/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Godt videoredigeringsprogra
Fra : lyhne1
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 24-03-06 08:06

Hejsa.

Jeg skal til at lære at bruge mit videokamera til noget..
I den forbindelse ville jeg gerne finde et godt program til at arbejde med filmene på computeren.

Indtil videre har jeg brugt Movie-Maker til at formindske størrelsen på det optagede.. Og det fungerer vel egentlig også udemærket..
Men jeg ville da lige høre om der var andre programmer der var anbefalelsesværdige??

Jeg ville vel godt kunne forbedre billedkvaliteten eller lign..Tja, Hvad man nu engang kan med sådanne programmer??

Kom gerne med bud og egne erfaringer

På forhånd tak

Lyhne1

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-03-06 08:49

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Home/

pinnacle studio er et udemærket program

i den lidt dyre ende er vegas video det er godt bruger det selv
http://www.divx-digest.com/software/vegasvideo.html

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-03-06 12:41

jeg bruger selv et programmmet WinDVD creator 2 som er et godt program til begyndere det fås på dansk og kan downloades via dette link.
http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp
Der kan hentes en prøveversion før man køber

Venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 24-03-06 12:43

Jeg bruger selv Pinnacle Studio 8, som jeg er godt tilfreds med.

Jeg synes at det er overskueligt at bruge, og man kan klippe og redigere, lave effekter og overgange, redigere lyd m.m.
Det er ikke nyeste version jeg har, men det dækker fint mit behov.

Jeg har også prøvet Ulead Video Studio 6, igen ikke den nyeste version, men også dækkende mit behov.
Det kan de samme ting som Pinnacle, men jeg kan altså bedre lide at arbejde med Pinnacle, så det er nok et spørgsmål om smag og behag.

Hvis jeg skal lave en DVD med menuer o.l. bruger jeg Ulead MovieFactory 3.

Som nævnt bruger jeg ikke de nyeste udgaver af programmerne, men har man ikke behov for det allernyeste, virker det fint. Disse versioner er billige eller så'gar gratis, og så stiller de ikke så store krav om computerkræfter.

PS. Til overførsel af video fra cameraet bruger jeg firewire, og hvis man køber et firewire-indstikskort og kabel, følger der ofte et redigeringsprogram med.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-03-06 13:53

Halløjsa
Jeg bruger Ulead Videostudio 9. En kollega har tidligere brugt Pinaccles videoredigeringsprogram, men skiftede til Ulead, da han prøvede det. Så det taler vel for sig selv.
http://www.ulead.com/vs/runme.htm. Pris ca.700 Kr. hvis du selv downloader. Ulogisk nok kan du spare en 50'r ved at købe det i DK. http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141883

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-03-06 18:33

PS. Til overførsel af video fra cameraet bruger jeg firewire, og hvis man køber et firewire-indstikskort og kabel, følger der ofte et redigeringsprogram med.

Mvh
Helge

Det kræver selfølgelig at der er firewire udgang på cameraet og det har mit. Selv bruger jeg Studio version 9 fra Pinnacle og optager i DV full-quality capture, her kan der kun optages ca 17 min. ad gangen og så bliver det godt. Har også prøvet og optage gennem TV kort men her kom lyd og billed ikke til at følges ad. NERO har så også et rimelig godt program til redigering, og det skal minimum være NERO 6.0 som man kan hente opgraderinger til på nettet Nogle computer er født med firewire stik det kaldes 1394 stik og så er det kabel og program man skal bruge.

dr.dem