/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Steam CS virker ikke
Fra : jfr
Vist : 382 gange
500 point
Dato : 21-03-06 20:24

Hej

Efter en kort pause på Counter Strike på ca et par mdr. ville jeg til at spil igen.
Steam skulle opdateres og derefter fik jeg denne besked:

SteamProcessCall(CreateAccount)(0xab003,0x1ebfc04,0x1ebfd0c) failed
with error 200: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connection
reset by peer"

Som jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad betyder. Jeg har så
været inde på www.steampowered.com og se på support og på forums
osv. men der er ikke rigtig nogen der har mit problem. En søgning på
google på fejlmeddelelsen gav nogen hits,
men det var kun spørgsmål - ingen løsninger.

Jeg har prøvet at slette clientregistry.blob
Jeg har kørt et program der hedder winsockxpfix.exe
Jeg har kørt lspfix.exe
Jeg har genstartet computeren
Jeg har lukket for XP firewall
Jeg har lukket for antivirus
Jeg har koblet mig direkte på ADSL modem uden router
Der er en anden computer på netværket som ikke har problemer som
kan spille CS derfor ved jeg at det ikke routeren der er noget galt med.

Er der nogen der har haft tilsvarende problem? Og som fandt en
løsning? eller er det bare mig der har et problem
generelt med Steam?

Håber at der nogle der kan hjælpe mig

Mvh

JFR

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 21-03-06 20:42

Det lyder som en geninstallation. Tror der er sket en fejl fra steam af når det opdaterede.

Kommentar
Fra : jfr

Dato : 21-03-06 21:29

Hej

Det har jeg prøvt 2 gange, det hjalp ikke

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-03-06 21:34

Jeg tror desværre din account er gået ned eller også er der en der har stjålet din cs key, sidst jeg prøvede at komme ind i CS Steam fik jeg samme melding, og der var det fordi der var en der havde snuppet min kode i den tid jeg ikke spillede det, så hvis du har en anden kode så prøv den ellers så prøv at lav en ny account i spillet, det kan måske også være problemet...

og en sidste mulighed kan være, at du har et meget agressivt virusprogram, som bare ikke vil arbejde sammen med Steam. !!!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-03-06 21:43

Hej igen jeg tænkte på om du har været inde på http://www.steampowered.com og hente den nye version af steam,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-06 21:58

Hvis der er nogen der har brugt din key, kan du finde en ny her

http://www.crackserver.com

Kommentar
Fra : jfr

Dato : 21-03-06 22:00

Hej

Ja jeg har været inde og hente den nye version af steam, men det hjalp ikke
det var det samme problem.

Og jeg tror ikke min cd key er stjålet, for jeg kommer aldrig så langt,
at den skal tastes ind.

Jeg har prøvet at lave en copy af hele steam blioteket fra den anden computer
hvor det virke på, men så snart den kom ned på min computer
virker det bare ikke, og der får jeg også samme problem

Jfr

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-03-06 22:56

Har du prøvet følgende.
Scannet din pc for Ad-Aware
for Spybots /Spybot Search And Destroy som begge kan hentes på download.com
og tilsidst en scanning af registreringsdatabasen, med fx Registry Mechanic...det lyder som om der ikke rigtig er sammenhængen i filerne på den maskine.eller at der er en fil der er inficeret og derfor ikke kan få adgang

Kommentar
Fra : jfr

Dato : 22-03-06 12:44

Hej

Jeg har prøvet at scanne registreringsdatabasen og Ad-Aware
og det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-03-06 17:54

ok har du så prøvet følgende.
1. Har du prøvet at lade windows scanne din pc for fejl ( Almindelig ScanDisk)
2. Har du prøvet at slette hele din netværksforbindelse og sætte den op forfra igen,
3. Har du de nyeste Service Packs til Windows, forjeg har haft noget lignende fejl på min pc efter jeg installere service pack 2, så det kan både være en fejl ikke at ha den og det kan gi problemer at ha den

Kommentar
Fra : jfr

Dato : 22-03-06 21:20

Hej
vedr ad.1 hjalp ikke

Vedr ad.2 hvordan skal jeg fjerne min netværksforbindelse ??

vedr ad.3 alle de computer der er på netværket er har de samme opdateriger de har ingen
problemer.

Jeg har lige prøvet at lægge en kopi af min steam op på en anden computer
så virker det hele fint. Så det er min computer der har et problem,
så spørgsmålet om jeg skal lægge den om ?

Jfr

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-03-06 17:12

Hej igen undskyld jeg har været lidt fraværende.
vedr.2: du kan slette din netforbindelse , hvis du går ind i Netværksforbindelser på i egenskaber for LAN forbindelse, og derinde slette alle protokol, klienter og tjenester der ligger, så som Klientprogram til Microsoft Netværk, IPX og den skal. når du har slettet dem skal de alle installeres igen, det kan nogle gange hjælpe når nettet driller, du skal bare sørge for, at alle ting kommer tilbage på sin plads igen,
men jeg har læst lidt på nettet og du er bestemt ikke den eneste der har problemer med det,
men du kan måske løse problemet ved at geninstallere windows men det er ikke sikkert det vil ændre noget.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-03-06 17:17

hov jeg har lige fundet ud af noget tror jeg, der er lavet en patch til spillet, der står skrevet noget om at det er en fejl som sommetider opstår på nogle pcer, hvilken kræver at man skal hente game content filerne igen. Jeg tror det må være løsningen på problemerne
Prøv det her inden du prøver noget andet:

FIX: SteamProcessCall(WaitforAppReadytoLaunch) error 15:Cache read failure

--------------------------------------------------------------------------------

FIX: SteamProcessCall(WaitforAppReadytoLaunch) error 15:Cache read failure
The current workaround for this is to

- right click the game w/ the problem in the Games window
- get Properties
- set Do Not Keep This App Up to Date (if not already)
- click Delete Local Game Content
- OK
- double-click the game and hit OK

It will download the game content again but the bug won't happen.

Valve are working on getting a fix for this that doesn't require downloading content again. But the completion date is unknown.
note: the game will resume downloading from were you were last at if you get disconnect so don't worry all you other 56k's out there.

Kommentar
Fra : jfr

Dato : 27-03-06 20:41

Hej Steno

Der var ikke noget af det der virkede

Så nu mangler jeg bare at lægge hele maskinen om,
men det bliver ikke lige nu. Så nu må jeg nøjes med at spille Wolfenstein,
for det kan jeg godt spille online, med det er bare ikke så sjovt.

Men ellers tak for forsøget
Men hvis der er nogle der har flere foreslag så bare skriv,
jeg lader spørgsmålet stå åben lidt endnu

Mvh

Jfr