/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kendskab til bugspytkirtelkræf
Fra : Sannie
Vist : 581 gange
10 point
Dato : 14-03-06 11:23

Vedrørende min far, der lider af bugspytkirtelkræft -

Jeg har oprettet en hjemmeside, som jeg håber lærde såvel som ulærde, patienter så vel som pårørende - og nysgerrige i al almindelighed kan få glæde af.

Omvendt vil jeg blive glad for "nyt", der kan placeres i min gæstebog.

Det øger min mulighed for viden - og det hjælper andre til at tilegne sig mere viden.

Hvis I har en site, der forbinder brugere, er I meget velkomne til at lægge link til min hjemmeside.

Det vil i øvrigt glæde mig med en reposns på denne mail/hjemmeside.

Venligste hilsener

Ulla Petersen

www.123hjemmeside.dk/ullapetersen

Jeg har valgt ikke at sætte højt point, da dette er orienterende mere end et spørgsmål.
Inden I farar i blækhuset må jeg hellere tilføje, at jeg godt ved, det (måske) ikke er den rette rubrik - men bare rolig. Jeg lægger det osse under "Tips".

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-03-06 11:46

Hej Sannie.

Held og lykke med din hjemmeside, jeg håber og ønsker at du må få det ud af den, du ønsker.
Det er altid godt at udveksle erfaringer, både når det dreher sig om sygdom og i alt muligt andet.

Jeg vil gå derind i løbet af dagen og kigge.

God bedring til din far!
Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-03-06 11:48

Årh ja, mit tastatur har en talefej, derfor det underlige ord 'dreher' som selvfølgelig skal betyde 'drejer'
Undskyld, på mit tastaturs vegne.

/Dorthe.

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 14-03-06 12:07

Kære Ulla

Jeg har været inde og kigge på din hjemmeside. Jeg tror, den kan være til god hjælp for de patienter/pårørende, der er ramt af det samme som jer. Specielt når der åbenbart er så lidt erfaring på området.

Mine tanker går til dig og din far - det må være et kæmpe arbejde for dig, ikke alene at skulle lave den specielle kost til din far, men også selv at skulle "opfinde" maden, fordi du ikke kan få tilstrækkelig råd og vejledning. Og svært for dig at skulle være din fars "advokat" i et system, der åbenbart mangler både erfaring og forståelse.

Det er meget belastende at være pårørende til en terminal patient, og de pårørendes ve og vel bliver tit overset i den situation. Jeg har arbejdet mange år på intensiv og hjerteafdelinger - har i dag skiftet erhverv - når jeg møder folk, der fortæller om nært ståendes alvorlige sygdom, spørger jeg altid først: Hvordan har DU det?

Jeg håber, du passer på dig selv, at du har nogen, der kan støtte dig, og at du kan få "fri" engang i mellem.

Heldigvis er der flere og flere patienter og pårørende, der Googler for at finde oplysninger om deres sygdom - har haft flere patienter - også ældre - der har sat sig ind i at bruge en PC netop af den grund. Så mon ikke din side vil blive fundet af dem, der har brug for den.

Mange venlige og positive tanker til jer begge

Wasabi.....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-03-06 12:50

Jeg har nu været inde på din hjemmeside Ulla.

Det er en fantastisk god side du har fået lavet og jeg tror og håber at den vil være til gavn for mange - og for dig. Måske kan den - og arbejdet med den endda være en form for 'terapi' som vil hjælpe dig hen ad vejen i forløbet.

Det er en side så fyldt med kærlighed at man kun kan glædes, på trods af baggrunden.

Jeg håber, som wasabiwoman ovenover, at du husker at give plads til dig selv, i alt dette. Hvis det kniber med at finde pladsen, så tænk på at - for at din far fortsat skal have glæde af dig, så kræver det at du har kræfterne til det - derfor - pas godt på dig selv!

Mange varme tanker fra Dorthe.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 12:52

Har været en smut forbi... med en lille note
Alt godt herfra
Søren

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 14-03-06 17:52

Tusind tak skal I ha´!

Det luner meget med jeres respons.

Ja, jeg tager "fri" ind imellem.
Men endnu føler jeg det ikke som en belastning - at være hos far i døgndrift.
Selv om han er gammel (82 år) og syg, har vi det begge som om jeg bare er på hyggeferie.

Jeg har løbende god kontakt med min egen læge. Dér kan jeg læsse af og snakke og spørge - han kender mig godt og grundigt, så vores snak er åben og respektfyldt.

Ham kan jeg spørge om alt dét, fars læger ikke kan eller vil svare mig på.

Og jeg har et stort netværk - som jeg er sikker på, jeg får brug for, når fars tid er færdig.

Søren - Tak - jeg har lagt nogle links.
Hvis du har idéer om flere links, er du meget velkommen til at give mig et hint.

Dorthe - Mit tastatur trænger osse til en udskiftning!

Wasabi - tak for dit indblik.
Øhhhh ... wasabi ... har det noget med sushi øg/eller ærter at gøre.

Jeg er vild med begge dele!

Endnu engang TAK
Det luner meget med jeres ord.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-03-06 22:38

enig i at dit tastatur osse skal på sprogskole (det kan følges med mit) - et 'øg' er da en gammel krikke? ;)

Sorry - kunne ikke lade være...

Jeg synes det lyder som om du er garderet - dit netværk er bare SÅ vigtigt i denne situation.

Tanker herfra.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 15-03-06 00:48

Dorthe --->

Du er en ægte FLAB ... *GGG*

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 15-03-06 14:47

Ang. mit nick

Wasabi: Stærk, anderledes og overdøvende. Nogen kan ikke døje det, Men dem der kan, vil nødig undvære det - i hvertfald ikke til sushi

Jeg elsker sushi - fordi det spises med wasabi

Wasabi Martini er heller ikke dårligt