/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Corolla klonk lyde
Fra : guski
Vist : 1511 gange
100 point
Dato : 20-03-06 10:10

Hej.

Efter jeg har skiftet kødben, støddæmpere og fjedre er der fortsat klonk lyde fra venstre bagtøj.

Er der bærearme bagpå sådan en bil? Jeg kan nemlig ikke se hvor skidtet sidder.

Hvad kan det ellers være?

Jeg synes desuden godt at det kan mærkes. Det føles som om hjulet er ved at falde af.

Det er en EE100 H/B fra 1994.

Mvh
Anders

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-06 10:34

Tjek hjul lejer. Løft bilen op og tag fat oppe og nede på dækket og ryk det frem og tilbage og mærk om du kan mærke slør.Du kanogså rotere hjule og høre om hjullejeret er gået.Men det kan muligens kreve noget erfaring,Hvis lejeret ikke er helt ferdig. Er du sikker på at det ikke er udstødningen du kan høre klonk lyder fra?Tjek at udstødningen ikke går mod jern nogen steder.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-03-06 10:39

Tjek også bøssingene bag.Det er ikke bærearme bag.
alimak

Kommentar
Fra : guski

Dato : 20-03-06 12:55

Jeg har tjekket udstødningen og det er ikke den der er problemet.

Du skriver at jeg skal tjekke bøsningerne. Er det dem hvor krængningsstabilisator bliver holdt fast med på bagbroen?

Den har lige været til stort service. Bremser skulle være renset osv. Opdager man ikke hvis lejet er færdigt så?

Godkendelse af svar
Fra : guski

Dato : 24-03-06 17:43

Tak for svaret alimak.
Det var nu ikke hjullejet...