/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
LYDKORT!!!!
Fra : RaB
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 27-11-02 22:26

hvordan slår man sit onbord lydkort til??? og hvordan finder man ud hvorfor nogle driver der skal bruges????

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 27-11-02 22:27

bruger windows XP...

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-11-02 00:41

Jeg gætter på at driveren du leder efter hedder AC97, men prøv at hente den her
http://www.aska-hk.com/driver/Driver_Files/viaac97.zip og installer den.

Derefter går du i BIOS. Når din computer starter står der hvilken knap du skal holde nede for at gå i BIOS. (ofte F2) Her kan du sætte "onboard sound" On and OFF.

Håber det hjalp dig - ellers kan du måske skrive hvilket bundkort du har.

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-12-02 22:47

Kig i manualen til dit bundkort. Hvis du ikke har den ved hånden, kan den muligvis findes på producentens hjemmeside.

Kender du ikke producenten til dit bundkort, kan du skille din computer ad, og se på den store plade, der sidder midt i computeren. Selvom det er besværligt.

På producentens hjemmeside findes ligeledes (håber vi) drivere til dit onboard lyd.