/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Speedstream 5781 consol commands?
Fra : Morten72
Vist : 467 gange
20 point
Dato : 28-11-02 11:37

Hej

Jeg har en Speedstream 5781 som jeg vil sætte til min Inet forbindelse. (Fast IP)
Jeg har været inde og ændre min ip adresse via Telnet og konsolen. Der skrev jeg :
eth ip addr 80.xxx.xxx.xxx 255.xxx.xxx.xxx 1
Det fungerede fint, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive for at ændret min gateway???

Håber på at i kan hjælpe mig her...

På forhånd tak

Mvh
Morten

Accepteret svar
Fra : krkr

Modtaget 30 point
Dato : 28-11-02 11:43

hej
prøv at skrive det samme som din ip adresse dog SKAL den sidste eks være et no mindre
eks 80.100.100.90
så skal gatway eks være 80.100.100.89
kr

Kommentar
Fra : Morten72

Dato : 28-11-02 12:36

Hej,

Hvis jeg skriver eth ip addr 80.xxx.xxx.100 255.255.xxx.xxx 1 , vil det så ikke bare ændre den jeg tastede ind før (80.xxx.xxx.101)???

Kommentar
Fra : darkest

Dato : 17-12-02 22:05

Hejsa,
Jeg har lavet et kabel til console stikket bag routeren Speedstream 5781 efter http://www.marlow.dk/?target=dsl, men har ikke prøvet at skabe kontakt til routeren endnu. Jeg forestiller mig at bruge hyper terminal til kontakten er det ok?
Jeg er træt af ikke at kunne sende filer over ICQ samt hoste en Roger Wilco server. Hvordan kan jeg åbne op for det i routeren? Kan nogen hjælpe med kommandoerne og hvordan jeg i det hele taget kommer i kontakt med routeren. Ja - det er et Pro@ccess abonnement :)

Kommentar
Fra : Morten72

Dato : 18-12-02 00:30

Ja brug hyperterminal eller telnet...

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 03-01-03 16:16

Har selv en af samme mærke.. (jeg bruger selv HyperTerminal)
Jamen det står der jo netop på den side du henviser til!

Efter at du har startet terminalprogrammet og kablet er tilsluttet til consol-porten på routeren, kan du resette den ved at stikke en spids genstand (f.eks. en nål) i det hul der er ved siden af consol-porten og holde den ind i 3 sekunder. Derefter har du 10 min. til at logge dig ind med routerens serienummer. Nu kan du konfigurere routeren. Routerens konfiguration mistes ikke ved at resette den. Du har endda muligheden, at lave et backup, enten ved at kopiere konfigurationen til et andet sted i flashen eller via tftp. Det oprindelige password vil også være aktiv igen efter ti min., du bliver dog ikke logget ud, før du selv logger ud eller er inaktiv i for lang tid.

For at ændre routerens adgangspassword skal du indtaste følgende:
system admin <password>

MEN MEN MEN: DET ER EGET ANSVAR!.. DEN ER DYR AT FÅ TEKNIKKER TIL!.

/Ez1