/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
ConvertXtoDVD
Fra : Monsen1234
Vist : 4629 gange
400 point
Dato : 15-03-06 19:39

Har et problem med "ConvertXtoDVD" ´jeg har en avi. film og med dette program skal man kunne lægge undertekster på filmen. Jeg har gjort som her
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=664 og underteksten kommer også ind og viser Subtitle (1 Stream) men teksten bliver IKKE lagt på filmen heller ikke så man selv kan klikke den på.
Hvis jeg klikker på på det lille + ud for Subtitle (1 Stream) kommer dette en popup med denne tekst
" Accenss violation at address 006637b0 inmodule convertXtodvd.exe write of address FFFFFFFF"

Nogen der har en ide ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-03-06 20:37

Hej, er din fil med undertekster i SRT formatet? Det er det eneste der understøttes.

Du kan finde et program der kan klare det her:

http://dvd.box.sk/index.php?pid=soft&prj=list&tools=subtitle&pol=20

Husk også at SRT filen skal ligge i samme katalog som avi filen og hedde det samme som avi'en.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 15-03-06 20:43

Jeg prøver lige at kikke på det

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 02:16

Hej Monsen, en ting er helt sikkert i både VSO ConvertXtoDVD og den gamle version DivxtoDVD kræver det at du har lavet en srt subtilte fil, hvis du feks. har hentet en undertekst som er .sub, skal du ha den konverteret først. Du kan bruge Subtitle Workshop som er gratis, som både kan konvertere og synkronisere eventuelt usynkroniserede undertekster, for det er ikke altid underteksterne passer til de film man har, Men du kan få programmet på dette link:
http://files.divx-digest.com/software/subtitle/subtitleworkshop251.zip
. Når du så ellers har fået din undertekst konverteret til srt og synkroniseringen er iorden, er den lige til at ligge over, at konvertere er meget let det foregår ved at åbne den aktuelle fil i programmet og derefter gemme den igen bare i et andet format, at synkronisere er straks mere indviklet og det kan tage en del tid at finde ud af, så gør det til en god regel at hvis den første undertekst ikke virker så bare bliv ved med at søge på nettet indtil du finder en der er brugbar, synkronisering bør man kun lege med som en sidste udvej, her er nogle links til subtitle sider på nettet:
http://divxstation.com/subtitles.asp
http://www.subtitles-divx.net/
. Så er der ellers bare tilbage at sige "Held og Lykke"
NB: Hvis der er andet du er i tvivl om, skal du bare spørge løs!!!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 02:17

Hej Monsen, en ting er helt sikkert i både VSO ConvertXtoDVD og den gamle version DivxtoDVD kræver det at du har lavet en srt subtilte fil, hvis du feks. har hentet en undertekst som er .sub, skal du ha den konverteret først. Du kan bruge Subtitle Workshop som er gratis, som både kan konvertere og synkronisere eventuelt usynkroniserede undertekster, for det er ikke altid underteksterne passer til de film man har, Men du kan få programmet på dette link:
http://files.divx-digest.com/software/subtitle/subtitleworkshop251.zip
. Når du så ellers har fået din undertekst konverteret til srt og synkroniseringen er iorden, er den lige til at ligge over, at konvertere er meget let det foregår ved at åbne den aktuelle fil i programmet og derefter gemme den igen bare i et andet format, at synkronisere er straks mere indviklet og det kan tage en del tid at finde ud af, så gør det til en god regel at hvis den første undertekst ikke virker så bare bliv ved med at søge på nettet indtil du finder en der er brugbar, synkronisering bør man kun lege med som en sidste udvej, her er nogle links til subtitle sider på nettet:
http://divxstation.com/subtitles.asp
http://www.subtitles-divx.net/
. Så er der ellers bare tilbage at sige "Held og Lykke"
NB: Hvis der er andet du er i tvivl om, skal du bare spørge løs!!!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-03-06 14:51

Jeg forstår det ikke !
Jeg har lavet sub filen om så den hedder SRT fil og når jeg ligger avi filmen ind kommer sub filen også med og kan ses under" Subtitle (1 Stream)" men der kommer ingen tekst på filmen, hvor kan fejlen være ? Ikke engang en tekst der ikke passer til stemmerne er der

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 20:11

Ja men når du har lavet sub filen om til srt skal du slet ikke bruge sub filen længere det er srt filen du skal ligge ind sammen med filmen i ConvertX,
men du skal gøre det i denne rækkefølge i ConvertX
1. Læg filmen ind i programmet
2. Læg SRT filen ind sammen med filmen
3. Konverter!!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-03-06 13:20

Jamen det er også det jeg gør og for at være helt nødagtig gør jeg følgende :
Memoirs Of A Geisha som er filmen i avi bliver lagt ind og Memoirs Of A Geisha.srt som er i samme mappe følger automatisk med og viser sig straks i Subtitle (1 Stream) så starter jeg , men der kommer ikke nogen tekst, jeg mener jeg gør det rigtig, filmen er avi og teksten er en SRT fil

Kommentar
Fra : steno

Dato : 20-03-06 14:47

Hvis det program du bruger nu er et du bare har hentet på netten så brug VSO DivxToDVD 1.99.24.66 istedet det er meget bedre, for det andet kan muligvis indeholde fejl fordi det er så nyt, det kan nok hentet samme sted som du har fået filmen.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 20-03-06 15:26

Men jeg må lige høre dig ad, brugte du det program til at ændre filtypen med, eller omdøbte du den bare til srt istedet ?

Kommentar
Fra : steno

Dato : 20-03-06 15:34

Eller hvis det er så prøv her
http://subscene.com/63522/SubtitleFilm.aspx

Der ligger også undertekster som kan hentes ned som SRT filer

Kommentar
Fra : steno

Dato : 20-03-06 15:40

Men det skal lige siges at som lawitt er inde på med hvor filerne skal ligge og den slags, det er fuldstændig ligegyldigt hvad srt filen hedder og hvor den ligger, det kan bare gøre det lettere hvis den ligger sammen med og hedder det samme, for ellers skal du Manuelt ligge underteksten ind efter du har lagt filmen ind i programmet, men ellers fungerer det på samme måde ligemeget hvad og hvor den ligger...

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-03-06 20:38

Jeg prøver at skaffe VSO DivxToDVD 1.99.24.66 jeg lavede teksten om med Subtitles Workshop og der står nu at filtypen er SRT

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 400 point
Dato : 20-03-06 21:18

Ok men så burde der ikke være noget galt med din "tekstfil" der er kun 2 muligheder tilbage enten er det programmet som laver lort i det, eller også er det selve den undertekst du har hentet ned den er gal med. Så jeg sys' først du skal se om du kan få en anden undertekst på den side jeg gav dig, inden du prøver et andet program, hvis, når du så har prøvet et par stykker, som fra start er srt, og den stadig laver det samme, ja så kan du prøve det andet program. For det er lidt dumt at installere et andet program hvis det slet ikke er programmet der fejler noget (laver noget galt)

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-03-06 18:51

Tak for svaret steno.

Jeg hentede VSO DivxToDVD 1.99.24.66 som du anbefalede og efter 11 timer er den netop færdig ( Filmen vare 2½ time) og teksten ligger fuldstændig som den skal, passer perfekt.
Stor tak for en rigtig god hjælp, dette program fjerner jeg ikke igen

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-03-06 20:44

Det er kun dejligt, når man når frem til et resultat over nettet. Havde vi siddet over for hinanden ville det nok ha gået noget hurtigere. Tak for tildelte point !
Hilsen steno

Kommentar
Fra : J-ROaR-H

Dato : 27-07-08 12:44

Hvor hentede du det program? Har nemlig samme problem med at jeg havde en fil, dog mpeg4 som jeg skal have lavet om til video filer. Jeg har underteksterne i en fil som SRT.

Jeg fandt Divx to dvd converter 0.5.2.99, men jeg går ud fra det er en gammel version... Jeg kan ikke finde programmet der hvor jeg fandt filmen.

Nogen der kan hjælpe?