/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Har du indisk halsbåndparakitt
Fra : anonymm
Vist : 1041 gange
200 point
Dato : 20-03-06 13:12

Hei,
jeg har nå skaffet meg halsbåndparakitt,lurer bare på om viss du har:
hvordan har du klart å temme den?
kan den snakke?
kan den noen triks?
hvordan lærte du den?
kan du fortelle litt om den?
har du link til webside der jeg kan lese mer om dem?
Lurer også på en ting det er at hvordan dems avføring(bøsj) skal være?(fuglen min har vannrik avføring er det riktig?)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-06 14:05

http://www.lars-bodin.dk/Fugle/psittacula/Psittacula_krameri.html

Det er ikke en fugl der er let at tæmme, og den kræver meget plads og trives bedst sammen med flere fugle i voliere.

Men de kan lære at sige mange ord, selv om det umiddelbart er en meget vild og støjende fugl.

mvh dova

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 20-03-06 15:35

Hvordan er det med håndoppmatet da?eller en ung på noen uker/månder?

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 16-08-06 14:24

Tak for svaret dova.