/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilke lande har skrevet under
Fra : nullerbullerpige
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 24-03-06 07:20

Hej!
Er der nogle som kan fortælle mig hvilke lande der har skrevet under på Kyoto-aftalen?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-06 07:35
Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-03-06 07:38

Kunne godt bruge det på dansk...

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-06 07:38
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-06 07:41

Selv med et temmelig begrænset kendskab til engelsk vil det være muligt at "gætte" hvilke lande der er tale om, du skal blot klikke på det link der er på siden med et pdf ikon ved siden af, og så kommer listen frem så du kan gemme den på hard disk eller udskrive den

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-03-06 07:43

På dette link står der: 1: SIGNATURE

RATIFICATION,
ACCEPTANCE,
ACCESSION,
APPROVAL
ENTRY INTO
FORCE

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-03-06 07:46

På dette link: http://unfccc.int/files/essential_background/kyoto_protocol/application/pdf/kpstats.pdf står der i noget i 3 bokse som jeg ikke forstår hvad der menes.

Boks 1: SIGNATURE

Boks 2: RATIFICATION, ACCEPTANCE, ACCESSION, APPROVAL

Boks 3: ENTRY INTO FORCE

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-06 07:48

RATIFICATION

Det pågældende land har taget de nødvendige forholdsregler og vedtaget eventuelle love og vedtægter, som måtte være nødvendige for at efterleve traktaten

ACCEPTANCE,
ACCESSION,
APPROVAL

Faktisk det samme, men alligevel med nogle juridiske forskelle, som ingen praktisk betydning har

ENTRY INTO
FORCE

Dato for ikrafttræden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-03-06 07:48

SIGNATURE

Underskrift

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 24-03-06 07:51

Okay. Pointen er at stort set alle verdens lande har skrevet under på aftalen. En række afrikanske lande har tilsyneladende aldrig været med i processen, USA og Australien har (ifølge kortet) valgt ikke at tiltræde aftalen og nogle lande - så vidt jeg kan regne ud: Kroatien, Zambia og Kazakstan - er inde i en proces hvor aftalen skal godkendes først (ratificeres) fx af et parlament.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 24-03-06 07:56

Bemærk i øvrigt at både Australien og USA har *underskrevet* aftalen, men landene har valgt ikke at *ratificere* den.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-03-06 08:00

hvad betyder det at ratificere?

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 24-03-06 08:03

Fra "Kontorverdens" svar:

RATIFICATION

Det pågældende land har taget de nødvendige forholdsregler og vedtaget eventuelle love og vedtægter, som måtte være nødvendige for at efterleve traktaten

Fra mit:

nogle lande - så vidt jeg kan regne ud: Kroatien, Zambia og Kazakstan - er inde i en proces hvor aftalen skal godkendes først (ratificeres) fx af et parlament.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 24-03-06 08:09

--> Kortoververden

Undskyld, jeg læste dit nick helt forkert. "Kontorverden" . Jeg er vist ikke helt vågen.

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 30-03-06 08:01

Tak for svaret jqb.