/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Du kom for sent.
Fra : hoelgaard
Vist : 7359 gange
100 point
Dato : 21-03-06 15:57

Hej
Jeg tror sangen hedder sådan, mener at noget af teksten lyder sådan: Du kom for sent, jeg har en anden, så vi kan ikke mødes du og jeg.
Jeg ville så gerne have både sangtekst og noder. ved i også hvem der sang den?
den var så vidt jeg husker populær først i 60erne.

Venlig hilsen
Lissy

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 21-03-06 16:39

Hej.

AnneMette Elken har indspillet den på dansk hvor den hedder "Du kom for sent" - Bl.a Clifters har indspillet den på originalen hvor den hedder "Just walk on By"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-06 17:33

Gustav Winkler under pseudonymet Claus holm skrev den danske tekst og Grete Sønck indspillede nummeret i 1962

Men prøv at gå på biblioteket, og led i en af bøgerne i linket her.
Jeg vil næsten tro, at tekst og noder findes i en af de bøger.

http://www.bjmusik.dk/da/dept_72.html

mvh dova

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-03-06 20:49

Lidt supplement herfra

Du kom for sent (Walk on by) (Kendall Hoyes, Claus Holm) (Indspillet af Grethe Sønck samt Ann-Mette Elten 1999)

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-03-06 20:53

En tilføjelse. På TDC http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./track/viewtrack.htm&trackid=76485

Kan du for 8 kr downloade den med Ann-Mette Elten 1999

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 23-03-06 21:35

Hej Steno.
Nu har jeg teksten, kan du også hjælpe mig med at finde noderne.

mvh. Lissy

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-03-06 22:29

Hej hoelgaard - Gå ind på nedenstående link så sku den være i skabet.
Hilsen
steno

http://www.cowboylyrics.com/tabs/van-dyke-leroy/walk-on-by-999.html

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 24-03-06 21:44

Hej Steno - Jeg kan ikke komme rigtig ind på denne link, for der kommer hele tiden vinduer frem, der siger, at der er fejl på min PC. Jeg har bøvlet med det i ca. 2 timer, så derfor spørger jeg:
Det er vel ikke muligt, at jeg kan få dig til at hente noderne ned for mig, hvis du vil får du flere point. Hvis jeg er så heldig, at du vil det, kan du give besked, så du kan få min mail adr.

Hilsen
Hoelgaard.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-03-06 02:19

Godaften hoelgaard
Så lykkedes det endelig at finde noget andet til dig. Jeg fandt det fra en anden amerikansk side:
http://www.chordie.com/chord.pere/www.roughstock.com/cowpie/cowpie-songs/v/van_dyke_leroy/walk_on_by.crd

Jeg håber, du kan bruge det, jeg har prøvet at ligge det ind i word, men det kan jeg ikke, så hvis du gir mig din e-mail skal jeg straks sende det til dig. Med hensyn til points skal du ikke tænke på det. Jeg er vild med Sherlock Holmes så jeg kan godt li drilleting, hvis de bare lykkes.

Godnat

steno

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-06 03:46

Fortsættels...

Det jeg kan sende er guitar akkorder for melodien. Mere at du ikke venter et nodeblad. Jeg har iøvrigt kontaktet Grethe Sønck, for at få hende til at sende en kopi af noderne, og hvis det lykkes vil jeg sende dem til dig.
steno

Kommentar
Fra : hoelgaard

Dato : 25-03-06 17:37

Hej Steno.

Jeg må sige, at du gør noget ved det, det er heldigt for mig, at du kan lide drilleting.
Det bliver spændende, om Grete Sønck sender svar tilbage, det håber jeg.
Du får lige min mail adr:
lissy@hoelgaard.dk
Jeg krydser fingre for, at du får noderne. Guitar akkorderne er de samme, som jeg bruger til bas på min harmonika.

Hilsen
Hoelgaard.

Godkendelse af svar
Fra : hoelgaard

Dato : 25-03-06 19:20

Det var super, steno.

Hilsen Hoelgaard

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-03-06 20:56

Til hoelgaard

Tak for de pæne ord samt tildelte points. Jeg bliver helt skamfuld !

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-04-06 12:33

Hej hoelgaard

Så fik jeg en mail fra Ann-Mette Elten:

Hej Steen,

Undskyld det sene svar - jeg var lige midt i en pladeudgivelse, da du skrev sidst.

Jeg har desværre ingen noder til "Du kam for dent". Der blev ikke brugt noder, da vi indspillede den. Men da den er en oversættelse af en amerikansk sang med Jim Reeves - "Just Walk On By", kan det måske være nemmere for dig, at finde frem til noderne på biblioteket.

Med venlig hilsen
Ann-Mette Elten