/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP kopi, opgradering eller...?
Fra : mis1311
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 20-03-06 18:38

Min XP version er en kopi, og jeg har hverken kvittering eller noget andet som bevis for, at jeg har købt den sådan. Da jeg er studerende, og dermed altid gerne vil spare, så ved jeg, at der findes en speciel udgave af XP til studerende, men det er "kun" en opgradering. Er det nok at købe en sådan opgradering for at få en ægte licensnøgle, eller skal jeg virkelig ud og investere i en fuld pakke med XP?

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 20-03-06 19:30

Hejsa mis1311

Jeg kan sende dig en fuld hvis du sender en frankeret svarkuvert...med key og alt!det er en xp pro...studierne skal jo passes...

gozimza

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-06 19:49

du kan osse købe den:
http://www.computerne.com/p/98298.htm
ialt 669,-

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-03-06 19:53

Du køber bare en studieversion, evt fra ovenstående link.

Når den spørger efter en cd der tillader at du bruger en opgradering, så putter du bare din Kopi Xp i cd drevet. Det virker HELT sikkert.

Vupti, så har du en lovlig xp på din pcer. Dog med en lille modifikation Men det er den letteste måde. Og så køre du med en XP-pro for 699.-

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 20-03-06 20:02

Jeg glemte vist at sige, at det helst skulle være XP Pro. Dog ikke en OEM version, da jeg både skal bruge den til stationær og bærbar...

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 20-03-06 20:04

troldenesdhb - Er du sikker på at det virker? Det lyder altså lidt usandsynligt...

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 20-03-06 20:06

gozimza - He he... Og hvor sender jeg så den kuvert hen?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-03-06 20:11

JA, det virker. Bruger selv systemet, endda med en Engelsk kopiversion......... Og en dansk opgradering. Og Xp opgradering er Altid en pro udgave

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-03-06 23:54

Husk også at som studerende,kan du tit få et studiekort. Der er mange forretninger mm der giver rabat til studerende.
Check med dit undervisningssted, om du ikke kan få et studiekortog en liste over hvor der gives rabat.
Jeg brugte det da både til pc-køb, frisør, tøjindkøb mv i min studietid.

Kommentar
Fra : DENGAMLE01

Dato : 21-03-06 00:29

En OEM version som du, snakker om er en fuld version.
Mit råd er, brug den du har, der kommer nemlig et helt nyt styre system,
´(LONGHORN) når det kommer, køber du en OEM studie version (køb en svarende til,
XP PRO,). Når den er færdig instaleret går du på nettet og ber om alle de op dateringer du
kan få, og hovsa nu har du en fuld version, og den er fuldstændig lovlig
VH dengamle01.

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 21-03-06 11:58

Jeb3 - Jeg har et studiekort. Derfor spørgsmålet med om jeg kunne nøjes med studieversionen...

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 21-03-06 12:00

DENGAMLE01 - Det ved jeg godt, men man kan kun bruge OEM versionen én gang, og kun på den computer man installerer den på. Jeg skal både bruge til min stationære og bærbare, og jeg "gider" ikke, at købe to...

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 21-03-06 12:02

DENGAMLE01 - Det ved jeg godt, men man kan kun bruge OEM versionen én gang, og kun på den computer man installerer den på. Jeg skal både bruge til min stationære og bærbare, og jeg "gider" ikke, at købe to...

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-03-06 12:27

vil det sige at man ikke kan instalere en oem på 2 forskellige pcer

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-03-06 12:39

Jeg mener godt, at man kan installere en OEM version på 2 computere, begge steder bliver den jo registreret i samme navn, adresse og mailadresse.

Clou

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 21-03-06 13:30

ultra2 og clou - Alle de steder jeg har læst, står der, at man kun kan/må installere en OEM på én computer...

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-03-06 16:32

jag har den på 2 stk med opgradering og det hele

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-03-06 16:35

Nu opgiver jeg snart.....................

Alle XP må kun installeres på en pcer, ligemeget hvad.

En studieversion, er det samme som en opgradering. Forretningerne bør se studiekort, men jeg har ikke oplevet nogle der spurgte endnu. Derfor snakker vi om det samme når vi snakker studieverson med studiekort og Opgraderings version. Det er forøvrigt XP-Pro udgaven man køber der.

QEM versioner er home udgaven, og kan som oftest ikke gøres billigere end pro udgaven på den anden måde.

Kommentar
Fra : mis1311

Dato : 21-03-06 20:03

troldenesdhb - Bare en lille ting: den OEM version jeg har, er altså Pro....

Må man ikke bruge en "almindelig" XP på mere end én PC, selvom den ikke er OEM? Det troede jeg altså... Det kender jeg da flere, der gør...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...og FYI: jeg er næsten mere forvirret nu, end jeg var før jeg stillede spørgsmålet!

Spørgsmålet var bare om en studieversion/opgradering gør min kopi ægte eller ej? Dvs. om man får en ny licensnøgle, da det jo er den der ikke bliver betragtet som ægte...

Jeg er ude efter en meget simpel forklaring, ja eller nej f.x...

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-06 21:58

ja, du får en ny licens nøgle ved at købe den.

JA

Godkendelse af svar
Fra : mis1311

Dato : 22-03-06 09:29

Tusind tak for svaret troldenesdhb. Kort og præcist....