/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
"tell-a-friend" script
Fra : proeven
Vist : 616 gange
65 point
Dato : 13-03-06 23:42

Hej derude.

Jeg mangler et tell-a-friend scripttil min hjemmeside. Jeg har ikke tænkt mig at kode det selv, så søger et færdigt script, hvor jeg bare ændrer et par variabler..

Jeg har prøvet utallige af de scripts som er tilgængelige på nettet, men ingen af dem sender nogen mail, når jeg tester dem.

Så: Er der én derude, som kan poste/linke et script som de VED virker?

(scriptet må også gerne kunne sende mig en kopi af sendt besked - men det er intet krav)

Mvh mig.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-03-06 07:45

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Anbefal side via e-mail</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
<script type="text/javascript">

<!-- Start

var ok;
function checkEpostAdresse(field) {
// Nedenstående udtryk skal stå på én linie
var okEpost = field.value.match(/\b(^(\S+@).+((\.com)|(\.net)|(\.edu)|(\.mil)|(\.gov)|(\.org)|(\.info)|(\..{2,2}))$)\b/gi);
if (okEpost) {
ok = true;
}
else {
alert('E-mail adressen skal være gyldig');
field.focus();
field.select();
ok = false;
}

u = window.location;
// Her skrives e-mailens subject
m = "Check denne side jeg har fundet....";
function mailThisUrl() {
ok = false
checkEpostAdresse(document.sendEpost.address);
if (ok) {
// Nedenstående udtryk skal stå på én linie
window.location = "mailto:"+document.sendEpost.address.value+"?subject="+m+"&body="+document.title+" "+u;
}
// Slut -->
</script></head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p>&nbsp;</p>
<form name="sendEpost" method="get" action="#">
<h1><font size="3" color="red">Anbefal denne side</font></h1>
<p>Modtagers e-mail:<br>
<input type="text" name="address" size="25"> </p>
<p><input type="button" value="Send anbefaling" onclick="mailThisUrl();"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>

</html>

Du kan finde lidt mere på www.steenmartinsen.dk

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-03-06 09:50
Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 20-03-06 14:07

Hej.

Jeg bruger et her: http://www.danfest.dk/skanderborg.php

Scriptet kan hentes her: http://www.viewfinderdesign.co.uk/archive/category/downloads/ og hedder "Viewfinder Send to a Friend Script".