/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp - win mediecenter
Fra : ultra2
Vist : 721 gange
500 point
Dato : 18-03-06 12:35

hvad er forskellen på de 2 win

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-06 12:43

Prøv at læse om de 2, både XP og Mediacenter her: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-03-06 12:47

kan man så ikke bare lave sin pc om til mediecenter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-06 12:58

For mig at se jo det kan du godt, men jeg ved det ikke, der er en hel masse tilslutnings muligheder på Mediacenter hardware: http://www.zitech.dk/mediacenter/ hvis du har alle stik så du kan tilslutte alle anlæg i huset, så er din pc et mediacenter

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-03-06 14:16

tak for svaret

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-03-06 15:46

XP MCE 2005 DK kommer på 4 cd'er
1 xp-home (eng)
2 xp-sp2+diverse (eng)
3 Dansk sprogpakke
4 MCE

Skal så opdateres med ca 100-200 MB fra microsoft.
Når det er klaret, ligner den en XP-Pro, hvilket forskellige testprogrammer også siger.

MCE delen startes for sig selv, og er de ekstra ca.200kr værd som sættet koster , mere end XP-home.

For ikke så lang tid siden havde bladet PC-Planet , en større artikel om at lave sin egen MCE.
husker ikke hvilket nr. men det er inden for ca et halvt år.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-03-06 18:42

XP MCE 2005 DK kommer på 4 cd'er
1 xp-home (eng)
2 xp-sp2+diverse (eng)
3 Dansk sprogpakke
4 MCE
alt det siger mig ikke noget
hvor finder man det ? eller

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 18-03-06 23:55

Har du søgt lidt på edbpriser http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=28587 her kan du finde lidt mere om det og ja du kan købe et tv-kort og en fjernbetjening så du kan styrer det hele fra din pc tro jeg så noget fra DR1 om det her fornyeligt.
Leder lige og vender så tilbage

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-03-06 00:06

Så fandt jeg linket http://www.dr.dk/DR1/SmaekForSkillingen/update/gadgets/20060228141249.htm
her skulle du finde lidt mere

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 500 point
Dato : 19-03-06 02:09

ja , beskrev bare hvad man fik hvis man køber win-mediecenter.
1.cd er xp-home på engelsk, som installeres på engelsk.
2.cd xp-sp2+diverse installeres derefter på engelsk. diverse er printer/scanner/webcam
Nu er det en engelsk XP-HOME
3.cd med Dansk sprogpakke installeres
Nu er det en dansk XP-HOME

4.cd indeholder Windows Media Center Edition , også kaldet MCE .
Efter at denne er installeret , er det så blevet til en Win-MCE.

Altså MCE er en udvidelse til Win-XP

Nu er der jo i forvejen 2 Win-XP , nemlig XP-Home og XP-Pro.
Pro er mere advanceret bla. med opsætning og styring af netværk.
Da win-MCE også skal kunne styrer den slags netværks-media-ting.
Kan den ca det samme som XP-PRO og burde måske hedde winxppromediacenteredition2005DK
men hedder bare dagligt MCE.

hvis det er noget som du skal købe får du altså en del ekstra, ved MCE end XP-Home,
og billigere end XP-Pro.

Da cd nr. 4 med MCE er nyere end de to andre, er der desuden en del nyere drivere og
der genkendes endnu flere enheder, uden at de behøves at instaleres med deres egne.
Brændere/tvtuner osv. De virker bare.
Dog kun tvtunere der er godkendt til MCE, mit TerraTec 600 gør ikke..

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 20-03-06 10:35

Tak for svaret natmaden.