/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nyt cylinder
Fra : simon89
Vist : 437 gange
30 point
Dato : 16-03-06 14:49

Hej jeg har fået nyt std. cylinder til min knallert.. og villle lige høre hvor lang tid, sådan et skal køres til og hvordan man gør det godt?

Med venlig hilsen Simon

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-06 15:05

Stille og rolig kørsel med en anelse olie i benzinen ekstra og så de første 1500 km
Mvh Sune

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 15:15

Hvis knallerten er lovlig, d.v.s. med plumpen intakt, ER den droslet ned og så skal du ikke gøre noget specielt m.h.t. tilkøring af din nye cylinder. Har du derimod fjernet plumpen kan den komme op i høje omdrejninger og SÅ bør du som Sune siger køre den lidt forsigtigt til.

Kommentar
Fra : simon89

Dato : 16-03-06 15:26

skiverne er pilllet det er en kreidler easy rider, og der er et ulovligt udstødning på.. Men kan det passe at det er 1500 km, lyder sku som rimelig meget?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 40 point
Dato : 16-03-06 15:39

Det afhænger lidt af hvor langt du kører ad gangen. Er dine ture meget korte skal du nok påregne ca. 1500 KM. kører du lidt længere ture hvor motoren virkeligt får lov at blive varmet igennem, kan du nøjes med ca. 1000 KM. Jeg synes ikke at du i indkøringsperioden skal køre hurtigere end ca. 40 Km/t. Og undlad at køre den helt ud i gearene. Hold omdrejningstallet nede under tilkørings-perioden.

Kommentar
Fra : simon89

Dato : 16-03-06 15:47

hehe.. det bliver sku en ordentlig tur jeg skal kører så! det tager da en tid. Men bare den kommer til at kører godt, så er det jo fint..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 15:48

Nu skriver du ikke om du også har sat nyt stempel i? Hvis du kører med et gammelt tilkørt stempel og en ny cylinder, er tilkøringsperioden kortere. Jeg vil dog altid tilråde at udskifte cylinder og stempel samtidigt og så finde sig i en lidt længere tilkørselsperiode. Det giver det bedste resultat på lidt længere sigt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 15:50

Nu behøver du jo ikke at køre på den. Det er nok at motoren går, så du kan altså køre den til på "klodser" ude i gården.

Kommentar
Fra : simon89

Dato : 16-03-06 15:54

nåå ja,

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 16:11

Hej Simon -> Jeg kan se at du er helt ny Kandu'er. Husk nu at lukke dit spørgsmål når du synes du har fået hjælp nok. Velkommen til Kandu. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : simon89

Dato : 16-03-06 19:32

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 20:05

Helt OK. Men husk nu at vende tilbage og fortælle os lidt om hvordan det gik.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-06 21:01

Har du derimod fjernet plumpen (Skriver Arne)
For det første staves det plumb, da det kommer af plumbere.
Desuden findes der ikke plumb på en scooter, og derfor heller ikke på en Kreidler Easy Rider, som desuden heller ikke kan køres helt ud i gearene, da de er ikke eksisterende.
Forresten er tilkørselsvejledningen forkert, men nu er spørgsmålet jo lukket.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-03-06 20:35

Hej Palle. Undskyld hvis jeg har kvajet mig. Selv om spørgsmålet er lukket kan du da stadig komme med dine Guldkorn. Surt at du ikke så spørgsmålet lidt tidligere. Så kunne du jo have givet den helt perfekte løsning. I dit fravær gjorde jeg mit bedste for at hjælpe spørgeren. Hvad så? Skylder jeg dig 30-40 point?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-06 23:53

Nej, selvfølgelig ikke Arne, vi er her jo for at hjælpe.
Det er bare ikke normalt at spørgeren lukker spørgsmål inden en time.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-03-06 00:05

Palle -Selv om spørgsmålet er lukket kan du da stadig komme med dine Guldkorn.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-06 00:56

Tjaa, men den unge mand er sikker forduftet.
Mange bruger bare Kandu som en engangsforestilling.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : simon89

Dato : 15-04-06 17:38

Nej, jeg gør ikke, kom med svaret.. haha..