/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Risiko Rejseforsikring
Fra : svendgiversen
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 18-03-06 15:57

Min søster holder sin runde fødselsdag i USA hos hendes datter og svigersøn,
hele min familie er inviteret og vi har betalt for en billig gruppe rejse uden mulighed for afbestilling.

Min kone er syg med udbredt nyrekræft, men den er stillet i bero,
og de læger, der behandler hende, har givet tiladelse til at hun tager med.

Alligevel har først Europæisk Rejseforsikring og nu Gauda afslået at give hende en rejseforsikring.

Hvad gør vi?
Vi er ellers forsikret i Codan, som vi nu selvfølgelig også vil prøve, men forudser samme svar.

Hvilke muligheder er der for alternative rejseforsikringer??
(gerne noget dyrere på grund af øget risiko...).

Hilsen Gitte og Svend

Accepteret svar
Fra : Ursus01

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-06 18:39

Det er da lidt trist at høre, kan godt nok ikke forstå at de ikke vil lave en forsikring til din kone.

Hvis en af jer er medlem af sygeforsikringen Danmark, kan i måske få en forsikring der. Andre mulighedder kunne være: http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejseforsikring/

Det er da altid en mulighed....
Så er der også denne side: http://www.forsikringsagenten.dk/backpacker/rejse/default.asp

Jeg håber i finder en løsning,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-06 14:50

Tak Ursus for dine svar,
vi er begge medlem af Danmark, kun den billige 5 er gruppe,
men vi har hørt at de også benytter Europæiske Rejsefosikringer.

Det vil vi naturligvis undersøge, sammen med dine andre forslag,
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-06 19:34

Det lykedes Ursus,
vi har nu fået en rejseforsikring gennem IHI, som Danmark benytter i stedet for Europæiske...
Så min kone kommer med til USA, takket være din hjælp.

Jeg lader spørgsmålet stå lidt, men du har vundet/besvaret, Svend

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 28-03-06 22:16

Jeg er virkelig lykkelig på jeres vegne, hvor er det dejligt at vide at jeg har kunne hjælpe jer med noget så vigtigt, jeg har også tænkt meget på jer og håbet at det ville lykkes for jer.

Det er med et stort smil på læben at jeg ønsker jer en rigtig rigtig god tur.

Ursus

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 16-05-06 01:31

Hej Svend.

Jeg er rigtig spændt på at høre om i har været i USA og om i havde en gor tur?

Ursus

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-06 08:58

Ja vi kom afsted og havde en pragtfuld tur.

Vi blev kørt rundt og så alle de kendte steder
og vi boede i et hus min niece og hendes mand havde købt med videre salg for øje
lige over for Holliwood.

Ingen uheld, heldigvis...
for da vi kom hjem sagde vor egen læge at vi havde løbet en betydelig risiko,
lægerne var dygtige til at relatere andre sygdomme til min kones kræftsygdom.

Men det blev der heldigvis ikke tale om.

Tak for dine råd og din interesse ...
Svend der snart lukker dette spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-06 21:33

Tak for svaret Ursus01.