/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lån på nettet når man er på SU
Fra : fartilmathias
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 23-03-06 18:34

Hej kender i nogle steder på nettet hvor man kan låne penge når man er på SU - har snakket med min bank og de afslog selvom jeg intet skylder, og lige har tilbage betalt mit gamle lån ( ALTID TIL TIDEN )... Jeg står IKKE i rki så det skulle ikke være noget problem - syns bare de fleste steder skriver man skal være i fast arbejde bla. bla og tjene min 200.000 og det gør man som bekendt desværre ikke på en SU....

PÅ Forhånd Tak

PS : Konstruktive svar please - ej alt muligt så er du selv ude om det osv.. Hvad jeg kan se der er svaret på mange af de andre brugeres spørgsmål *S*

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 18:48
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 18:54

Bankerne kan ikke lide mennesker "uden" gæld mere.
Hvis du har haft banken i lang tid, ville jeg tage en samtale, med din bank"rådgiver"
De vil hellere have, du tager nogle FEDE lån andre steder, og SÅ, bagefter kommer til dem.
Det tjener Banken masser af penge på.
Da mange af udlåns firmaerne er i bankernes "lomme"
Kommer selvfølgelig også an´på hvor meget, du ønsker at låne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-03-06 19:07

Hør med citibank
God service. Gør alt for at hjælpe.
http://www.citibank.com/denmark/homepage/index.htm

Kommentar
Fra : A.Moyet

Dato : 23-03-06 19:21

Den første oplagte mulighed er selvfølgelig et SU-lån. Det er den billigste rente, men desværre får man jo som bekendt ikke udbetalt hele beløbet på en gang. Derudover kunne du forsøge dig ved sparekassen Nørre Nebel og omegn www.sparnebel.dk. Jeg synes de er til at snakke med. Da jeg fik lån ved dem sagde jeg at jeg var arbejdsløs, hvortil de svarede: nå ja, men du søger vel noget, så det går vi ud fra at du kommer igen. Det er muligt at ringe og snakke med dem, da det er en fysisk bank, men de fleste af deres kunder er fra hele landet - kontakten klarer de igennem telefon eller email. Sidst men ikke mindst er det en meget lav rente, og nærmest ingen gebyrer - heller ikke oprettelse!! God fornøjelse, og overvej det nu lige en ekstra gang inden du tager lån ved et af de dyre firmaer såsom handelsfinans og acceptcard. Det er et helvede at få betalt pengene af igen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 19:27

Teil,,,,,han er stud"""
Tror ikke lige de er dem HAN skal tale med.
Men hvor meget drejer det sig om-----kunne være jeg kunne hjælpe

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 19:27

Glemte denne

Kommentar
Fra : Goochem

Dato : 24-03-06 08:00

Husk at kigge på deres renter inden du låner. Mange af dem har en fuldstændig urimelig rente.

Man kan også låne penge hos GE capital og Cash. Hos Cash/mastercard mener jeg renten ligger i 13 - 14%. Og det er i den mere "billige" ende i forhold til mange andre.

Du har ikke forsøgt at skifte bank og høre om en anden bank vil låne dig nogle penge??
Bare fordi en siger nej kan en anden godt sige ja.

God jagt!!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-03-06 09:11

Hej Fartilmathias

Nu skriver du ikke om hvor meget du skal låne, men du har faktisk nogle muligheder hvis du SKIFTER bank.

Som studerende har Forstædernes Bank en helt fornuftig politik over for studerende, se link nedenfor. Jeg har selv benyttet mig af deres ordning og har aldrig haft problemer med dem. De giver dig en kassekredit på 15 t.kr som du har mulighed for at hæve. God indlåns og rimelig udlånsrente.

http://www.forbank.dk/default.asp?id=177&toppage=8&level=2

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-03-06 09:18

Det er "sjovt" at banker er så bange for at låne penge ud til studerende - hvis en studerende kan leve af en SU, kan den studerende også afdrage på et lån efter endt studietid - uanset om man kommer i arbejde eller på kontanthjælp - alt er højere end en SU.

Op med humøret.

ampere