/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Aktivering af Java
Fra : CiviC
Vist : 4098 gange
300 point
Dato : 20-03-06 01:13

Hejsa.

Nu har jeg ledt og ledt her på KanDu, og kan ikke finde nogen der har samme problem som mig.
Problemet er, når jeg er inde på en hjemmeside, der bruger Java såsom netbank, skal jeg klikke i et område for at aktivere Java. Er det af sikkerhedsmæssige årsager, eller kan det slåes fra et eller andet sted?

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-06 01:24

Prøv at kontroleret i Funktioner, Internet indstillinger, fanebladet Avanceret at der er hak ud for Java(sun) og/eller Microsoft VM Java JlT-compiler aktiveret ellers sæt hak og klik Anvend og OK

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-03-06 01:32

Ja, den er "hakket", har prøvet det, men uden held.
Hvis det er nogen hjælp, mener jeg problemet er opstået efter jeg har opdateret windows for ca n uge siden.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-06 02:01

Prøv at slette temp filer i Java, kontrolpanel åbn Java under generel klik på delete files, det er godt at rydde op der som i alle temp mapper

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-06 02:06

Elller helt afinstalere Java med Tilføj/fjern programmer, og så hente og instalere på ny: http://www.java.com/en/

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-03-06 02:20

Hej igen.
Har prøvet både delete files, og afinstalleret og installeret igen, men uden held.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-03-06 02:47

Hejsa.

Jeg fandt noget på denne side: http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=169255

Er der nogen der har fundet en løsning?

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 20-03-06 04:31
Accepteret svar
Fra : Forvirret

Modtaget 150 point
Dato : 20-03-06 05:37

Har du installeret nogen sikkerhedsprogrammer inden for den uge? Jeg tænker på om, du evt. har et program, der blokerer Java. Visse browsere er også i stand til at blokere Java. Jeg går ud fra, du bruger Internet Explorer. I så fald er det ikke det, der er problemet.

Du kan evt. afprøve med en anden browser, f.eks. Firefox, som er gratis.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-03-06 10:11

Læs dette: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/activating_activex.asp

Jeg er ikke interesseret i andre browsere, selvom det nok er den eneste mulighed. Ellers tak

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 29-03-06 22:03

Tak for svaret Forvirret. Det ser ud til at det kun kan afhjælpes med en ny browser. Håber muligheden for at slå det fra kommer i den nye Internet Explorer.

Overvejde at annullerer spørgsmålet, men følte ikke det ville være fair når der nu er nogen der har brugt tid på mit spørgsmål, så jeg mener du har givet mig det bedste "svar"

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 31-03-06 15:40

Undskyld at jeg skriver her. men hvis du ikke vil ha det skal du kikke efter det her nummer her (KB912945) og afinstalleret det. så er du af med det problem der