/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
FLYTNING AF E-MAILS
Fra : tobiasr
Vist : 746 gange
89 point
Dato : 27-11-02 18:14

Ja, jeg har i går stillet dette spørgsmål men kan ikke se det nogen steder...! (Hvis DU kan, så giv mig lige et link, tak.)

Jeg har fået ny pc og skal derfor have overflyttet mine mails (og adressekartotek) fra min gamle computer til den nye.
På den gamle er der Outlook Express 5 og 6'eren på den nye...

HJÆLP - Jeg ka' ik' hit u' a' det!

Kommentar
Fra : freud

Dato : 27-11-02 18:30

Hejsa

Hvilket styresystem(er) fra til ??

Mv

Freud

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-11-02 18:33

Hej!

Der findes flere måder; men her er en meget nem metode - I Outlook Express >Filer >Eksporter - derefter kan du eksportere dine mails og adresser!

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Crucifix

Modtaget 99 point
Dato : 27-11-02 18:33

Med hensyn til at flytte dine mails er der en nem måde..
Opret en mappe på dit skrivebord der hedder "mails" eksempelvis.
Åbn derefter Outlook Express (OE) og gå ind i indbakken, her markere du alle dine mails og derefter "trækker" du dem over i den mappe du lige har lavet (kræver at OE ikke fylder det hele). Nu skulle du gerne have alle dine mails i mappen istedet, og du kan nu kopiere dem via LAN eller brænde dem på CD sammen med alt andet backup eller andet.

Dit adressekartotek kan du exportere i OE:
Åbn OE, vælg "filer" og vælg "exporter" derefter "adressekartotek". Den vil nu gemme dit kartotek som en fil og den kan du eksempelvis ligge i din "mails" mappe..

Håber det hjalp..

Godkendelse af svar
Fra : tobiasr

Dato : 27-11-02 18:40

Jeg kører med Windows XP på begge computere.

Tak indtil videre - Jeg skal lige prøve jeres forslag, tror nok jeg har prøvet det (!), og vender tilbage...

Men det er nu mest importering'en jeg har problemer med...!

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 27-11-02 18:40

Jeg kører med Windows XP på begge computere.

Tak indtil videre - Jeg skal lige prøve jeres forslag, tror nok jeg har prøvet det (!), og vender tilbage...

Men det er nu mest importering'en jeg har problemer med...!

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 27-11-02 18:42

Hov... den kom to gange!

Kommentar
Fra : Crucifix

Dato : 27-11-02 18:48

Du importere dine mails igen "omvendt" d.v.s du trækker dine mails fra mappen og over i indbakken..
Importering af adressekartoteket burde næsten sige sig selv ("filer""importer""adressekarotek")..

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 28-11-02 19:03

Jubii!!!
Jeg fik det til at virke i går.
Tak til Crucifix og Jer andre for den hurtige respons

Hilsen Glad Internet-bruger!