/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Markering af ord
Fra : bjheste
Vist : 407 gange
40 point
Dato : 21-03-06 18:42

Hvorfor sker det nogle gange, at jeg ikke kan styre markeringen af f.eks. et ord i Word. I sted markeres et helt område, og jeg bliver nødt til at lukke programmet?

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 30 point
Dato : 21-03-06 19:19

Stil cursor foran det, der ønskes markeret.

Ctrl+shift+højre piletast markerer ét ord ad gangen
Ctrl+shift+nedad piletast markerer en linie ad gangen

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 21-03-06 20:09

Under menuen "Indstillinger" - fanebladet "Rediger", kan du fjerne checktegnet ud for "Marker automatisk hele ord".

Det gør det lidt nemmere synes jeg.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-03-06 06:40

Klik ned bag det sidste ord, du vil have markeret. Hold shift-tasten nede og klik så ned foran det første ord i det område, der skal markeres. (Kan også gøres omvendt, hvis det passer dig bedre)
Så slipper man for, at det flipper helt ud, hvis man med musen skal trække en markering ud over det, der kan ses på skærmen.
I øvrigt enig med helge.t i, at det gør det lettere at fjerne den der "hele ord"-markering

Godkendelse af svar
Fra : bjheste

Dato : 26-03-06 13:36

Tak for svaret Balcanard.
Problemet er nok, at i det daglige arbejde er der ofte brug for at markere f.eks. sætninger, som måske løber over 2 linier, fra midten af den ene til et stykke hen i næste linie. Og så er det jo alt andet lige nemmere lige at bruge musen. Og det går jo fint det meste af tiden, så der må være en eller anden forklaring på, hvorfor det går galt. (sker i øvrigt også i Excell, hvor jeg så må lukke ned for at få markeringen væk.
Men tak for budet Det er første gang jeg bruger siden her, så jeg skal lige lære, hvordan jeg skal kommunikere.
Mange hilsner
Britta / bjheste