/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
words typografier drilller
Fra : jeanette18
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 20-03-06 18:02

Heysa med jer :)
Når jeg åbner et worddokument ønsker jeg at kunne se oversigten på typografierne som her vist uden først at skulle klikke på typografi ikonet. Kan dette lade sig gøre?
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=613

Når jeg åbner et worddokument og klikker på ikonet for typografier får jeg altid vist oversigten sådan her:
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=612

.........hvilket betyder at jeg skal have fat i musen for at gøre oversigten bredere så den bliver som vist i det andet link.

Men altså - jeg ville meget hellere have at den brede visning af typografioversigten blev vist samtidig med åbning af dokumentet.

Kan dette lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-06 23:57

Tja, jeg er ikke expert, og bruger word 2002 som ligner din.
Men jeg har nederst i typografioversigten et flueben i "vis ved start"
Og min word åbner da som http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=613
Og flytter jeg med musen, tja så husker word det når jeg lukker og åbner word, men om den også gør efter en genstart af computeren ved jeg ikke.
Men åbningsmåden og opstillingen er defineret af en fil/skabelon der hedder normal.dot
Åben word, og træk ruden som du vil, og i filer gem som skriver du nynormal.dot og nederst i rullefeltet vælger du dokumentskabelon, og trykker gem.
Så lukker du word, og i start/søg/alle filer og mapper (Slå skjule filer til) finde skabelonen normal.dot den omdøber du for en sikkerheds skyld til orginalnormal.dot
Så finder du nynormal.dot som du omdøber til normal.dot
Prøv så at åbne word
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 09-11-06 22:51

Tak for svaret pallebhansen.