/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stempler på stentøj/keramik
Fra : rosekamp
Vist : 41978 gange
300 point
Dato : 18-03-06 10:44

Findes der en liste over forskellige stentøjs-/keramik-/porcelainfabrikkers stempler?

Jeg har en sjov stentøjsfidus til at hænge på min væg og der står både et navn (Finne) foran og 2 stempler bagpå. Desværre kan jeg ikke helt tyde hvad der står på det ene stempel (det andet stempel er et produktionsnummer) men det har en speciel udformning, så jeg ville kunne finde det på en liste med billeder af stempler.

Hvilke online antikvariater kan evt. være en idé at kigge på, når det drejer sig om stentøj og keramik?

Hilsen Rosekamp

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-03-06 15:53

Prøv lige at kigge her:
http://www.jamerantik.dk/royal_copenhagen_hunde3.htm
Ovre i højre side, er der links til Div. mærker. Har selv fundet en del her.

MVH

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-03-06 16:05

Der er kun links til B&G ikke? Jeg synes den er ret rodet at finde rundt på.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-03-06 16:06

Men det er da iøvrigt et fint link til B&G mærker.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-03-06 16:26

Der er mange forskellige fabrikater, må dog indrømme at den er noget rodet.
Prøv også her: http://www.jamerantik.dk/Royal%20Copenhagen%20Mark.htm

MVH

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-03-06 07:50

Jeg lagde lige min "fidus", (som jeg i mellemtiden har fundet ud af hedder et relief) på bordet i går for at tage et billede af stemplet og lige pludselig kunne jeg sagtens se, hvad der stod på det, fordi vores halogenspot lige ramte det fra den rigtig vinkel.

Den stammer fra den bornholmske fabrik Søholm.

Men udover det så leder jeg stadig efter billeder af stempler.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-03-06 17:41

Har du fundet nogle flere???

MVH

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-03-06 18:16

Nope, desværre er der ikke rigtig nogle der kommer med indlæg som du kan se

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 300 point
Dato : 25-03-06 18:35

Okay da.. her er en side med en masse forskellige stempler og signaturer på keramik:
http://www.pottery.dk/index.htm

Klik på de forskellige links i venstre side til kunstnere / fabrikker.

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 25-03-06 18:51

Hvad med denne signatur, som står for Finn Lynggaard

http://www.pottery.dk/copy_of_www_pottery_dk/finn_l_sign.jpg

Den ligger på ovevstående side, under misc Ceramics

Klik på det enkelte billede på siden, så ses billedet i stor størrelse.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-06-06 07:41

Har du fået svar på dit spørgsmål, må du da godt lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-06-06 08:02

Jeg kunne godt bruge nogle flere svar over keramikstempler og ikke over porcelænsstempler

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 11:36

Tak for svaret LA5.