/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hjælp til router m/ printserve
Fra : rolandkorg
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 18-03-06 22:22

Jeg har købt mig en trådløs router med printserver (D-link DI-524UP) Jeg har dog et problem... Min Canon Pixma IP1600 vil ikke fungere... Under printerinstallationen oprettede jeg en ny port (Routerens ip-adresse) men der kommer ingenting ud når jeg sender noget til printeren...

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 18-03-06 23:50

Selve printserveren må have sin egen adresse. Finde den i routeren og så tror jeg du kan få det til at virke. :)

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 19-03-06 11:11

Har fulgt brugsanvisningen til printserveren, der stod der at jeg skulle indtaste routerens ip-adresse i feltet hvor jeg skulle oprette den nye port.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-03-06 16:32

har du fulgt guiden fra sside 83

ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524up/Documentation/DI-524UP_Usermanual.pdf

hvis det ikke virker med lpt1 porten prøv da med tcp/ip istedet

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 19-03-06 20:49

Jeg fulgte brugsanvisningen fra siden 87, altså installation ved windows 2000.
Men hvad er LPT1 for en port ?? Hvordan får den forbindelse med routeren ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-03-06 23:16

LPT1 porten er den alm. printerport (Parrell-port) som er den gamle type printerport.
Xp opretter/konfiugurer så der bliver åbnet for adgang til din router
men derimod win2000 skal du oprette porten selv før det virker.

hvilket styresystem bruger du Xp eller win2000 ??

kan du se printeren under "printere og fax enheder" ??
kan du pinge printeren ?? (ping det navn du har givet printeren)

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 20-03-06 07:54

Jeg bruger Windows Xp

Når jeg installerer printeren efter Win 2000 metoden i brugsanvisningen kommer printeren frem i mappen Printere og faxenheder.

Hvad vil det lige sige at "pinge" printeren?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-03-06 16:53

umiddelbart så slet printeren, og installere den igen, men brug guiden til XP
og ikke til win2000, det er sansynligvis her den fejler.....
husk at installere driver fra den medfølgende cd til printeren.

man laver typisk ping for at finde ud af om enten en printer, computer mv. er på
netværket.
prøv dette her
klik start >>kør >>cmd >>
skriv så
ping www.kandu.dk
tryk enter
prøv med en anden adresse f.eks 192.168.0.1
og det share du har givet din printer (lp1)
kender du navnet eller ip adressen på en anden computer på dit netværk
kan du prøve at pinge dertil
nu får du enten 4 x svar eller time-out
svar betyder som regel du kan komme på internettet

ikke alle hjemmesider kan du pinge

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 20-03-06 21:11

Jeg prøvede at ringe til D-link support, de kunne godt forstå at det ikke duede, for brugsanvisningen var forkert, men han hjalp mig med at pinge printeren, og derefter virkede det.

Annuller spørgsmålet
Fra : rolandkorg

Dato : 28-04-06 10:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål, men printeren virker