/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kende forskel på adaptorer
Fra : jysch
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 18-03-06 16:22

Jeg har nogle eksterne harddiske, men har fået deres adaptorer blandet med nogle gamle til mobiltelefoner o.l.

Jeg har prøvet og se efter navnene, men kun dem hvor der står nokia på kan jeg finde ud af - de andre siger mig ikke noget.

Hvordan finder jeg lettest ud af det?

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 18-03-06 16:24

Passer alle stikkene sammen? Kan du se noget om spænding nogen steder?

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 18-03-06 17:25

Nej stikkene er ikke ens, men jeg mener at have hørt at det skal være de helt rigtige adaptere, for ellers kan de gøre skade. Hvis stikkene passer - kan jeg så bruge dem?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-06 17:35

Checkliste:
Er det den rigtige spændingsforskel ?
12V skal have 12 V - 9 volt skal have 9V osv.

Se efter om strømforsyningens strømstyrke er mindst den som HDD skal bruge
Tallet er målt i A (Ampere) eller mA (milliAmpere). Strømforsyningens tal må gerne være større - men ikke mindre end HDD.

Stikket skal selvfølgelig passe fysisk (der er forskellige størrelser og faconer), men se også efter om polariteten er den samme.
Hvis + er "i midten" af (det runde) stikket skal det være det begge steder - og selvfølgelig også omvendt.

På strømforsyningen står disse ting som regel trykt på selve forsyningen. Vedr. apparaterne må du nok se i en manual/brugsvejledning el. lign. hvis ikke du kan se det direkte på attaratet.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 11-04-06 10:08

Tak for svaret myg.