/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kostritzer schwarzbier
Fra : bantam
Vist : 617 gange
200 point
Dato : 19-03-06 19:23

Hej

Netop hjemkommet fra Berlin, hvor vi igen smagte en dejlig sort øl ved navn:

Kostritzer schwartzbier (mangler 2 prikker over o for tysk ø, kan ikke huske hvordan man gør, sorry)

Har forgæves ledt efter den her i Danmark (Hvidovre), men kan trods mange forskellige ølsorter kun finde en der ligner lidt, nemlig Erdinger dunkelbier, men den anden smager meget bedre.

Er der nogle der kender denne gode øl, og ved om den kan købes her i landet vil jeg være glad for et praj!!

Takker på forhånd

med venlig hilsen

bantam

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 19-03-06 20:31
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-03-06 20:32

Pudsigt, men den øl er jeg også helt tosset med!

Jeg har smagt den i Bremerhaven - nøj, den er go'!

Så jeg vil følge denne tråd meget nøje

Hanne

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 20-03-06 14:30

Ja, ví har super go' øl hernede.

Frieda
Trier
Tyskland

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-03-06 16:45

ahh, frieda - sydtyskland! Jeg har for maange år siden været i Trier - på gennemrejse.

Send liige en tankbil fuld af schwartzbeer herop!

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 20-03-06 17:32

Tak for linkene dova.

Takker alle for svar, dejligt at se det ikke kun er os der tosset med schwartzbier.

mvh
bantam