/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
print udskiftning.
Fra : 383138
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 16-03-06 22:41

Har en defekt seagate ST380021A
Købt en tilsvarende og agter at bytte print!.
Er der noget specialt jeg skal gøre/passe på
ved udskidtningen??.
PAUL.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-03-06 23:03

Der sidder som regel en transorb, som kortslutter, hvis disken har fået fejlspænding.
(en tyk sort tingest, der sidder tæt på strømstikket)
Hvis du fjerner den, kan det være din disk virker igen uden printskift.

Ellers ja, du skal passe på statisk elektricitet.
Aflad dig selv ved at røre ved en radiator før du gør noget.
Rør desuden kun kanterne af printet.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-03-06 23:05

Det skal så lige siges at hvis det ER transorben, så er din disk ikke sikret imod fejlspænding længere. Og får den så et nyt "anfald" af dette, så dør den permanent.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-03-06 03:54

Seagate printudskiftning ..

Skriv lige disse oplysninger

P/N:
Conf.code:
Firmware:

For begge dine drives

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-03-06 04:09

Du skal naturligvis have fat i dine data fra den gamle disk.
Drevparametrene der er skrevet på selve skiverne har sammanhæng med koderne og den software der er på boardet.
Reglerne for hvordan Modelnummer, P/N, Conf.code og FW skal matche er forskellige.
Virker din flytning af boardet ikke, så prøv at tale med www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : 383138

Dato : 17-03-06 14:45

tusind tak for jeres vejledning/hjælp..
Når man er o/60 år og ikke "nørt" så
er det skønt at kunne hente hjælp.
Det er førrste men absolut ikke sidste
gang jeg forsøger med hjælp denne vej!!!...