/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Amerikansk køleskab
Fra : keldjensen
Vist : 7352 gange
75 point
Dato : 21-03-06 08:14

Jeg stillede ligende spørgsmål igår, men er ny og kom meget hurtigt til at acceptere svaret, da jeg ikke var klar over at det lukker for yderligere svar...

Vi står og overvejer at købe et amerikansk køleskab, men det det koster en pæn slat penge, vil vi gerne være sikre på at vi ikke køber katten i sækken..

Umiddelbart står valget mellem LG GR-P207 QXQK og Samsung RS21 KCSM.....

Jeg har fundet en test, hvor LG'eren kritiseres for kun at have én dispenser, som både er til vand og Is. De andre har en til hver.. Er der nogen der har erfaring med LG'ere som vil kommentere dette??

Vi har hørt en del om rengøring og bakterier - er det stadig et problem??

Er der noget vi skal være opmærksomme på i forbindelse med købet??
Vi er klar over strømforbrug, og vandtilførsel osv.....

Vi er meget tætte på at vælge LG'eren, men alt er i vores køkken er i stål, og den er i Titanium, nogen der ved hvor stor forskellen er, vil det se dumt ud og sætte det sammen??

Håber nogen kan hjælpe... på forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-06 08:17

Citat
Vi har hørt en del om rengøring og bakterier - er det stadig et problem??

JA!!! der vil altid danne sig bakterier i is og vandbeholdere - så det er et problem.

Kan ikke bidrage med mere desværre

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 85 point
Dato : 21-03-06 09:08

LG har ikke en decideret vandbeholder - vandet kommer "direkte fra hanen"

At is og vand kommer samme sted fra, betyder intet. Selvfølgelig skal man rengøre isbeholder, fryser, og køleskab som med alle andre hvidevarer.

Jeg har selv lige anskaffet mig et LG-GRL207QGSK
http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/145801/15403179.html

Foskellen på "dit og mit" er at mit har en slebet alulaminat, hvor dit har en titaniumlaminat på dørene, samt "forfriskningsbar" i døren til køleafdelingen. Ellers er de to skabe ens.

Stømforbrug: 522kWh/år jf. specifikationerne......og så vidt jeg er orienteret, ligger de allesammen i det leje hvis vi snakker A-mærkede amerikanerkøleskabe.

Jeg har kun gode erfaringer indtil videre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-03-06 09:10

PS: Alu-laminaten ligner meget rustfrit stål - mere end titanium hvis du spørger mig

Kommentar
Fra : keldjensen

Dato : 21-03-06 09:27

Tak for dit svar..

Jeg vil gerne have uddybet det med vandbeholderen. Du siger at det kommer direkte fra hanen, betyder det så at vandet ikke er mere koldt end fra den alm. kolde hane??

I testen blev der også nævnt at LG er mere stor og klodset end samsung og whirpool som de sammenligende, men så vidt jeg kan se har de stort set samme yder mål, så det kan jeg ikke helt gennemskue... Er dit mere stort og klodset end konkurrenternes??? - lyder sku som et dumt spørgsmål

Hvordan er lydnivauet (43db svarer til vores opvaskemaskine) står det og summer hele tiden, eller ligger man ikke mærke til det??

Er der nogen der har erfaringer med hvordan Titanium ser ud sammenlignet med stål??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-03-06 12:53

Eller evt. her: http://butik.el-stroem.dk/product.asp?product=1690&sub=375

Skabet "siger" jo kun noget, når kompressoren kører, og det gør den alt efter, hvor mange gange du åbner døren.

Mht. Farven kan jeg anbefale dig at finde skabet hos en forhandler og drage dine sammenligninger der.
Farven på stål, titanium osv. kan variere en del fra producent til producent.

Vandet afkøles af skabets kølesystem, så det skulle gerne komme ud noget køligere end det i din kolde hane.

Vejledningen/brugsanvisningen angiver hvorledes du skal forholde dig til rengøring for at forhindre algevækst.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-03-06 14:28

Vandet er lidt mere koldt, da det køles via et gennemløb inde i "væggene" og døren. Så der står ikke vand i en beholder, men lidt i slangerne som så køles. Men med en god portion is oveni, så er det nu hurtigt en ret kold og læskende drik

Den "manglende" vandbeholder betyder at du ikke får problemer med bakterier og begroninger - det får man jo heller ikke i almindelige vandrør. Så igen - rengøringen skal foretages i isbeholder og i køleskabet i al almindelighed.

Støj: Næ - det er ikke noget man bemærker synes jeg. Det larmer mest når der tages vand ind til isterninger, og naturligvis når man fylder sit glas med (knus) is, samt når en færdigfrossen portion isterninger droppes i isbeholderen.

Stort og klodset? Det er vist en smagssag. Men det er da både brede og dybere end et almindeligt køleskab.....

Godkendelse af svar
Fra : keldjensen

Dato : 21-03-06 21:34

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-03-06 21:18

Velbekommer - og held og lykke med Jeres nyerhvervelse - hvad det så end bliver/blev