/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mangler kort tricks
Fra : rudik
Vist : 11226 gange
45 point
Dato : 18-03-06 12:27

hej...
jeg vil spørge om der var nogle af jer der havde har en dansk bog med nogle kort tricks eller en dansk side med nogle tricks på, som i vil vidre give til mig. jeg går på efterskole, og jeg vil gerne have nogle tricks til en fælles time, som jeg så kan vise for de andre. jeg kender godt siden trickmagic.com men det hele er ikke illustret med billeder, og det gør det svært for mig som har lidt svært ved engelsk. så hvis i enten vil scanne lidt fra en bog, eller sende en web link, til mig så er i meget velkomne.
min email er www@rudik.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-06 12:51

Jeg tror du kan bruge denne

http://www.azmagic.net/dansk/kort/kort.htm

god fornøjelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-06 13:07

har du forsøgt på biblioteket ??? der findes ret meget netop omkring korttricks

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-06 13:07

øv undskyld den var ikke gratis

Så prøver jeg lige at beskrive et par tricks selv

Du starter med at se hvad det nederste kort er for et. Derefter holder du en hånd nedenunder og en ovenpå bunken. Derefter lægger du den øverste hånds tommelfinger under bunken og resten af håndens fingre ude i spidsen af bunken (den ende der peger længst væk fra dig selv) Derefter beder du dit "offer" om at sige stop og du begynder at bruge de yderste fingre til at skubbe kort indad mod dig selv. Når dit "offer" siger stop trækker du den del af kort mod dig selv, som du havde nået at trække mod dig selv, imens trækker du også det nederste kort med op i hånden. Du viser "offeret" det nederste kort (som du i forevejen kender) og beder personen om at huske hvad kort det er. Derefter lægger du de 2 bunker sammen og giver til "offeret" og beder personen om at blande kortene. Når personen syntes det er tilstrækkeligt giver han dig bunken og du finder det kort du VED du viste ham. Med vilje tager 2 kort så det foreste kort er et forkert et. Det der ligger bag det forkerte kort er det kort du viste ham tidligere. Det foreste kort skal dække det bagerste (og rigtige kort) 100%. Du viser ham det forkerte kort. Personen siger at det ikke er det rigtige. Du smækker de 2 kort øverst i bunken. Bed personen om at lægge en finger op på bunken. Du tager bunkens hjørner og hiver opad. Derefter vender du det øverste kort, og "offeret" får sig en overraskelse for det er det rigtige kort.

Du kan også lave et mere eller mindre provokations trik med 8 tændstikker!

Du tager 8 tændstikker og lægger dem sådan her:

Du fortæller personen at han/hun må tage en tændstik af gangen. Du skal få dem til at lægge på kryds så. Det svære er at når du skal gøre det skal tændstikken hoppe over 2 enkelte tændstikker eller 1 tændstikkryds.

Løsningen er at du tager den tredjeyderste til højre og flytter 2 skridt mod venstre (| X | | | | |)
du tager derefter den til højre fra krydset og flytter til højre (| X | | X | )
Du tager yderst venstre og lægger over krydset ( X X | X | )
Derefter en af de 2 sidste og lægger over krydset ( X X X X )

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 55 point
Dato : 18-03-06 13:12

1. Tag et sæt spillekort frem.
2. Sig til tilskuerne at nu vil du vise at de er dygtigere end de selv tror.
3. Bland kortene grundigt - eller bedre - få tilskuere til at blande.
4. Saml kortene og se dit snit til at få set bundkortet (vi siger det er SPAR ES)
5. Læs alle kortene ud på bordet foran dig - hulter til bulter men sørg for at du hele tiden ved hvor bundkortet (SPAR ES) befinder sig. Få bundkortet placeret et sted hvor du selv er helt klar over hvor det ligger (gerne under et par andre, med et hjørne stikkende ud).
6. Nu siger du til en af tilskuerne at du vil bede vedkommende om at tage SPAR ES i bunken og give det til dig - uden at se det selv!
7. Tilskueren tager et kort fra den rodede bunke, lad os sige at det er RUDER 4, du får RUDER 4, holder det for dig selv og beder tilskueren om at finde RUDER 4 i bunken´og give det, ubeset, til dig.
8. Tilskueren tager et kort som du får, lad os sige det er KLØR 8 - du siger selvfølgelig pænt tak hver gang du får et kort.
9. Nu beder du tilskueren om at give dig KLØR 8 fra bunken - du får et kort, lad os sige det er HJERTER KONGE.
10. Nu siger du til tilskueren at DU vil vælge et kort i bunken - du siger at du vil finde HJERTER KONGE! Og hér skal du så sørge for at det er det oprindelige SPAR ES du tager fra bunken!!

11. Nu kan du imponere tilskuerne med at de ER dygtige - idet du kan lægge alle kortene frem og vise at de valgte som du bad om - i rækkefølgen:

SPAR ES - RUDER 4 - KLØR 8 og HJERTER KONGE

Du kan gøre det endnu mere magisk hvis du tager et stk. papir og enten selv, eller tilskueren skriver de valgte kort op, efterhånden - og du kan 'udvide' med lige så mange kort du har lyst til, dog vil jeg anbefale at du nøjes med de fire indtil du bliver rigtig god, for folk skal jo helst ikke nå at begynde at tænke for meget over det

Det vigtigste er selvfølgelig at DU har 110% styr på hvor i den rodede bunke på bordet, dit BUNDKORT er placeret - når du bliver rigtig skrap kan du såmænd få det geme under flere kort og stadig vide hvor det er

Jeg har selv, gennem årene brugt denne 'kortkunst' rigtig meget og rigtig mange gange - folk måber altså helt vildt hver gang (vel at mærke over deres EGEN dygtighed )

Jeg ved ikke om den findes i diverse kortbøger, jeg tror det ikke - MEN hvis du går på biblioteket findes der flere bøger med Kortkunster. Jeg kan mange men det er noget kompliceret at forklare tingene på skrift - denne ovenstående synes jeg dog er rimelig nem at forstå.

Rigtig god fornøjelse, det er sjovt at lave kortkunster

God weekend og venlig hilsen fra
Dorthe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-06 13:21

http://www.hverdagogfest.dk/vaertshustricks.asp

her skulle være noget helt gratis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-06 13:25

Tændstiktricket.... 8 tændstikker skal blive til 4 kryds, hvert kryds tæller for 2 tændstikker, og hver gang du flytter en tændstik skal den hoppe over to tændstikker, det fik jeg ikke med.... sprøg hvis det er for kvajet forklaret

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 03-02-07 16:45

Tak for svaret vil.du.