/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Fonetisk alfabet konverterings
Fra : lham
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 19-03-06 10:34

Link til et program der automatisk laver alm tekst om til fonetisks alfabettekst
eks Hans bliver til Hotel-Alfa-November-Sierra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 10:41

india hotel alfa mike .....

den lurer jeg lige med på hvis det skulle lykkes dig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-03-06 11:29

Golf oskar delta sierra oskar echo november alfa golf!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-03-06 11:30

Roger over

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 11:47

india lima-india-golf-ekko-mike-åse-delta-ekko tango-india-lima hanne (som jeg også kan skrive men ikke gider

sorry for misbrug af tråden men hvor ER det bare ikke til at stå for

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 19-03-06 11:51

hotel ekko romeo rome golf uniform delta

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-03-06 12:36

Hvor er I dygtige - har I allesammen været spejdere

lham - jeg tror ikke at et sådant program eksisterer, men det burde være rimeligt nemt at lave selv.

God søndag

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-03-06 13:16

Tilsyneladende er det ikke almindeligt kendt at der OGSÅ findes fonetik for æ, ø og å

Ægir, Ødis og Åse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 14:10

jooooooooo da kontoververden hvis du havde kigget efter havde du fundet i hvertfald 1 af de 3

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 14:12

man kan jo lave tricket med tegnsætning om til at være bestemte ord - men kræver det mon ikke to pc´ere ???

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 19-03-06 15:21

her kan du hente et

http://tankred.dk/fonetisk.zip

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-03-06 18:43

hvad med at komme med indlæg der faktisk skal bruges-det andet er spild af tid for dig og mig

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 19-03-06 19:13

vis du prøver det program jeg har givet et link til vil du se at det kan det du sige.

vis du ikke kan bruge det kan du sige det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 19:40

synes nu nok at tankred har gjort sit for at hjælpe dig lham !!!!

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 19-03-06 19:47

Ja og man kan også vis man er lidt kvik lave det sådan at det også kan "morse"

(læs alfabet.txt)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-03-06 06:25

Til Tankred
det angiver jo bare det fonetiske alfabet-og exe filen resulterer bare i "File not found "-så desværre ikke brugeligt

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 20-03-06 08:18

har du prøvet at have begge filer i den samme mappe når du kører programmet for så virker det for mig

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-03-06 17:23

Til Tankred
Jeg er meget lidt nørdet og aner ikke hvad du mener " om jeg har prøvet begge filer i samme mappe " for mig er der 2 forskellige lige filer at klikke på -hvordan med det i samme mappe

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 24-03-06 14:26

Udpak hele zip filen til en mappe. Så vil det virke.
Lad være med at bruge zipfilen som en mappe.

Mvh. Simon

Undskyld det sene svar jeg har været uden internet i et stykke tid.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-03-06 16:59

Tankred
Jeg ved meget mindre om EDB end du aner.Hvad er det for noget med en Zip fil osv-jeg forventer ikke du skal forklare mig det -jeg efterlyste bare et link jeg kunne klikke på og så virkede det men tak for din indsats og ihærdighed overfor en "edb-handicappet"
Lham

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 19:46

hvis du ikke har en udpakning som kan pakke zipfiler ud kan du hente en her:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?op=&cid=44

det du modtog - prøv at klikke på det og kig ude i venstre side at den mappe du har lagt den i - så bør der stå udpak alle filer - det gør du hvis det er muligt - og så kan du ikke tage fejl henad vejen

Har du ikke mulighed for at gøre det - så hent for eks ovenstående lille zip-program - så kan du pakke ud og dermed installere programmet

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 24-03-06 20:36

Ellers prøv at kopiere begge filer til en anden mappe. Det virker også.

Du kopiere filerne ved at markere dem så højreklikke og derfra vælge kopier. Så går du til en anden mappe og højreklikker. Og vælger sæt ind.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-06 16:44

Spejder..... næh, er medlem af det ildsprudlende danske marinehjemmeværn

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-03-06 10:08

Til tankred Miritdk mfl behjælpsomme
Jeg kan slet ikke finde ud af det med Zip files mapper osv ,det må da være muligt for bare at lave det fungerende program ( samle sammen af de 2 filer-jeg ved det ikke ) og ligge det som et link -så tykker man på det og så virker det-nå du behøver i ikke bruge mere tid på det-men jeg lader spørgsmålet stå åbent -det kunne jo være der dukkede noget op som en " EDB handi" også kunne bruge
tak for indsatsen lham

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 12:16

Jeg vil gerne lave en udførlig beskrivelse af processen, hvor du bare skal følge den punkt for punkt - you know - "man tager med højre tommel- og pegefinger" o.s.v

Har du en mailadresse, jeg evt. kan sende den til?

Hanne

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-03-06 07:08

Hej Camillasmoster
Det lyder godt, men som skrevet hvis der kommer edb jagon -så er jeg hurtigt hægtet af
E-mail lham@ofir.dk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 09:30

Jeg skal forsøge at beherske mig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 22:20

Kik lige på denne side, om den kan bruges.

http://www.zip.dk/winzip.shtml

Hvis ikke, laver jeg en mere forståelig af slagsen.

Hanne

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-03-06 06:26

hej Hanne
Det der winzip program ver 8.0 har jeg længe haft på min PC -har mange gange forgæves forsøgt at bruge det også med troldmanden -og det dit link er vist også en ny troldmand når man skal bruge 5 sider til forklare sig jeg skal nok studere det ,men kender næsten resultatet -så hvis du har sådan en 1-2-3-4 kliks løsning vil det være fint

Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-06 10:00

Ovkæj, lham - du HAR WinZip - fjong.

Så laver jeg en kort novelle til dig senere i dag.