/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
SKYPE opkobling med lyd?
Fra : timeglas
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 14-03-06 16:31

Jeg har lige købt mig nogle høretelefoner med tilhørende mikrofon. Har tilsluttet dem så høretelefoner er sat i grønt stik og mikrofon er sat i lyserød. Alt er vel og jeg kan snakke og høre andre på SKYPE. Problemet er at jeg før havde mine PC-højtalere sat i det grønne stik og derfor skal kæmpe mig om på bagsiden af min pc (lidt besværligt pga. ledninger og pc-bord) hver gang jeg er færdig med at snakke i SKYPE for at ombytte til højtalere. Kan dette ikke gøres på en smattere måde? Ved godt at man kan få høretelefoner med USP, men nu har jeg altså købt med Jackstik fordi det var billigst.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 14-03-06 16:39

Så må vi se om vi kan beholde den besparelse...

Én ting du kan gøre er at købe et forlængerkabel til et jackstik, så kan du skifte oppe på skrivebordet. Det koster vel 40-50 kr i Fona, hvis du har en Brinck i nærheden kan de sikkert gøre det billigere. Men så har du et problem med microfonen, hvis grøn og rødt stik sidder sammen undtagen til sidst.

En anden du kan gøre er at købe et usb lydkort som du har liggende på skrivebordet.

En tredje ting er at købe nogle computer højttalere med jack stik i selve højttaleren.

En fjerde ting er at købe usb-headsettet.

En femte løsning er, nok den dyreste, men til tider hyggelig, at ansætte en mand til at kravle rundt under skrivebordet og bytte rundt på stikne

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-06 16:43

Hej
Du kan købe en mediahub i Biltema til 45 kr
Den kan løse dit problem

IPM

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-03-06 16:49

Hej igen

Hvad er en mediahub?

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 14-03-06 16:49

Hov, glemte en løsning, men kan få en dims, også i fx Fona, hvor du kan sætte to minijack-stik ind og der så kommer én ud (ligesom en lille stikdåse). Så kan du have både høretelefoner og højttalere tilsluttet hele tiden. Der er et minimalt signaltab, men i forhold til den lyd der er med Skype gør det overhovedet ingen forskel.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-06 16:53

Der findes forskellige slags frontpaneler som har lyd/mic/usb
nogle fylder som en diskettedrev andre som et CD drev

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-03-06 16:54

Hejsa
du skal bare en audio spiltter som denneher
http://www.computercity.dk/images/articles/4/DK32921.jpg

kan fås mange steder endda helt ned til 25,-

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 14-03-06 16:54

Så´n som jeg har gjort, er at jeg har købt en fordeler med 2 mini jacks til computeren (lydkortet) Således at mit headset i den ene, og højtalere (Forstærker) i den anden, så jeg har lyd i begge dele.

Kan købes i Brinck Elektronik ved Nørreport for omkring 20-40,-

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 14-03-06 16:54

Hej, jeg har købt sådan en her:

http://www.zitech.dk/product/details.aspx?sku=370747&cid=demoshop

Der er prischeck her:

http://www.pcworld.dk/pristjek/produkt/H005886

Det funker bare

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 14-03-06 16:55

Tak for svaret IPM. Slog det op på BIltema og den ser godt nok smart ud. Den er med forlængerledninger og der kan switches imellem højtalere og høretelefoner. Smart. tak

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 14-03-06 17:05

Det var denne her jeg (+ dk, dj Puden mfl) tænkte på:

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86213

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 14-03-06 18:17

Ja ikke
Den vil give dig det du ønsker og så til en god pris

IPM