt indgået en aftale med Indien om kernevåben. Kina skal holdes i skak. De er den eneste reele trussel om en kommende supermagt, som kan spolere unipolariteten i verdensstrukturen. Kina har en voldsom vækstrate, det vil blive et problem, når alle kinesere skal have en levestandard, som os i vesten. F.eks. vil efterspørgslen på mellemøstens olie blive enorm med en voldsom prisstigning til følge....mon det var for at frelse irakerne fra Hussian og indfører demokrati i landet, at USA, England og Danmark invaderede Irak. Nej, det var såsandelig også for at få kontrol over olien i landet. Kina skal for alt i verden holdes ude....det er USA interesse nationalt. De internationalle interesser er USA fløjtende lige glade med. De sidder på magten og deres kamp handler om at blive siddende. Magtbalancen skal være i uligevægt set fra USA.

Verden er ikke globaliseret. Det er kun dele af den der er. Afrika, store dele af Asien og Sydamerika. De er ikke med på vognen...og de kommer det heller ikke så længe USA styrer de internationale organisationer, enten ved at sidde i dem med vetoret eller ved at boykotte dem.

Den globaliseringstanken er en ide, der handler om økonomi og teknologi.....hvor global er det set med afrikanske øjne. Det er kun den nordlige del af verden, som er global.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 11:43

Globaliseringstanken (idéen) kunne jo være at man deler byrder og goder ved for eksempel at lade de folkerige lande lave de manuelt betonede produktioner og ved at købe deres produktion får vi jo noget for vores penge samtidig med at vi gør de folkerige lande i stand til at købe fødevarer de steder hvor man kan producere dem mere effektivt.
Man kunne kalde det en gratis u-landshjælp som samtidig mindsker incitamentet for de fattigste til at bosætte sig i for eksempel Europa hvor der er mindre plads og slet ikke mulighed for at beskæftige mennesker uden eller med begrænset uddannelse.
(Meget forenklet beskrevet)

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 29-03-06 12:43

Det er jo netop ideen med de internationale organisationer, men vi er lige vidt, når USA kun plejer nationale interesser i de internationale organisationer. Vi er så heller ikke bedre i EU, hvor subsitier og told er med til at holde udviklingslandene i knæ.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 29-03-06 12:50

Joern_Vig
Citat
Globaliseringen er en konsekvens af den skatte- og forsikringsfinansierede velfærd i Vesten.

Den kan jeg ikke lige få til at hænge sammen?

Vil du forklare det lidt nærmere?

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 29-03-06 15:40

Er jeg ikke næsten enig med BjarneD?

Globalisering er INGEN ideologi. Hun vil forbyde russerne at bruge pc-ere, forbyde kineserne producere sommerskjorter o.s.v. eller indføre beskyttelses told, så de nye producenter ikke kan afsætte deres produkter.

En ideologi bygger på et skrevet volabularium som Karl Marx's eller Jürgen Habermas'. Det er selvfølgelig ligesom med kapitalisme - er opfundet af Karl Marx - men det er ingen isme d.v.s. verdensanskuelse. Det er også derfor enhver ideologi i længden taber til en naturlig ordning.
Hvis jeg f.eks. er mekaniker og ansætter to svende, så er jeg sikkert kapitalist. Det er det rene vrøvl.
Hvis Fl. Smidt slår sig ned i Pakistan, så er det måske fordi ingeniørtimer der koster kr. 60 og tilsvarende time her koster kr. 460. Det er ingen ideologi.

Det er stor interesse i at bevare illusionen herom, for tænk på alle de verdens-topmøder som gadens parlament så vil gå glip af, medens de indenfor på mødet mestedel forsøger at forsvare sig mod den uundgåelige udvikling, ....der vel at mærke skulle være lige i Attach's favør. Guderne må sig forbarme.

Globalisering er international konkurrence og resultatet er som BjarneD korrekt hævder: De løntunge produktioner forlader vesten og de videnstunge indtil videre kan vi holde skansen med i Vesten, hvis vi sikrer vidensindholdet fra virksomhedernes produkter og helt ned til børnhaveklasserne. Men det har vi netop ikke gjort, og derfor halter Europa meget bagefter.

Joern

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 16:59

Enighed er en sjov størrelse.
Midler og mål kan skabe dybe kløfter.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 29-03-06 22:52

"skik følge eller land fly" forældes ikke af nok så meget globalisering.

Hvis jeg rejser til et andet land, må jeg tilpasse mig, alt andet ville være både dumt og respektløst!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 29-03-06 23:52

Hvad er det for en ideologi Habermas er ophavsmanden til....den kender jeg ikke?

Globaliseringstanken udspringer af liberalismen....er vi enige så langt?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 30-03-06 00:32

Globaliseringen er en konsekvens af hurtigere transport og informationsstrømme. Uanset om vi kan lide "tanken" eller ej!

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-03-06 10:47

Til viviborgen:

Nej, desværre, den del af globaliseringen, der har noget med ideologi at gøre er idiottanken om, at folk bare kan rejse, hvorhen de vil og slå sig ned og forvente alt, eller "der er arbejde at få alle steder, måske til 8 kr. i timen; men lidt har har også ret, og de ka' jo bare bo i campingvogn eller i et hul i jorden".
Disse idiottanke udspringer af socialismen og liberalismen (Isme=Isme + Isme + Isme + Isme).
Resten kan vi da ikke gøre noget ved uden vi netop lavet et sådant system, som kun de værste vil have.
Kan jeg komme det nærmere, nej.

Som du forhåbentlig ser: Alt er ikke relativt!!
Konsekvensen ville nemlig være at alt var ligegyldigt.

JEG SKULLE HAVE POINT FOR DETTE HER - men fløjene har været fedtede

Der bliver s'gu' serveret for dig på et sølvfad

Så til Jürgen Habermas, kort sat ind i en for Danmark væsentlig sammenhæng:
http://www.lilliput-information.com/revo.html

Den Danske Folkeskole er i dag fuldstændig gennemsyret af den moderne pædagogik: Bl.a. samtalen på tilsyneladende lige fod med læreren, rollespil og tilsyneladende–attituder, frit valg (men vælg rigtigt) og tilsyneladende ingen krav, men alligevel skal alt (selvom det ikke er meget) afrundes med en social dimension. Så finder man sin plads, som pioner eller som undersåt, ingen sanktioner (men: repressiv tolerance), derimod samtalen og kontrakter: ”Hvis du nu ikke slår Henriette i 14 dage, så samler klassen 10 kroner ind til dig”. ”Hvis I ikke kan møde i skolen til tiden, så kan I få fleksible mødetider.”

Der er også andre valgmuligheder. Hvad vælger I?

Det hele tager udgangspunkt i Jean-Jacques Rousseau’s (gode) Emil og andet føleri i slutningen af 1700-årene, som toppen fandt det umagen værd at satse på for at afskaffe det skabte menneske. Mennesket skulle skabes/formes af ”den jordiske formgiver”. Rousseau havde i øvrigt cirka 5 børn uden for ægteskab med forskellige kvinder. Den skotske filosof, præst og økonom David Hume tog tre af disse børn i pleje, da han fandt dem på en parisisk børneinstitution. Rousseaus syn på barnet har domineret blandt reformpædagoger og Politisk korrekte skolelærere, siden reformpædagogen Sofie Rifbjerg (Klaus’ faster) i 1921 indgik en international aftale i Calais med New Education Fellowship (N.E.F.).

http://www.lilliput-information.com/deja.html

1800-tallets metoder i denne sammenhæng gik mest ud på at skabe/uddanne de psykologer og andre pionerer, der skulle gå forrest i kampen for verdslig-skabelsen af det nye menneske. Doktor Wilhelm Wundt’s eksperimentelle psykologi afløser berliner-filosoffen G. W. F. Hegel, absolutismens skaber i 1800-tallet.

Resultaterne aflæses tydeligt i dag.

Ansvaret på dansk jord er blevet præcist placeret i bl.a. følgende bøger:

Kampen mod kundskaber, Henning Fonsmark, Gyldendal, København 1996

Historien om den danske utopi, Henning Fonsmark, Gyldendal, København 1990

Prøv den samlede gennemgang bortset fra Fonsmarks emner – der i øvrigt blev anmeldt på Radio Saxen i ”Kampen mod kundskaber”– 13-05-96 - 60 min. Nr. 31 på : http://www.lilliput-information.com/band.html

Der er yderligere oplæg fra IoD bl.a. via: http://www.lilliput-information.com/gru.htm

På amerikansk jord:

Baggrunden i sin helhed findes i en fin dokumentation for den amerikanske uddannelsesreform og dens dårlige resultater i : ”Education Reform: The Silent Weapon”, Spotlight: Vores offentlige skoler er blevet hjernevaskningscentre, hvor hjernerne på vores børn korrumperes i forhold til de traditionelle værdier til fordel for en helt fordrejet dagsorden sat af vore globale mestre. Den amerikanske forfatter Shirley Basarab, Seattle, Oregon, beskriver de fuldstændig fremmede begreber, der gennemsyrer de amerikanske skoler i dag. Vi har ikke bogforlaget og det præcise udkommelsesår; men den kan findes i enhver velassorteret søgemaskine på Nettet, når der søges på forfatterens navn. De amerikanske skolebørn blev tilfangetaget før 2. verdenskrig, hvorimod Skandinavien først blev indtaget med 1970-ernes aktive reformpædagoger.

Det europæiske tænkeskema skal man finde hos den tyske filosof Jürgen Habermas:
Habermas: Nogle biografiske noter af Thomas Gregersen – hentet fra www.habermasforum.dk
Der er afgjort interessante punkter indimellem:

1929 - Født 18. juni 1929 i Düsseldorf. Opvækst i Gummersbach. Faderen melder sig i 1933 ind i NSDAP.

1944-45 - Medlem af nazi-organisationen Jungvolk.

1949-54 - Universitetsstudier Göttingen og Bonn. Bliver ven med Hans-Otto Apel, som på afgørende måde har inspireret H. Læser bl.a. Heidegger.

Se videre på http://www.habermasforum.dk/index.php?type=contribution&text_id=28

Én af de meste interessante er:
2003 Prodi udpeger Habermas til tænketank om et bæredygtigt Europa.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Venligst Joern

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 30-03-06 12:00

Enten forstår jeg ikke, hvad du skriver eller også svar du ikke på mit spørgsmål. Jeg har været omkring de sider som du henviser til om Habermas, og han har så vidt jeg kan se ikke formuleret nogen ideologi. Der er ikke noget nyt under solen der for mig.

Denne side, Lilliput, hvor du selv har skrevet en del tekster, hvem står bag denne side?

Tak for din rep. af pædagogikkens historie....den var heller ikke ukendt.

Du skælder og smælder over folkeskolen, og alt hvad den står for.....er du også modstander af demokratiet? Den pædagogik, som er herskende i folkeskolen p.t., skyldes jo folkeskoleloven, som blev vedtaget med et bredt forlig i folketinget i 1993.

Den gældende folkeskolelov sætter eleven i centrum imodsætning til tidligere love, som sætter stoffet i centrum. Bertel Haarder er på vej med en ny folkeskolelov, som igen sætter stoffet i centrum og den gammeldags tankpasserpædagogik kan atter tages i anvendelse. Det bliver nemt at være lærer.....tank op og test, tank op og test, tank op og test.

Det bliver en succes.....om ikke andre steder, så i pisa-undersøgelserne. Jeg tror nemlig ikke på at kundskaber og færdigheder alene er nok for et menneske, som skal kunne navigere i et hyperkomplekst samfund, som videnssamfundet er. OECD er for øvrigt enige i at det ikke er kundskaber og færdigheder, men derimod kundskaber, færdigheder og livsfærdigheder det fremtidige menneske behøver.
http://udd.uvm.dk/199906/99-6/udd6-2.htm?menuid=4515

Kommentar
Fra : drugis

Dato : 30-03-06 18:55

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 31-03-06 14:49

Joern har faktisk ret m.h.t. folkeskolen. Den styres i dag af de forældre og politikere, der råber højest, og det er ikke altid lige de klogeste. De der ønsker, at deres børn skal lære at tage ansvar, at omgås andre med respekt og tilegne sig kundskaber m.v. henvises ofte til betalingsskolerne, da folkeskolerne ikke længere kan skille sig af med uheldige elementer blandt såvel elever som forældre.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 31-03-06 15:45

Om folkeskolen
Citat
Den styres i dag af de forældre og politikere, der råber højest, og det er ikke altid lige de klogeste.

Du har da helt ret i, at skolen styres af politikere og forældre, men så hører vores enighed da også op. Både forældre og politikere er valgt af hhv. alle forældre på en skole og hele folket. Hvis vælgerne så har valg de, som ikke er de klogeste, så er det sgu da vælgerne, der er de dummeste.
Citat
De der ønsker, at deres børn skal lære at tage ansvar, at omgås andre med respekt og tilegne sig kundskaber m.v. henvises ofte til betalingsskolerne, da folkeskolerne ikke længere kan skille sig af med uheldige elementer blandt såvel elever som forældre.

Jo, det kan skolen godt. Der er stadigvæk elever, som bliver bortvist fra en folkeskole, men du har da lidt ret i, at mange folkeskoler er mere tolerente end privatskoler, som heller ikke ønsker elever, som ikke er de skarpeste knive i skuffen.

Folkeskolen er en sorteringscentral. Det har den altid været, og det er den stadig. Siden 1975 har skolen bare ikke sorteret så tidligt mellem boglige og praktiske begavede.

Vi har jo undervisningspligt i DK ikke skolepligt, men kommunen har pligt til at sørge for gratis undervisning til selv de mest utilpassede børn og unge. Det sikre grundloven.

Der findes allerede privatejede institutioner, som tager sig af at undervise de allermest utilpassede. Det tager de sig fyrsteligt betalt for. Det kan koste helt op til 100.000 om måneden....og resultaterne er ikke imponerende. Der er nemlig også mennesker, som spekulerer i vanskelig børn.

Så hvis folkeskolen smed nogle flere på porten, så ville det blive dyrt ....rigtigt dyrt. Hvilket formentlig ville medføre besparelser på folkeskole, som så ville betyde dårligere skolegang.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 31-03-06 15:47

Om folkeskolen
Citat
Den styres i dag af de forældre og politikere, der råber højest, og det er ikke altid lige de klogeste.

Du har da helt ret i, at skolen styres af politikere og forældre, men så hører vores enighed da også op. Både forældre og politikere er valgt af hhv. alle forældre på en skole og hele folket. Hvis vælgerne så har valg de, som ikke er de klogeste, så er det sgu da vælgerne, der er de dummeste.
Citat
De der ønsker, at deres børn skal lære at tage ansvar, at omgås andre med respekt og tilegne sig kundskaber m.v. henvises ofte til betalingsskolerne, da folkeskolerne ikke længere kan skille sig af med uheldige elementer blandt såvel elever som forældre.

Jo, det kan skolen godt. Der er stadigvæk elever, som bliver bortvist fra en folkeskole, men du har da lidt ret i, at mange folkeskoler er mere tolerente end privatskoler, som heller ikke ønsker elever, som ikke er de skarpeste knive i skuffen.

Folkeskolen er en sorteringscentral. Det har den altid været, og det er den stadig. Siden 1975 har skolen bare ikke sorteret så tidligt mellem boglige og praktiske begavede.

Vi har jo undervisningspligt i DK ikke skolepligt, men kommunen har pligt til at sørge for gratis undervisning til selv de mest utilpassede børn og unge. Det sikre grundloven.

Der findes allerede privatejede institutioner, som tager sig af at undervise de allermest utilpassede. Det tager de sig fyrsteligt betalt for. Det kan koste helt op til 100.000 om måneden....og resultaterne er ikke imponerende. Der er nemlig også mennesker, som spekulerer i vanskelig børn.

Så hvis folkeskolen smed nogle flere på porten, så ville det blive dyrt ....rigtigt dyrt. Hvilket formentlig ville medføre besparelser på folkeskole, som så ville betyde dårligere skolegang.

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 31-03-06 20:51

Til viviborgen:

At hele sindelagsideologien fra 1968 her i landet, konstrueret og fulgt op flere gange af Habermas og Marcuse er gået dig forbi er er ikke mit problem. Jeg forsøgte at give dig et vink. Frankfurterskolen var måske noget du skulle prøve på en søgemaskine...det er altså ikke mit bord,
men jeg følger da lidt med.

SKOLEN - DETTE HER ER VÆRD AT LÆSE, OG DEN DER MED, AT DET ER FOR LANGT ER KUN UDTRYK FOR DOVENSKAB - DET ER RIGTIG RYSTENDE - ALT ER AFDÆKKET OG INTET SKER

Nej, jeg tilhænger af demokratiet og imod en ødelagt folkeskole og jeg er velorienteret, disse spørgsmål om skolen øver indflydelse på alle danskernes muligheder i fremtiden:

http://www.informationomdanmark.dk

Folkeskolen er brudt sammen - undervisningspligten tilsidesættes som aldrig før
I lang tid undrede det os, at vi ofte mødte undervisningspligtige børn rundtom på gader og for eksempel skovstier om formiddagen. Det undrer os ikke længere. Vi er så heldige, at vi har et par skolelærere på nært hold, der nu har valgt at tage bladet fra munden og fortælle os sandheden om, hvad der sker.

Børnene gider ikke have undervisning, og når de ikke gider, går læreren med dem i skoven, eller de tager en tur i byen. Der er ingen pligter længere; de tilsidesættes i hvert fald. Går vi til det næste trin, som følges af næsten halvdelen af alle undervisningspligtige, som vi vel ynder at fastholde det, så er valgfriheden med hensyn for eksempel fag i gymnasiet nu således, at der kan tildeles 200 forskellige studentereksaminer. Valgfriheden førte til værdiløshed.

Princippet startede under den famøse Ritt Bjerregaard, der ikke selv kunne optages på Christianshavns Gymnasium, fordi hun havde et for lavt gennemsnit til mellemskoleeksamen. I faget historie kunne hun ikke svare på, hvad skæbnesvangert, der ramte Danmark i 1864. "Kunne vi ikke blive lige kloge, så kunne vi i hvert fald blive lige dumme, for lige skulle vi være". Det var hvad enhedsskolen gik ud på. Intet andet. Men bare rolig, det hele fortsatte såmænd i samme gænge under Bertel Haarder[1] fra 1982 i det nære samfunds navn. Og nu igen fra 2005 med nye proklamationer.

Mange lærere kan ikke holde det ud længere, for eleverne gør præcis, hvad der passer dem overalt. Derfor flygter lærerne fra jobbene som aldrig før. I Nordsjælland er der direkte lærermangel af samme grund.

"De unge skoleelever magter ikke at møde i skolen om morgenen", hørte vi på TVA først i 2005, "fordi de ikke har sovet nok, når de møder op, og derfor ser skoleledelserne sig nu nødsaget til at indføre fleksible mødetider". Det er kun en smule af sandheden, selvsagt toppen af isbjerget. Det er meget værre.

Når omstrejferne antræffes, er der ikke tale om, at en biologitime eventuelt en enkelt gang i forårstiden forlægges til en nærliggende skov eller sø, hvor der kunne være noget at lære om. Der er tale om, at børnene ikke vil have undervisning; de vil more sig og have det det rart efter egne lyster. Og lærerne giver efter.

I den anden ende bruges der helt overflødigt afsindige mængder ressourcer på noget ganske udsigtsløst. Elever, der er bogligt så svagt kørende, at de kan ikke følge med i nogen anden skole, skal gives et sidste særtilbud, hvor man på hver elev pøser kr. 1.500 i lærerlønning m.v. ud hver dag læreren går over dørtrinet til skoleklassens lokale. Der opereres med klassekvotienter på 3, for bl.a. at forsøge at proppe dem med det, som man i dag kalder matematik. Typisk 16-årige, der agerer som 8-9-årige, og fortsat kæmper med 6-tabellen. Vi har ikke noget overblik over, hvor mange elever, at det kan dreje sig om på landsplan, og vi kender heller ikke fordelingen på nationalitet.

Vi ved også at arbejdsløse akademikere selv med ph-grader fortsat tilbydes offentlige tilskudsjob - kaldet "dansk koncentrationslejr" - med indsamling af løvfaldsblade og stabling af brænde i skovene, en enkelt uddeler post i Vollsmose, mange andre kører bus; imens man ufortrødent fortsætter med at optage kæmpe, nye studenterhold til endnu mere fremtidig humaniora-arbejdsløshed i et land, hvor uddannelsen som en selvforsynende evighedsmaskine er gjort såkaldt gratis - for andre end skatteyderne -, og studenterne fortsat frit kan vælge selv, næsten uden begrænsninger.

Vi ved fra erfarne folkeskolelærere i Københavnsområdet, at den normale undervisning ikke længere kan gennemføres, når fremmedandelen bliver mere end 20 pct. - den er 45 pct. i dag. Derefter er mønstret helt klart, at de danske eleverne begynder at sive, stille og roligt væk til privatskoler, eventuelt til andre kvarterer, forudsat forældrene kan betale for privatskolen, og forudsat de kan skaffe sig bolig i andre kvarterer, eventuelt i forstæderne til de større byer. Der er ikke noget særligt forældreinitiativ, der forsøger at rette op på skoleforholdene i tide, for alle ved, at det netop er det problem, der ikke må tales om. Og desuden gør lærerne som de og deres fagforening vil, alligevel.

45 pct. er den gennemsitlige fremmedandel på københavnerskolerne.

D.v.s. der sker et accelereret fravalg af Folkeskolen i de fleste af vore byer, når der fremmedandelen overstiger disse cirka 20 pct. Selve skoleloven sikrer, at den laveste mellemproportional altid skal vælges således forstået, at tiden bruges på eleverne med de ringeste forudsætninger. Resten lærer ikke rigtig noget, men de keder sig bravt. Skulle der foregå noget er det selvvalg, også af etiske koder. Alt lige godt og lige meget, men skoleeleverne skal selv fornemme i hvilken retning vinden blæser, hvis de ikke er blevet forberedt derhjemmefra. Resultater bliver kandidater til ledelse eller til undersåtternes rækker. Dette er den korteste karakteristik af det bagliggende undervisningssystem.

Vindretningen er uforandret. Uddrag af: http://www.lilliput-information.com/lep.html :

I 1904 udgav John Dewey sit mesterstykke om Opdragelse: Dens psykologi og dens forhold til fysiologi, antropologi, sociologi, sex, forbrydelse, religion og uddannelse. Med John Dewey's egne ord:

Opvækst består i enten at bruge ens egen kraft i en social retning eller også i evnen til at dele andres erfaringer og således udvide den individuelle bevidsthed til racens bevidsthed (Dewey, John, "Lectures for the First Course in Pedagogy", unpublished, No. 1 (1896), p.1)

.."Det største problem i al opdragelse er at koordinere de psykologiske og sociale faktorer...koordinationen kræver...at barnet er i stand til at udtrykke sig selv, men på en sådan måde, at det i virkeligheden afrunder en social afslutning."

Først fra slutningen af det 19. og i begyndelsen af det 20. århundrede begyndte der at ske gennemgribende omvæltninger af det amerikanske undervisnings- og opdragelsessystem. "Ordet "opdragelse" hos Wundt betød, at man "fodrer" erfaringsmæssige data ind i de unge hjerner og nervesystemer - men man indfører dem ikke i udviklingen af et dygtigt, indre åndsliv, opdrager ikke med den hensigt at forædle intellektet".(slut på uddraget)

Nu kunne man så håbe på, at adskillige undersøgelser bl.a. PISA-undersøgelsen for nylig og OECD-undersøgelsen fra 1996 havde givet de ansvarlige et vink med en vognstang. Men når man betænker, at de samme, der ødelagde Folkeskolen i enhedsskolens og det såkaldte nære samfunds navn, hvor ansvaret forflygtigedes i den grad ved at såkaldte skolebestyrelser tog over sammen med en blød, glat og meget lyttende, men aldrig inspicerende inspektør kombineret med en teoretisk og meningsløs skolelov, nu igen har ansvaret øverst oppe, så er der intet realistisk at håbe på til det bedre.

For et par dage siden mødte en kvindelig skolelærer op på sin skole på Sydfyn efter endt barselsorlov. Det var så tilfældigvis på den dag, hvor 10. klasse havde deres sidste skoledag. Skolen var tom, fuldstændig tom.

Den der vil kende baggrunden for skolens deroute , hvad der således skete og perspektivet for, sker nu og skal ske med Den danske Folkeskole, skal man på dansk til vor hjemmeside: http://www.lilliput-information.com/skole/index.html

Der sker ingen forbedringer, for der er intet at forbedre, når alt er galt. Sigtet har i princippet ligget fast i princippet siden 1700-tallets Jean-Jacques Rousseau (1712-78), Han gav et meget personligt og engageret bidrag til at forstå staten og dens såkaldte natur, hvoraf den opstår og hvad dens formål er. Rousseau bringer endog sit syn på oplysning og kultur på banen. Hans tanker har haft en enorm indflydelse på de vestlige samfund i 20. århundrede. Han hævdede at kunne sondre mellem den falske og den sande kultur og mellem hvad der er naturligt i naturstaten og i samfundsstaten. Han hævder at der er en naturlig stræben i mennesket – en dominerende kraft – til at være åben, spontan, god, sympatisk og taknemmelig. At disse instinktive og sande følelser er mere originale end årsagen; det emotionelle liv alene gør mennesket stort og godt; det er bestemt ikke hjernen. Rousseaus skrifter er fyldt med modsigelser og særheder; men især hans skrivemåde gjorde et overvældende indtryk på læserne, og det gør de også i dag. Og så var nogen der udgav hans bøger. Vi skal dog frem det såkaldte Moderne Gennembrud i 1870-erne, før det virkelig tager fart.

Især Rousseau's syn på børn har dannet skole: Skotten, filosoffen, teologen og økonomen David Hume tog i øvrigt tre af Rousseau’s fem børn uden for ægteskab og med forskellige kvinder i pleje, efter faderen havde afleveret dem på en børneinstitution i Paris. Rousseau var så vores officielle forbillede indenfor børneopdragelse og moderne pædagogik startende centralt med ”Samfundspagten” i Danmark 1889 og videreført af reformpædagog Sofie Rifbjerg (Klaus’ faster) fra 1921, der skrev ”en bibel” på dette vigtige felt netop med udgangspunkt i Rousseaus tanker.

Endemålet er ved at være nået nu. Danmark skulle hævde sig i den internationale konkurrence på vidensjobs, højtudviklede produkter med stort vidensindhold og på særlige kompetencer, sagde de. Det vil højest sandsynligt ikke komme til at ske, for ingen skole er så systematisk ødelagt sammen med store dele af det danske uddannelsessystem som Den danske Folkeskole.

Når jeg spørger de bedst begavede med for eksempel naturfagene fysik, kemi, biologi og matematik som tilvalgsfag på højt niveau i gymnasiet, om deres ønsker til fremtiden efter endt uddannelse, svarer de: England, Tyskland eller USA. Desværre må jeg sige; det er ikke meget bedre, bortset fra at ødelæggelserne der formentligt ikke har en ensartethed og en fuldstændighed, der tåler sammenligning med den let overskuelige og derfor mest effektive i det danske.

Ringen er sluttet.
De ansvarlige er tilbage og tager ansvaret igen...eller gør de?

Det er simpelthen gruopvækkende at høre om forslaget: At de unge skoleelever ikke magter af møde i skolen om morgenen, fordi de ikke har sovet nok, når de møder op, og derfor ser skoleledelserne sig nu nødsaget til at indføre fleksible mødetider.

Men det er ikke det eneste:

Koranen skal indføres som obligatorisk lærestof i gymnasierne i Danmark
Elever, der er så svagt kørende, at de kan ikke følge med i nogen anden skole skal gives et sidste særtilbud, hvor man på hver elev pøser kr. 1.500 i lærerlønning m.v. ud hver gang de går gennem døren til skolen. Der opereres med klassekvotienter på 3, for bl.a. at forsøge at proppe dem med det, som man i dag kalder matematik. Typisk 16 årige, der agerer som 8-9 årige, og fortsat kæmper med 6-tabellen. Vi har ikke noget overblik over, hvor mange elever det kan dreje sig om på landsplan, og vi kender heller ikke fordelingen på nationalitet. Det er spild af tid og penge, og se nu hvorfor:
Vi ved også at arbejdsløse akademikere selv med ph-grader fortsat tilbydes offentlige tilskudsjob - kaldet "dansk koncentrationslejr" - med indsamling af løvfaldsblade og stabling af brænde i skovene, en enkelt uddeler aviser i Vollsmose, mange andre kører bus; imens man ufortrødent fortsætter med at optage kæmpe, nye studenterhold til endnu mere fremtidig humaniora-arbejdsløshed i et land, hvor uddannelsen som en selvforsynende evighedsmaskine er gjort såkaldt gratis - for andre end skatteyderne - , og studenterne fortsat frit kan vælge selv, næsten uden begrænsninger.
Samtidig "importerer" vi kirurger fra bl.a. Pakistan og Afghanistan - det berettes at hen ved 25% af landets kirurger er udenlandske (husk på dét, inden bedøvelsen virker!) -, for her har man valgt at uddanne de svenske og norske studenter (der står overfor meget stramme begrænsninger i adgangen til uddannelserne derhjemme). De returnerer straks til hjemlandet efter endt uddannelse i Danmark.

Når man igennem 12 år tydeligt har erfaret, hvorledes niveauet er styrtdykket i gymnasierne, og man samtidig ved at magistrenes fagforening fortsat kører denne nedad-bakke-trafik helt bevidst for større vækst i medlemstallet og dermed flere penge i pamperkasserne, uanset den stadigt stigende akademiker-ledighed i ansvarsløshedens navn, så er det befriende at vide, at det hele får en forholdsvis brat ende med lønninger på ca. kr. 25 i timen i Polen og kr. 8-10 i Kina for det arbejde, der koster kr. 125 her, men som end ikke findes mere i Danmark om nogle ganske få år. Resten herudover (de såkaldte vidensjob) står nemlig også i fare for at forsvinde. Det vil du ikke betvivle, når du har læst nedenstående kvalificerede gennemgang fra Ugebrevet Mandag Morgen nr. 36, 21. oktober 1996.

Derouten startede for mange år siden (35-40 år ...eller lå planlægningen heraf langt længere tilbage?), men den acceleredes op af især det store skoleforlig mellem Socialdemokratiet og Venstre fra slutningen af 1970-erne, sidstnævnte i "det nære samfunds navn", hvor den sidste rest kastedes over bord til fordel for tilfældige skolebestyrelser og fagforeningspamperiets diktatur. Dette førte til anarki ud over det ganske land, når vi ser på Folkeskolen.Samme linie måtte til sidst følges i gymnasierne, på mellemuddannelserne, på erhvervs- og fagskolerne og i de videregående uddannelser, fordi de nødvendige og helt grundlæggende kundskaber, der skulle have været tilegnet i Folkeskolen, simpelthen var ukendt stof; også når de nåede universiteterne og de øvrige videregående uddannelser. Bare på fagskolerne er frafaldet på uddannelserne i gennemsnit henved 40%. Marxistisk ideologi, senere mulitetnik sammen med internationalt falsk-føleri, og totalitære miljø-remser tog pladsen og tiden fra bl.a. redskabsfagene læsning, skrivning, regning og vidensfagene geografi og historie i folkeskolen. Nye pædagogiske ideer og tilpassede talemåder er simpelthen blevet en dårlig vane for seminaristhjerner; desværre har de det til fælles, at børnene som helhed ikke lærer at bruge den bevidste del af hjernen. Al gentagelse i form af f.eks. øvelser og også disciplinen er afskaffet for år tilbage. Derimod lærer de at hævde sig eller underkaste sig flokmentaliteten.

Med dette udgangspunkt bør du læse følgende:
http://www.lilliput-information.com/ioddec/page9.html#skole

Kommentar
Fra : JensN9

Dato : 31-03-06 22:47

Ja, jeg vidste godt det var helt galt fat med skolen. Tilbage til 1800 har de forsøgt lave børnene om og nedbryde for at...sagt rent ud afskaffe Gud som det bærende/bagvedliggende princip og absolutte krav til sig selv og erstatte ham med personager som Hegel, Wundt ...Stalin, Hitler

Tak for bidraget, nu blev jeg mere end bekræftet.
MIN Gud er stor

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-04-06 01:45

Det er sørgelige tider for Gud, når han ikke engang kan sørge for, at nogle fjolser som Hegel, Wundt ...Stalin, Hitler bare afskaffer ham

Det var måske på tide, at han trådte lidt mere i karakter, (et pt. yndet Christiansborg popudtryk), og viste sig lidt mere. Der er jo nok at tage fat på. Men han er måske gået på efterløn (mens den er der)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-04-06 01:49

PS

Hvis du snakker med ham der Gud, så kan du godt hilse fra mig og sige, at det dunderdælme er på tide, at han lige tager en snak med de Islamister. De er ved at være en belastning

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 02:54

Joern_Vig

I din iver efter at bruge kopier/sæt ind funktionerne glemte du helt at svar på mit spørgsmål.

Hvem står bag siden Lilliput, som du konstant bruger som kildeangivelse?

Jeg kan forstå, at du er tilhænger af Den sort Skole, dem er der ikke mange tilbage af, og det er sikkert derfor, at der ikke kan skaffes et flertal for genindførelsen af den i Folketinget.

Du remser gamle støvede pædagogiske tænkere og filosoffer op i flæng, men verden har forandret sig siden, og der er kommet nye pædagogiske tænkere til. Det er dem jeg er inspireret af i mit skolesyn.

Hvis man brugte dit pædagogiske syn i Folkeskolen, ville vi jo blot lave en reproduktion af læreren og det ville såvidt jeg kan læse mellem dine linier, dog være det værste der kunne ske. Der er heller ingen lærere, der ønsker det.

At eleverne på gymnasierne skal undervises i koranen i religionsundervisninger, er der intet nyt i. De skal have kendskab til alle de store verdensreligioner, hvilket forøvrigt og så er et krav til kristendomsundervisningen i folkeskolen. I folkeskolen skal vægten blot ligge på kristendommen, men de store verdensreligioner og filosofien hør skam med til pensum i folkeskolen. Jeg mener forøvrigt, at faget skal hedde religion i folkeskolen og ikke kristendom, og at faget skal gøres obligatorisk. Religionskendskaber er nemlig en vigtig kilde til forståelsen af vort samfund og kultur og også forståelsen for andre kulture.

JensN9
Folkeskolens opgave er gudskelov ikke at kristne eleverne, for der igennem at bruge kristendommen til undertrykkelse. Men det står, da stadigvæk dig (hvis du er forælder) og andre forældre frit for at lære deres børn katekismus og salmeversene udenad. Du kan fritage børnene for kristendomsundervisningen i skolen og indoktrinere dem, alt det du vil.

Problemet er blot, at på gymnasiet er religionsundervisningen ikke obligatorisk, og de vil måske ikke have de fornødne forudsætninger for at følge undervisningen, hvis de er blevet ensporet undervist f. eks. i en rigssal.

Som Grundtvig så rigtigt skrev i sin salme: Menneske først, kristen så.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 02:56

Joern_Vig

I din iver efter at bruge kopier/sæt ind funktionerne glemte du helt at svar på mit spørgsmål.

Hvem står bag siden Lilliput, som du konstant bruger som kildeangivelse?

Jeg kan forstå, at du er tilhænger af Den sort Skole, dem er der ikke mange tilbage af, og det er sikkert derfor, at der ikke kan skaffes et flertal for genindførelsen af den i Folketinget.

Du remser gamle støvede pædagogiske tænkere og filosoffer op i flæng, men verden har forandret sig siden, og der er kommet nye pædagogiske tænkere til. Det er dem jeg er inspireret af i mit skolesyn.

Hvis man brugte dit pædagogiske syn i Folkeskolen, ville vi jo blot lave en reproduktion af læreren og det ville såvidt jeg kan læse mellem dine linier, dog være det værste der kunne ske. Der er heller ingen lærere, der ønsker det.

At eleverne på gymnasierne skal undervises i koranen i religionsundervisninger, er der intet nyt i. De skal have kendskab til alle de store verdensreligioner, hvilket forøvrigt og så er et krav til kristendomsundervisningen i folkeskolen. I folkeskolen skal vægten blot ligge på kristendommen, men de store verdensreligioner og filosofien hør skam med til pensum i folkeskolen. Jeg mener forøvrigt, at faget skal hedde religion i folkeskolen og ikke kristendom, og at faget skal gøres obligatorisk. Religionskendskaber er nemlig en vigtig kilde til forståelsen af vort samfund og kultur og også forståelsen for andre kulture.

JensN9
Folkeskolens opgave er gudskelov ikke at kristne eleverne, for der igennem at bruge kristendommen til undertrykkelse. Men det står, da stadigvæk dig (hvis du er forælder) og andre forældre frit for at lære deres børn katekismus og salmeversene udenad. Du kan fritage børnene for kristendomsundervisningen i skolen og indoktrinere dem, alt det du vil.

Problemet er blot, at på gymnasiet er religionsundervisningen ikke obligatorisk, og de vil måske ikke have de fornødne forudsætninger for at følge undervisningen, hvis de er blevet ensporet undervist f. eks. i en rigssal.

Som Grundtvig så rigtigt skrev i sin salme: Menneske først, kristen så.

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 01-04-06 10:50

Til Klumme - kandu.kaningenting

Vores Gud har sat os i et valg mellem godt og ondt her på jorden. Sådan er det.
Gud stiller absolutte krav til dig og ikke andet i denne forbindelse.

Ellers er du tilbage ved Islam eller før Reformationen.

Til viviborgen, der ikke kan trække i rullegardin, ikke kan læse, ikke kan huske,...
Se selv efter - "Mange for for oplysningerne!"
Det er vist Røde Kors, jeg synes jeg så en "lille adjudant" tildele point på et tidspunkt

Ingelise

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 01-04-06 10:54

Til viviborgen
Du har misforstået alt, helt bevidst eller uintelligent:

"Religionskendskaber er nemlig vigtig ...for en hedning"

Kommentar
Fra : Elsalil

Dato : 01-04-06 11:08

til viviborgen
det så let at se din teknik:

"Du har måske ikke forstået, og du spørger og spørger og udbeder dig svar. Aldrig et ord om, at du har fået noget oplyst, eller du selv har undersøgt noget, som du nu er blevet foreslået."

Du en simpel blog-ødelægger for Internationalen; vi ser dem så tit.
"Nej, du har da ALDRIG hørt noget om sindelagsteorierne" - for dem taler vi ikke om, ligesom de etiske lag.

Det er godt at vide, at I nu ved, at vi ved!

Elsalil

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 01-04-06 11:21

Til medspillerne her på tråden:

Det mest vanvittige I nogensinde har hørt:
http://www.lilliput-information.com/sankt/index.html

En af de virkelig grove (om straffen for utroskab - dansk vidne forfatteren Jørgen Bitsh):
http://www.lilliput-information.com/barba/index.html

Hej
Ingelise

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 01-04-06 12:10

vivi, du har gennem tiden fremført mange gode synspunkter, men der er intet blæg for, at Joern går ind for den sorte skole kun, at Joerngår imod den ligegyldige skole.

Ligesom normale voksne, vil børn også bekræftes i deres relationer med andre, og det bliver de gennem omverdenens reaktioner.

Derfor er den konsekvensløse skole nogenlunde det værste man kan udsætte børnene for.Det er ganske enkelt ondt ikke at reagere.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 13:15

Nu spørger jeg så igen, hvem står bag siden lilliput, som det jo ikke kun er Jørn som henviser vil, men besynderligt nok også hans støtter?

Jørn. Jeg kan ikke sige, at der er noget af det du har skrevet, som jeg har lært noget af eller som jeg har fået informationer fra, som var ukendte. Derfor har jeg heller ikke givet udtryk for det.

Jeg har skam undersøg noget

Nemlig, at
Citat
Joern_Vig 30-09-2005
ingeliseSuper 30-03-2006
JensN9 31-03-2006
Elsalil 31-03-2006

Der er altså tale om fire profiler, der efter al sandsynlighed at dømme er identiske.

De skriver også på fuldstændig samme måde....samme retorik, samme holdninger, ingen nuanceforskelle.

Hvis man er uddannet cand oecon, så ved man, da udemærket, at dette cirkus, som du optræder med her på tråden er manipulation. Jeg stiller mig blot tvivlende over for, om du har en akademisk grad. Jeg stiller mig også tvivlen over for lødighed af de oplysninger, som stammer fra dine kilder. Lilliput siden er lige så manipulerende, som cirkusnummeret i denne tråd. Ebbe Vig cand oecon og Jørn E Vig cand oecon er skribenter på siden blandt andre. Er der også tale om samme person i dette tilfælde? Jeg tror det.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 13:22

HunSen jeg er slet ikke uenig med dig, tværimod.

Og Jørn har ikke sagt direkte, at han går ind for genetablering af den sorte skole, det er helt rigtigt, men når jeg læser hans indlæg og iøvrigt det syn som fremføres på siden lilliput, så er det den sorte skoles værdier, som der prædikes for.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 13:35

Citat
Det er godt at vide, at I nu ved, at vi ved!

Hvem er vi?

Men jeg kan jo sige det samme

Citat
Det er godt at vide, at [B]du[/B] ved, at [B]jeg[/B] ved

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 13:38

"Religionskendskaber er nemlig vigtig ...for en hedning"

Jeps

og det er det fanatikerne, både indenfor kristendommen og islam mangler.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 13:51

Jeg ser nu, at drugis tilfældigvis også er oprettet 31-03-2006

Kommentar
Fra : JensN9

Dato : 01-04-06 17:00

Jørn E. Vig
Ebbe Vig
Jørn Ebbe Vig

Det er let nok.
Du må hellere foreslå www.kandu.dk er du indretter dig med et bedømmelsesudvalg svarende KOMMUNISME-STYRINGEN på dr1-debat.

Det er ubgribeligt, at du ikke forsøger at imødegå de oplysninger, der er bragt, men absolut kræver ret til at lave groft frispark mod budbringeren i stedet for.

Jørn E. Vig står for siden www.lilliput-information.com/indexx.htm
Og det ser du direkte, når du trækker i rullegardinet.
Det har du og dine småkumpaner fået at vide to gange nu.

Det er faktisk ret let. Det er ikke Vig's problem, at du ikke ved og vil ikke sætte dig ind i noget.
68-generationens teorigrundlag, der sidder i udpluk på magten; jo det kender vi nok.

Hvem er eller tilmeldt bloggen den 31. marts. Du er da ikke rigtig klog. Nu skal du også til at regne sandsynlighedsregning. Det går aldrig godt. En stokastisk variabel, som er udgangspunktet, lærer du aldrig.

Jens Nielsen

Kommentar
Fra : Elsalil

Dato : 01-04-06 17:33

til HunSen:
Skolen giver rigtignok konsekvenser:
Hvis du slår dig i tøjeret og ikke vil, hvad der forventes, er du muligvis et DAMP-barn og fortsætter det efter amfetaminen er indtaget, bliver du taber.
Har du derimod fået visket et par ting i øret hjemmefra, så kan du gøre karriere og komme ovenpå.
Det 68-ernes gudsforladte djævle-yngel, der nemlig skal overtage styret...tror de

vh.
Elsalil

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-04-06 23:25

Jens Nielsen, Elsalil, hvor er I dog rørende enige med jeres skaber....Nej, det er ikke Gud. Det er Jørn E vig........og selv om Jørn skulle have en tro på, at han lever evig, er han ikke Gud. Han har skabt Jer, hjemmesiden lilliput, og så har han skabt sig.

Det er dog ikke ualmindeligt, at personer med psykoser, som for eksempel personlighedsspaltning, tror at de er Gud....det er set før. Mange af disse mennesker lever en stor del af deres liv på en lukket afdeling, andre med lidelsen forsøger sig på internettet.

Kommentar
Fra : Elsalil

Dato : 02-04-06 00:30

viviborgen
Nej, du tager igen fejl, du verdsligt troende skolelærer m.v. Joern Vig tror ikke han Gud. Han ved han ikke er det. Det var Wilhelm Georg Hegel, der hævdede han havde Guds bevidsthed før skabelsen. Han var i øvrigt stamfader til det system, som du gerne vil have, sammen med Wundt og Rosseau, Sofie Rifbjerg, Lars von Trier og hele koret af sindelagsapostle, hvis teorigrundlag du givet må kende et eller andet til. Bemærk, jeg hævder ikke du gør, for jeg har ikke et grundlag, der er sikkert nok. Det er fint nok, men så indrøm det dog.

HumSen
Du er afgjort ikke fortabt.

Alle
Det startede med islamisk krav om afladshandel, som næsten alle var imod bortset viviborgen, der gav den lidt anerkendelse med på vejen og fandt 250% skæve paralleller. Så gik I ind på en uenighed om globaliseringen - hvorvidt der var tale om et både liberalistisk og socialistisk ideologisk fælleselement heri - og ikke meget mere ideologi - , nemlig den frie folkevandring.
Så spurgte viviborgen til ideologi vedr. Habermas. Der blev hun vred, fordi hun fik oplyst en mængde knap så flaterende både om hans baggrund og noget kritisk om skolen, som alle er bekymrede for undtaget de, der burde være det.
Derefter gik viviborgen i gang med tilsværte i stedet for at modargumentere.
Det må jo opfattes som, at det magter/gider hun ikke, fordi hun højest sanssynligt har nogle fatastiske (ideologiske) ideer om emnet. Vi må bare ikke høre om dem. Dette er ikke langt fra sandheden - i kort referat.

Sikken en forestilling.
Elsalil

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 02-04-06 10:02

Du glemmer at skrive at Joern Vig fik flere personligheder......da blev vivi-borgen vred. Habermas baggrund er kendt. Han er født i 1929 i Tyskland, hvordan skulle han være sluppet udenom Hitlerjugend mm. mere. Det du gør Joern Vig er at søge og finde et eller andet ved nogen som ikke er enige med dig og så trækker du det ud af konteksten og blæser det op.

Joern Vig find ud af, hvem du selv er og kom så igen....indtil da, vil jeg nøjes med at observere din adfærd og gøre opmærksom på din kampagne her på kandu for din hjemmeside. lilliput med dens ondskabsfulde propaganda.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-04-06 09:41

Hjææææælp ! Jørgen Ebbe Vig allevegne - nu med personlighedsspaltning!

....sjovt som Elselil's ordvalg er identiske med Jørn's.....og Jens' ..og....

Dens Danske Forening længe leve

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-04-06 10:14

Ebbe Vig har været opstillet for Fremskridtspartiet til Europaparlementet, men han kom ikke ind.

Prøv at google på Jørn Ebbe Vig....så skal I bare se, hvor han slår sine folder.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-04-06 11:54

Interessant som Sonia Eriksen og Jørn Ebbe Vig er enige....vi finder lige nogle eksempler frem:

Jørn skriver
http://www.kandu.dk/spg85182.aspx

Sonia skriver
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=74&posting=581641#581641

Jørn Ebbe Vig alias Niels 23 ? på dette site:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=224&posting=559935

Skriver det samme her under dække af sig selv....
http://www.lilliput-information.com/eumork.html

For hulen da - hvorfor ikke bare indrømme Jeres politiske motiver? Og så hold ellers Jeres fremmedfjendske propagandamaterialer til Jørn's og Den Danske Forenings regi.

Mon også "Niels 23" er identisk med "JensN9" ???