/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stjålet bil efterlyses!
Fra : Axelise
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 21-03-06 18:38

Kære alle Kanu'er i Københavns-området!
Jeg ved godt, at der sikkert er en meget lille sandsynlighed for at vi får vores bil igen på denne måde....men hvis du bor i Københavnsområdet og skulle støde på en 5-dørs Golf GTI, sort med en lille rød fartstribe på siden og en skade på venstre sidebagdør, så er det vores. Reg. nr. TS 36514
Min mand og jeg fik vores dejlige bil stjålet her på Frederiksberg natten mellem søndag og mandag, - og nej...vi havde ingen kasko. Den er nemlig meget dyr for sådan en bil og når man bor i København. Så dybest set har vi jo slet ikke haft råd til denne bil, for nu er den stjålet og vi er dybt ulykkelige og føler os krænkede på det groveste.
Så hvis du har din daglige gang i Københavnsområdet og cykler rundt eller går tur med din hund og tilfældigvis støder på denne bil, så vil jeg blive så fantastisk lykkelig for at høre fra dig. Og så vanker der selvfølgelig en dusør som er mere håndgribelig end Kandu point'erne !
Hvis der bare er én enkelt af jer derude, som gider at holde øjnene åbne, så er der dog et sæt øjne ekstra udover vores. Vores håb er jo, at det blot er nogle bøller, der har stjålet bilen og som nu har smidt den fra sig ét eller andet sted. Vi håber at nå at finde den inden den bliver skrællet totalt. Hvis ikke det allerede er sket.
På forhånd TAK for hjælpen!
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-03-06 19:04

De fleste biler der bliver stjålet kommer tilbage til ejeren. Du får bare håbe de bare har kørt tanken tom, og gået fra den uden og ødelægge for meget.
alimak

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 21-03-06 19:42

Tror du virkelig, alimak? Jeg håber du har ret. Desværre er bilen langt mere eftertragtet blandt biltyve, end vi vidste. Ellers havde vi også sikret os med en kasko. Jeg vil gå ud fra, at vi ved besked om bilen i løbet af et par uger. Hvis den bliver fundet. Ellers hører vi aldrig om den mere.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-03-06 22:06

Der findes et eller andet portal, hvor man kan efterlyse stjålne biler og lign...kan bare ikke huske hvad det hedder...

Måske andre der husker?

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-06 09:19

Er det mon denne portal, du efterlyser http://www.navpoint.dk/index.php?p=sog

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 30-04-06 10:55

Hvis det er meldt til politiet så finder de den somregl inden for et par uger. Fremover kan du evt sikre dig mod lign ved at købe en rat-lås eller en af de der låse der sættes på gearstangen. Biltyve når ikke langt i 1. gear!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 30-04-06 12:18

Bilen er ikke dukket op, - den blev stjålet d. 20. marts.
Bilen havde ratlås på, men dette var åbenbart ingen forhindring for biltyvene. Vi har nu fundet ud af, at denne biltype med de features den havde, åbenbart er meget attraktive blandt visse typer. Så bilen er blevet spottet og tyven har nøje udset sig den og VILLET have den, - og det kan man aldrig gardere sig imod. Med et topnøglesæt kan de fjerne rattet, - og så er ratlåsen ligegyldig. Så er det bare med at have et ekstra rat med i tasken. Ellers er det heller ikke umuligt at save ratlåsen over med en nedstryger.
Bilen er ganske givet havnet i en garage meget hurtigt og er splittet ad og de gode løsdele er sat over i en anden GTI, mens resten er solgt. Han har været rigtig heldig, ham tyveknægten. Fik en fed lille bil med nyrenoveret gearkasse, ingen rust og en motor der kun havde kørt 170.000.
Det er jo ikke helt almindeligt at få stjålet en 16 år gammel bil, så der er ingen tvivl om, at biltyven er gået lige nøjagtig efter denne model. Øv.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 30-07-06 17:26

Tak for svaret Balcanard.