/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Spillemønters katalogpris ?
Fra : Ole
Vist : 2926 gange
500 point
Dato : 16-03-06 23:21

Jeg er kommet i besiddelse af en hel del automat spillemærker og vil gerne find ud af hvad de er værd, men jeg kan ikke finde et katalog ( ligesom et frimærke katalog med billeder og priser) så hvis en af jer kan hjælpe med nogle oplysninger vil jeg være glad.
Mvh.
Ole

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-03-06 01:03

Nogle links, som måske bringer dig på sporet af det du søger.

http://www.gladsaxegymnasium.dk/2/

http://www.gladsaxegymnasium.dk/2/artikler/meyer2.htm
Citat
GRUPPE 5. Danske spillemærker. (Katalog over danske Spillemærker, Henning Burgunder 1979).

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-03-06 01:21
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-06 03:26

Hej Ole. Jeg kan godt forstå at du tænker sådan. Jeg har selv ca. 2½ kg af den slags mønter. Som du kan se i ovenstående link, er de også interessante. Men de har ingen værdi i Kr.

Nu er jeg jo gammel spejder, så jeg har fortalt de yngre spejderledere at jeg har sådanne mønter. Dem kan de så bruge når de har lyst til det. Men de bliver aldrig noget værd (økonomisk).

Mine unge spejderledere kan bruge dem i en slags skattejagt, de ligner rigtige penge og så er det det.

DE ER INTET VÆRD.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-06 03:26

Hej Ole. Jeg kan godt forstå at du tænker sådan. Jeg har selv ca. 2½ kg af den slags mønter. Som du kan se i ovenstående link, er de også interessante. Men de har ingen værdi i Kr.

Nu er jeg jo gammel spejder, så jeg har fortalt de yngre spejderledere at jeg har sådanne mønter. Dem kan de så bruge når de har lyst til det. Men de bliver aldrig noget værd (økonomisk).

Mine unge spejderledere kan bruge dem i en slags skattejagt, de ligner rigtige penge og så er det det.

DE ER INTET VÆRD.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-06 22:19

Måske der kan stå noget i denne bog??

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=ccl_link&term1=lem%3Dspillem%F8nter%20og%20lem%3DDanmark%20og%20lem%3Dpoletter

Ellers er der også den mulighed, at sende nogle fotos til diverse ugeblade, som har en antikside, for at få dem vurderet