/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
.rm fil på hjemmeside
Fra : RHJN
Vist : 983 gange
50 point
Dato : 19-03-06 16:01

Hejsa!

Jeg har en .rm fil (video), og vil høre hvad jeg skal gøre for at lægge den på min hjemmeside? Jeg tror det er en "RealMedia" -fil ... kan det ikke passe? Skal man installere et plugin eller noget på siden, eller hvad gør man lige??
På forhånd tak for hjælpen
=8-D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-06 16:26

Du kan bare lave et alm. link med anchor markøren:
Kode
<a href="[sti]MIN_FIL.rm" type="Download MIN_FIL.rm">MIN_FIL</a>

..hvor [sti] er den relative eller absolutte placering af filen i forhold til hvar den HTML fil ligger og; MIN_FIL.rm selvfølgelig er din *.rm fil

Så vil klienten der besøger din side alt efter sine browser-/system indstillinger enten, få kørt filen i den dertil indrettede software, eller få valget i en dialogbox:
Citat
[Gem] [Kør] [Annuler]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-06 16:28

Hovsa... "hvar den" sku' ha' været : "hvor din"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 21-03-06 17:00

Tak for svaret, men det jeg søger er egentlig at man skal kunne afspille filen direkte fra siden ... Forstår du hvad jeg mener

- sorry ... kan godt se jeg ikke udtrykte mig tydeligt tidligere!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-06 19:11

Det kan du kun; hvis du konverterer filen til *.avi, *.wmv, *.mpg, *.mpeg, for Mediaplayer ..og hvis brugeren benytter Microsoft IE eller *.mov for Quicktime (..der også kræver en plug-in).

Enten ved brug af <embed> .. </embed> markøren (..igen en Microsoft 'ting') eller vha. <object> .. </object> som er standard, men ikke er ordentligt implementeret i div. browsere.

Mig bekendt kan man ikke køre en Realplayer som *.rm 'ting' direkte (=embed) på siden?

Jeg tøffer dog lige ud på nettet og søger på Google for at se om jeg ka' finde noget ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-06 19:15

Nøeh...

Du kan til gengæld ligge et link og en bemærkning til dine brugere om, at de skal installere dette codec først : http://www.codecguide.com/about_real.htm

Derefter kan du bruge de sædvanlige metoder til Mediaplayer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 28-03-06 13:37

Hej Molokyle!
Jeg er virkelig glad for du gider at hjælpe .. men lige lidt spg mere... Hvordan konverterer jeg filmklippet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 15:40

Du bruger et af disse gratis programmer

http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=filmredigering

</MOLOKYLE>