/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Socialdemokratiets skattestop
Fra : chahin
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 21-03-06 09:59

Er i gang med at undersøge SD's tilslutning til skattestoppet
Har 4 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe miig med ..

Hvilket standpunkt lagde SD sig fast på ?
Hvornår lagde SD sig fast på dette standpunkt ?
Hvem i partiet tog beslutning om at indtage dette standpunkt ?
Hvorfor tog SD dette standpunkt ?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Sonrisa

Dato : 27-03-06 16:30

Hej Chahin

se evt www.socialdemokratiet.dk
SD er imod skatte stoppet, da de mener at det udhuler vores velfærdsstat.
Citat
Socialdemokraterne ønsker snarest muligt bred politisk enighed om en skattereform med lavere skat på arbejde, uændret skattetryk og forenkling af skattesystemet.Hvis dette mål ikke nås inden et regeringsskifte, vil vi i spidsen for en ny regering tage initiativ til at samle bred enighed om en sådan reform.

Indtil da vil skattestoppet blive fastholdt som hidtil, men med tre ændringer, der sætter ind over for de skævheder, det bidrager til at skabe:

1) Skattestoppet må ikke stå i vejen for en effektiv indsats imod skattehuller, skattefiduser og skattespekulation.

2) Skattestoppet skal udvides med et stop for stigende brugerbetaling på kollektiv trafik, daginstitutioner samt voksen- og efteruddannelse.

3) Skattestoppet på ejerboliger skal suppleres med målrettede huslejenedsættelser i de dyreste almene boliger. En national byggeplan skal sikre flere og billigere boliger i områder med stærkt stigende boligpriser.

læs mere her: http://socialdemokratiet.dk/default.aspx?func=article.view&id=143127

Jeg går ud fra at det er noget de bliver enige om i folketingsgruppen?
Jeg ved ikke hvornår.. sikker udmiddelbart efter regeringens udspil?

Vh Sonrisa