/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Comprimere mail i outlook expr
Fra : ferik
Vist : 959 gange
200 point
Dato : 22-03-06 14:03

Jeg ved at der er mange der har haft problem med at Win XP pro Outlook Express, pludselig uden varsel comprimere mail og pist så er de væk
for at undgå at miste mail har jeg installeret POP Peeper
OE er sat til at gemme mail på serveren i 10 dage
igår sad jeg hos en nabo, da hans mail pludselig blev comprimeret og dermed væk
vi prøvede så under KONTO at oprette et kopi af mail konto, og lod den opdatere
den hentede så alle de mail der var på serveren
? er der ikke nogle af jer der har haft problemet der afprøve dette

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 210 point
Dato : 22-03-06 14:22

Lad være med at bruge OE.
Nå jeg bruger det da ogå til noget, men mail nej.

MVH. Karsten

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 22-03-06 14:31

Mon det er et specielt problem for WinXP pro?
Jeg har aldrig endnu haft lignende problemer med, at min post bliver komprimeret og er væk.
Jeg har sat mine funktioner i OE til at gemme mine mails på serveren i 20 dage, og det virker fint.
Jeg webmail hvor mine mails bliver liggende, selv om jeg fjerner dem i programmet.
Så det er vel som det skal være.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 14:35

mine mails i oe bliver jævnligt komprimeret og helt uden problemer - undrer mig over den omtalte manglende advarsel - her kommer der da en popup og spørger om jeg vil. Kan det være årsagen at popup netop måske er slået fra på en eller anden måde ???

ps.. for dem der har vigtige mails liggende er det en god ide at netop gemme på webserveren - eller vælge at gemme sine mails i dokumenter eml - så forsvinder de i hvertfald ikke

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 22-03-06 15:41

Citat
for dem der har vigtige mails liggende er det en god ide at netop gemme på webserveren - eller vælge at gemme sine mails i dokumenter eml - så forsvinder de i hvertfald ikke

Lige præcis miritdk.!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-03-06 10:17

Hvis du går ind i Funktioner - Indstillingerne i OE og tager Fanebladet Vedligeholdelse og [B]fjerner[/B] fluebenet i Fjern slettede meddelelser og trykker på Anvend.

Så bliver meddelelserne ikke slettet ved komprimering.

Clou

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-03-06 14:41

til clou
der er ikke noget flueben i der
på en eller anden måde er det en fejl i win xp eller oe, tror jeg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-06 15:49

Jeg bruger kun OE til mail og jeg har ALdrig oplevet de beskrevne problemer og heller ikke på nogen af de mange maskiner jeg i tidens løb har opsat og vedligeholdt.
I øvrigt gemmer jeg ikke mails på serveren med mindre jeg henter post fra en anden maskine.
De 10 mb. som mange udbydere stiller til rådighed vil hurtigt blive fyldt hvis man ofte modtager billeder så jeg tror ikke rigtigt på den med at gemme på serveren.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-03-06 16:53

Prøver igen

Der må ikke være flueben i de 3 øverste muligheder, hvor der står Oprydning i Meddelelser, er der det, så fjern dem.

Har du hentet de seneste opdateringer som er til OE? hvis ikke så er det måske en god idé at hente dem!

Good luck

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-06 17:35

BjarneD - off topic som sådan - webmail er jo andet end lige den der er tilknyttet oe og bruges på mange måder

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-06 17:40

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 30-08-06 21:22

Tak for svaret KaVAkandu.