/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kazaa
Fra : trolle10
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 26-11-02 20:57

Kan det passe at "Anti-piraterne" kan opspore én hvis man har hentet musik på Kazaa ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-11-02 21:03

nemt, de får først fat i dit ip nummer, og så scanner de din shared folder, og ping så kan de se hvad du har derinde. og den liste de henter derfra, er gyldig som bevis i retten.

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 60 point
Dato : 26-11-02 21:05

Så vidt jeg ved er det kun i tilfælde af at de "holder øje" med den computer du har downloadet fra - eller selvfølgelig hvis de holder øje med din - og det er jo kun ved dommerkendelse og alt det der.....
Kazaa er jo temmelig decentral, hvor man downloader direkte fra hinandens computere. Derfor er "de" jo også så interesseret i at lukke selve Kazaa som fil-delingstjenste, for det rammer alle på en gang.

Hører gerne om andre erfaringer.....

Mvh

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-11-02 21:21

den med dommerkendelsen er ikke meget bevendt, da de allerede har en der gælder så længe de har lyst, og den træder automatisk i kraft, hvis der er begrundet mistanke, og det er der jo nok, hvis man er med i en fildelingstjenste:)

Kommentar
Fra : trolle10

Dato : 26-11-02 22:10

Hvor får de fat i mit IP nr fra ? Bliver det da gemt i kazaa ?

Godkendelse af svar
Fra : trolle10

Dato : 26-11-02 22:12

Tak for svaret kanjegik.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-11-02 22:25

Her kan du læse, hvordan det rent faktisk foregår:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244502

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-11-02 23:07

tjek http://www.myip.dk/

så kan du se hvor nemt det er at få fat i din ip:=)

Kommentar
Fra : worg

Dato : 27-11-02 17:43

jeg synes egentligt at "AntiPiratGruppen" er det forkerte navn til dem.

Hallo!!!

Sådan som de jagter folk og nu også er begyndt at ruinere folk. Ja så er det vel egentligt dem som er pirater?

Nu mangler vi bare at de også snupper vores damer..........

Kommentar
Fra : Stifinder

Dato : 12-02-03 17:50

1. Er der filer på Kazaa der er lovlige at oploade /dawnloade ?
2. Hvis man ikke tilbyder andre at hente filer hos sig selv kan man så spores?
3. Hvis man KUN tilbyder andre at hende udlandske musikfstykker kan man så spores?

Principielt betaler jeg gerne for musik mv. MEN slet ikke den pris som gør at alle mulig andre en musikerne bliver "TYKKE og FEDE" . Jeg har fået at vide at musiker får fra kr 1,50 til 10,00 kr pr. CD der sælges resten går til ........ ja bla. AntiPiratGruppen
Jeg håber og tror at om max. to år vil det være muligt at købe en CD til max. $ og at de enkelte musikstykker kan købes til mindre end ½ $ /stk

Kommentar
Fra : Stifinder

Dato : 12-02-03 18:01

Så vidt jeg ved kan man ikke umidelbart se hvem man er på IP adr. men med en retkendeelse i hånden kan de "tvinge" udbyderne til at oplyse identitet.
Hvis retsikkerheden skal være intakt ja så må det da fordre at "AntiPiratGruppen" får en rets kendelse i hvert enkelte tilfælde. Eller hvad ?