/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Ingen forbindelse til nettet
Fra : marcussen1
Vist : 553 gange
200 point
Dato : 17-03-06 18:38

Jeg har bredbåndsforbindelse og jeg har 2 computere, der begge altid har haft forbindelse til nettet med det samme. Jeg har formateret den ene com, da den trængte meget til det, men efter geninstal. af WIN XP Pro kan jeg ikke få forbindelse til nettet, den anden er der ingen problemer med. Alle 3 lamper på modemet lyser som de skal med den ene, hvorimod lampen "ethernet" ikke lyser med den anden.
Er der nogle gode ideer?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-03-06 18:47

Hvis den ikke selv har indstalleret netkortet, skal du gøre det evt med den cD som hører til.
start > indstillinger > kontrolpanel > internetindstillinger > fanen forbindelser > her skal du oprette en ny forbindelse.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 17-03-06 19:06

Når jeg lægger inst-CD'en i, kan jeg klikke på: Grafik - lyd - USB2, men ingen Lan, det mener jeg, der var tidligere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 19:50

prøv at kigge på din udbyders hjemmeside der ligger som regel de oplysninger til opsætning man skal bruge

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 17-03-06 22:38

Ellers ring og få gode råd hos din udbyders hotlinie. Efter du har tjekket i enhåndteringen at du ingen gule advarselstrekanter har ud for dit netkort.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-03-06 10:27

er dit netkort insalleret ??
højreklik på "denne computer" >>egenskaber >>enhedshåndtering>>
er der nogen udråbs tegn eller røde kryds nogen steder ???

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-03-06 15:16

Alle jeres forslag er afprøvet uden held. Jeg har imellemtiden afprøvet en 3. computer, og der ikke noget galt. Men I skal have tak for jeres indsats
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-06 21:32

Men er der installeret et netkort hvis du kigger i Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-03-06 15:33

Fijala.............
ja, SIS 9== PCI Fast Ethernet

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-03-06 15:34

der skulle stå: SIS 900 PCI Fast Ethernet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-03-06 16:49

Så prøv med et andet netkort evt. et fra en af de andre pcer. Det skulle gerne selv blive installeret. Hvis det så virker er det netkortet der er defekt. Et nyt kan købes hos T. Hansen for 49,50