/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-out - projektor
Fra : lysholm
Vist : 339 gange
50 point
Dato : 28-11-02 12:09

Hejsa

Jeg har en AMD 800MHz med 256 MB ram, ASUS V7700 Geforce2 64MB ram graffikort med TV-Out. Kører XP Pro
Mit probelm er, at jeg skal bruge min pc til en fremvisning med PowerPoint og den storskærmsprojektor jeg skal bruge, kun har en rød. hvid og gul indgang af typen hun-phonestik.
Men graffikortet er et S-video udgang! Kan jeg købe en adapter der kan konvektere fra S-video om til han-phonestik eller hvad kan jeg gøre?
Jeg har en adapter der konvektere fra S-video til Scart ...kan jeg sætte Scart-stikket i videoen og v.h.a. videoens-out føre stik på til projektoren?

En anden ting er, lige meget om jeg bruger TV-tool eller Geforce-egne drivere er det aldrig lykkes at få en farvebillede på TV-et, nogen der har en forklaring?

Håber meget der nogen der vil svare MEGET hurtigt.

Mvh.
Per

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-02 16:15

Hej Per!

Du burde kunne få farver på TV prøv at ændre indstillingerne på skærmkortet; men inden du bruger for meget tid på det, ville jeg nok overveje - selvom du har et udmærket skærmkort - at udskifte det til et nyere Geforce 4 eller ATI, som har de nødvendige tilslutningsmuligheder.

Priserne er særdeles fornuftige lige nu ca. kr. 750 - 1.500.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : lysholm

Dato : 29-11-02 11:23

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-11-02 16:50

Hej Per!

Selv tak - jeg kunne godt ahve valgt at komme med en del andre forslag, så du muligvis ville kunne få et brugbart resultat; men eftersom du skrev, at det ikke var lykkedes dig, at få farver på dit TV, ja så synes jeg taget i betragtning af at du skulle bruge det til en storskærmsprojektor, at det mest fornuftige var at investere i et nyt skærmkort.

Jeg har selv tidligere brugt megen tid på lignende og det endte med at jeg skiftede mit Geforce2 GTS/PRO 32 MB RAM ud med et ATI Radeon 8500. Desuden købte jeg en trådløs sender / modtager (ca. kr. 500-700), så jeg slap for det med at trække yderligere kabler.

Jeg købte ATI fordi, det har ry for at være noget af det bedste vedr. billede til TV; men hvis du også skal bruge det til spil, bør du nok købe Geforce / Nvidia baseret skærmkort der er det bedste hvis man spiller og hvor drivere til spillene kommer først og mange gange er udviklet til.

Har du spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger så bare skriv igen!

Mvh
Bjarne