/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik i Danske Bank reklame
Fra : polly
Vist : 2738 gange
20 point
Dato : 26-11-02 21:12

Jeg hørte forleden et nummer som baggrundsmusik til en tv-udsendelse om nybagte studenter, der hedder Made in Denmark. Musikken bliver også brugt i Danske Banks reklamer på TV. Det er IKKE den reklame med pigen, der danser break dance. Det lyder som noget elektronisk melodiøst musik a la Portishead eller Massive Attack - men uden vokal.
Er der nogen, der kender kunstneren og titlen på nummeret eller det album, det er med på?

Kommentar
Fra : ekphoto

Dato : 26-11-02 23:22

Selv om du skriver, at det IKKE er musikken fra Den danske Bank's reklame med den dansende pige, så er det højst sandsynligt, at de hart brugt underlægningsmusik med den samme gruppe. Og den musik, der lyder under den dansende pige er nummeret "Left To Right" med den danske gruppe Luke.
V.h. EKphoto

Kommentar
Fra : worg

Dato : 28-11-02 17:34

hej Polly,

Jeg tror helt sikkert jeg ved hvad du tænker på. Nemlig reklamen med forskellige folk som fortæller om hvad der er gode til..... hvilket så går over i "gør det du er bedst til...det gør vi".

Musikken fra reklamen fik også mig til at slå øjnene op, idet den minder ufatteligt meget om netop den sang, som også bliver spillet i Made in Denmark. Dog er det ikke den samme. Hvad sangen fra reklamen hedder ved jeg ikke, men den fra Made in Denmark (som minder ufatteligt meget om den fra reklamen) er med selveste Radiohead.

Sangen er at finde på deres "Kid A" album fra 2000 og hedder "Everything in its right place".

Iøvrigt kan Radiohead varmt anbefales.......

håber det løser din søgning

-møjn

Kommentar
Fra : polly

Dato : 28-11-02 18:14

Hej EKphoto og worg,

Mange tak for jeres svar. Når worg foreslår Radiohead, så tænker jeg "selvfølgelig!". Jeg har hørt den plade rundt omkring og det er jo lige præcis den dér Radiohead-stemning, der er i nummeret. Jeg har iøvrigt deres første to CD'er og er nu sikker på at jeg også må eje den seneste. Det er da forresten frækt af reklamebureauet bag Danske Bank at lave en kopi af Radiohead. Det er sikkert bare for at slippe for Koda afgiften.
Mange tak for hjælpen.

VH Polly

Accepteret svar
Fra : worg

Modtaget 20 point
Dato : 28-11-02 22:59

Jeg skal lige tilføje at det da godt kan være at musikken i reklamen er en "ægte" sang, og altså ikke bare en kopi de har lavet. .........Det vil jeg da egentligt lige undersøge.........

Nå men endnu en lille tilføjelse. Du skriver som om at Kid A er Radioheads seneste... det er dog ikke tilfældet.
Her er listen over deres udgivelser:

Pablo Honey (1993)
The Bends (1995)
OK Computer (1997)
Kid A (2000)
Amnesiac (2001)

Ok computer anses for mange (heriblandt mig selv) for deres bedste udgivelse.

Hvis du kan lide stemningen fra "everything in its right place", ja så er bliver du sandsynligvis ikke skuffet over de andre sange på Kid A.

Desuden er "My Iron Lung" EP'en også let tilgængelig i dk og også pengene værd :)

Kommentar
Fra : polly

Dato : 29-11-02 12:31

Der kan man bare se. Der var lige nogle udgivelser på din liste, som jeg ikke var klar over.
Jeg har allerede købt Kid A, og den er superfed. Jeg lyttede også på den nyeste, som pladebutiksfyren viste mig, men den
lød lidt for stenet efter min smag.
Jeg giver dig ret i at OK Computer er den bedste (altså af hvad jeg har hørt).
My Iron Lung har jeg allerede.
Det kan være svært at følge med i al den musik, der udkommer, når man har så bred en musiksmag, som jeg har) Tak for infoen.

Polly

Godkendelse af svar
Fra : polly

Dato : 29-11-02 12:33

Tak for svaret worg.

Kommentar
Fra : armada

Dato : 15-06-03 19:44

Jeg vil lige gøre opmærksom på at det hverken er Radiohead eller Luke hvis musik der bliver brugt i "Gør det du er bedst til..." reklamerne. Selvom "Everything in its right place" lyder næsten identisk med nummeret som bliver brugt i reklamen, kan man ved at lytte klart høre at dette ikke er tilfældet. Jeg har skrevet til Danske Bank for at få afklaret dette og vil vende tilbage med svar!