/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Defekt Bosch opvaskemaskine
Fra : kotelet
Vist : 2890 gange
90 point
Dato : 13-03-06 09:34

Hej

Jeg har følgende problem med en 2½ år gammel Bosch opvaskemaskine (SGU 69A02 SK):

Øverste spulearm roterer ikke. Der bliver sendt vand op til spulearmen, men åbenbart ikke med tilstrækkeligt tryk, da vandet kun pibler ud af hullerne. Selve spulearmen er ikke tilstoppet.

Det virker som om nederste spulearm rotere som den skal og altså med tilstrækkeligt tryk.

Er det pumpen, der skal skiftes eller …?

Venlig hilsen
Poul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-06 09:41

Prøv at se efter om der er vand nok i maskinen.
Hvis det hele suges ind og ikke kan trykkes længere end til nederste spulearm kan det være slangen til niveau regulatoren der er stoppet muligvis i den luftbeholder der normalt sidder under karret.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-03-06 10:03

Mange gange er det lille "drivhul" stoppet.

For enden af spulearmen, er der et lille hul, hvor vandet kommer ud, dette giver rotationen.
Hvis dette hul er stoppet af skidt, vil armen ikke rotere, selv om der bliver pumpet vand nok op til armen.

Skrue armen af, efterse den grundigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-06 11:21

Øverste spulearm følger med skuffen ud, og skal danne tilslutning til maskinen, når du skubber skuffen ind, det kunne være gummipakningen der er faldet helt eller delvis af, så vandet løber ud i maskinen udenom armen, eller pakningen blokerer for vandet ind i spulearmen