/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
anja - en ildsjæl
Fra : aasenissum
Vist : 781 gange
50 point
Dato : 13-03-06 07:27

de valgte en ildsjæl og det fik de.
med et pennestrøg kan man knuse den ildsjæl, som sammen med ulrick har gjort håndbold til en kunstart i verdensklasse.
mange uheldige optrin - ja!
og hva' så?
blev vi underholdt?
eller hva'?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-06 07:40

Anja's disposition var absolut ikke i orden.
Det var en protest man kunne vente tilsvarende fra et barn i børnehavealderen der ikke får sin vilje.
Anja burde kunne se/kende den mulige konsekvens af sine handlinger.

En straf er rimelig - omend man kan diskutere om strafudmålingen (her tænker jeg især på varigheden) i dette tilfælde står mål med forseelsen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 07:53

Hun sku ha en røvfuld.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-03-06 08:39

Anja`s straf er ALT for hård.

Hun har gjort ALT for dansk håndbold. hun har gjort det interresant, spændende, seer venligt, kendt osv osv. Hun er stjernen i Dansk håndbold.

Ja, hun skal straffes. Det skal enhver der bryder reglerne, og det er IKKE en formildende omstændighed at hun, er så meget for dansk håndbold som hun er. Hun er et forbillede for mange unge, og derfor hviler der også et tungt pres på hendes skuldre.

Hun skal straffes, men straffen behøvede ikke at være så latterlig høj. Det er trætte gamle mænd i DHF der er bange. Derfor blev den så hård.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-06 08:57

Straffen er lige så barnlig som forseelsen.

To parter der hver for sig ikke tåler modsigelse!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-06 09:20

Man må tage diskussionen uden for banen efter kampen, i DHF regi, hvis man mener der er noget der burde være anderledes - man må jo gøre brug af observatørerne som mellemmand i den henseende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 09:25

Vand og brød i ti år vil nok gøre hende mør.
Gerne i Sibirens tundra.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 09:25

troldenesdhb har en væsentlig pointe. Anja Andersen er et forbillede for ungdommen indenfor håndbolden, hun kan derfor ikke have den atitude, som hun har. Hun er hånende og hadsk i sin adfærd. Er det disse egenskaber vi ønsker at fremelske hos de kommende håndboldspillere?Straffen er hård for den aktuelle forseelse, men Anja Andersen har jo vist en hel perlerække af forseelser....så siger hun undskyld og tror at tavlen er ren. Det viste det sig så bare, at den ikke var. Anja har arbejdet læng på denne udelukkelse og nu kommer den så.

Hun viser igen sin manglende klasse og sin umodenhed ved at trække nogle af spillerne med ned.

Jeg synes, at straffen er hård, men både nødvendig og fortjent.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-03-06 10:17

Interessere mig ikke for håndbold.
Men hvis 'her kommer jeg og kun mig,migmigmig' er ude, så måske.
Lad hende være glemt, yt....

Hvor lang tid ville hun kunne holde i den lokale brugs !
Eller andre steder, eller ville hun holde som den daglige ven,
uden at få dig smidt ud af bussen.

Der findes masser af anstalter, med mere fungerende mennesker,
som vel at mærke ikke må komme ud.

Først gang jeg bruger den smiley.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-06 10:25

Troldenesdhb har fat i det, der er essensen af DHF's love, jf. §20

http://www.dhf.dk/composite-430.htm

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-03-06 10:27

Citat:

Interessere mig ikke for håndbold.

Det skinder tydeligt igennem.

Igennem tiden har der været mange kloge/tossede mennesker, der har opfundet noget af det vigtigste i vores tid. Hvis alle der ikke kendte til deres arbejde, udtalte sig som du gør, ja så var vi nok stadig i stenalderen.

Det er ofte ekstremerne der udføre det mest fantastiske, og det er det også i denne sag. Som før skrevet, jeg mener at hun skal straffes for det hun har gjort, men at straffe hende med 1 års udelukkelse er latterligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-03-06 10:50

Jeg vil savne Anja i dansk håndbold.

Hun skulle have en straf for det hun gjorde, men det minder meget om personforfølgelse.

Jeg tvivler på at en anden træner i Danmark ville have fået den samme straf for den forseelse.

DHF kan ikke li' Anja, derfor skal hun straffes, som de nu har gjort.

Desuden er hun blevet udelukket fra internatiol håndbold til den 30.06.06. DHF sendte sagen videre til EHF.

DHF holder med Viborg (tror jeg), men jeg holder med Slagelse i aften, når den første kvartfinalekamp i Champions League bliver spillet.

Uden Anja vil der ikke være håndbold i Slagelse på samme niveau, som der er på nuværende tidspunkt.

Trist at Slagelse nu kommer til at miste deres træner, som har ført dem frem fra ingenting til det de nu er i dag.

Anja beviste at det kunne lade sig gøre.

For at I ikke skal være i tvivl, så er jeg Anja/Slagelse-fan.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-03-06 10:51

Ingen tvivl om at Anja skulle straffes--helt ok.
Straffen stinker langt væk af hadet mellem DHF og Anja og det er bestemt ikke ok.
Når man så på toppen også holder hende væk fra internationale kampe sætter man sagen i perspektiv.
Og så står sgu' Erik Veje med flere og synes det er i orden--det er til at brække sig over--men rønnebærrene er jo sure.
Yes Anja--janteloven gælder desværre stadig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-03-06 10:58

Ja, der var en stavefejl der skulle have stået international i stedet for internatiol

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-03-06 11:20

Hej aasenissum.

Jeg kun håndbold af og til men nyder det når jeg kigger - og jeg tror jeg har det som mange andre af-og-til kiggere: Jeg er vild i varmen når det gælder afgørende kampe.

Jeg har det ganske anderledes med mennesker, dem kan jeg lide at studere, vurdere og have en holdning til og om. Især de 'skæve eksistenser' - jeg analyserer osv. som en gal men gør det kun 'hjemme i skabet'.

Der findes dét vi kalder for 'genier' - et ord der ( i mit univers) dækker 'eksperter indefor et felt' - efter min mening er Anja sådan een - 'ekspert indenfor et felt'. Hun er fantastisk dygtig til sin sport, måske den bedste der har været!
MEN - efter min mening, har alle disse, eller i hvert fald de fleste, deres særheder, de er lidt specielle og de agerer ganske anderledes end mange andre ville gøre, i deres sted. Dette gælder ikke kun indenfor sportens verden - men osse når man kigger andre steder hen.

Anja er en fantastisk håndboldspiller men hun har et utroligt temperament og det er dette der gør at hun gang på gang gør disse uovervejede ting - giver fingeren, skælder og smælder og nu udvandrer fra en kamp.
Anja bør have noget hjælp og hun burde være voksen nok til selv at indse det - hun skal hjælpes til at tøjle sit temperament og lære at tælle til 10 før hun eksploderer og dermed bringer sig selv og sine kammerater ud i disse ubehagelige situationer.

Jeg tror bare at Anja, HVIS hun blev hjulpet til at styre temperamentet, ville miste en masse af al den 'ildhu' som du skriver om - hun ville miste karisma og 'slå igennem evnen' - kort sagt så ville Anja sikkert 'bare' blive en som alle de andre - vel at mærke med sin dygtighed og genialitet i behold MEN uden den vilde gennemslagskraft som nu kendetegner hende.

Hvis Anja nu blot havde været træner i Slagelse - en meget dygtig træner som gang på gang løftede sit hold op på skamlen, så ville vi da helt sikkert være stolte og glade for hendes indsats men vi ville nok meget mere se det som at 'Slagelse vandt, Slagelse er fantastiske' - og ikke så meget tænke i 'hende Anja hun kan bare dét dér, Slagelse var heldige at de fik hende'.

Som det er nu, så tænker mange mere 'Anja' end 'Slagselse'.
Er det mon forkert tænkt af mig? Prøv at forestille Jer at Anja rykkede til f.eks. Horsens - hvem ville vi så følge? Ville vi fortsætte med at følge Slagelses håndboldpiger? Eller ville vi mon følge Horsens håndboldpiger nu?

Anja kan, i mine øjne, sammenlignes med John MC.Enroe (kan ikke lige huske om det staves således) - et unikum indenfor sit felt - en masse karisme og et enormt temperament ....en ener - som agerer på banen, uden at tænke først og som opnår de ypperligste resultater på sit felt.

Mc.Enroe har, i et interview, udtalt at 'I know I know but I can't help it' - dér kunne han så have tilføjet 'take it or leave it' - for det er vel dét vi bør gøre - med disse store ukontrollerbare personligheder? Nyd dem - eller få dem ned med nakken så de forsvinder helt - og nydelsen med dem.

Straffen? Tjae...udelukkelse i et helt år herhjemme og nu også på internationalt plan? Jeg tror ikke på at Anja vender tilbage derefter..desværre.

Selvfølgelig skal man straffes når man dummer sig så groft som Anja har gjort fornylig - men jeg synes straffen er for hård - mindre, meget mindre kunne have gjort det. Selvom man tager i betragtning at Anja bør være et forbillede for unge, så er jeg sikker på at ungdommen sagtens ville kunne gennemskue det 'slemme' hvis straffen havde været mildere - i øvrigt skal man passe på at man ikke nedvurderer vores ungdom - de kan godt tænke selv og sortere fra og lægge til, uden at vor tids største håndboldspiller behøver at blive sparket helt ned - måske så langt ned at hun mister lysten/evnen til at rejse sig igen.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-03-06 11:23

Jeg var lang tid om at skrive ovenstående og andre har skrevet i mellemtiden - der vil jeg lige sige at jeg er SÅ enig med dig ans - i HELE dit indlæg!

Men især i din øverste linie.....jeg vil osse savne Anja i dansk håndbold!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-06 11:29

Citat
Der findes masser af anstalter, med mere fungerende mennesker,
som vel at mærke ikke må komme ud.

Sådan skrev natmaden, og det kan jeg faktisk godt følge.

Anja Andersen er nok det største talent vi har haft i håndboldverdenen, men derudover:

Et utilpasset menneske der ikke kan styre sit temperament, og som i mine øjne i høj grad trænger til professionel hjælp.
Opfører sig som det der tidligere hed "et adfærdsvanskeligt barn" med ukontrollerede udbrud og raserianfald, med vanviddet lysende ud af øjnene.

Og det sidste "her-kommer-jeg-og-sætter-dagsordenen-på-min-egen-måde" stunt, var at gå laaaaaaaaaangt over stregen for hvad der er acceptabelt inden for sport, og alt andet i øvrigt.

mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-03-06 11:29

Citat
Det skinder tydeligt igennem.

Ja men måske bedrager skindet.

Peter Lundin bør vel så, også have en chance.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 12:19

Det er da helt rigtig, at Anja har et kæmpe talent for håndbold....men lige så stort et talent hun er i besiddelse af på dette felt, ligeså socialt afstunpet er hun. Hun har aldrig fået udviklet de sociale kompetencer, fordi fokus har ligget på Anja, som håndbold talent.

Hvad kan vi så lære af det? jo, det er vigtigt at udvikle hele mennesker....ikke fagidioter, hverken inden for håndbold eller andre fag.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-06 13:02

Det er egentlig sjovt, som folk kan bedømme Anja`s :

afstumpethed
tosset
idiot
adfærdsvanskelig

osv

Det eneste i kender hende er fra TV og sladderblade. Man kan da høre på dem hun arbejder sammen med, at hun er et godt menneske, der er forstående og samarbejdsvillig. Det i ser er jo kun sladder og spids belastninger under en håndboldkamp.

Lidt surt selv at skulle bedømmes ud fra de situationer hvor man er presset, eller den sladder der går om en.................. Så tror jeg sku de fleste skulle indlægges.

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 13-03-06 13:48

troldenesdhb kender du hende bedre end de fleste ?
Når tv/aviser og sladerblade, skiver at prinsesse mary er god,
er det så heller ikke rigtig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 14:17

De fleste af os har samme vurderingsgrundlag.
Det er ikke svært at føle antipati når man ser damens opførsel
i tv.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-03-06 15:03

Jeg vil ikke sige at jeg kender hende bedre, men jeg kende to, som er vokset op sammen med hende. De gik i skole sammen....og allerede den gang var hun et problembarn, der blev skubbet frem af forældrene....der var håndbold og så var der håndbold i den familie....og så var der afstraffelse.....jeg har hørt fortællinger om, at hun skulle løbe efter bilen hjem efter en kamp, hvis hun ikke havde spillet optimalt....men det er selvfølgelig sladder.

Anja kan ikke styre sit temperement, nej, det kan en femårig heller ikke...men den femårige får det lært i de fleste tilfælde.....det fik Anja ikke, hun fik lært, at verden drejer rundt omkring hende.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-06 16:53

Det er da komplet ligegyldigt hvor tæt eller langt man er fra Anja i det daglige, eller om man "kun" oplever Anja via medierne.

Usportslig opførsel som den fremførte, er bare ikke iorden! Straffen er nok, som nævnt, lige lovlig hård, men på den anden side, så har utallige udvisninger ikke hjulpet en dyt......og så er jeg ellers komplet ligeglad med, hvad Anja's baggrund ellers er. Anja fremstår idag som ambassadør for håndbolden, og noget af det ypperste der er set rent spilleteknisk, men desværre også som noget af det værste der er set m.h.t. utilstedelige provokationer og arrogance. Bægeret løb ganske simpelt over...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 13-03-06 18:14

Sidder lige og hører Anjas forhenværende norske træner, der siger at det ikke er en straf, det er en henrettelse. Selvfølgelig er Anja da (igen - igen) gået over stregen, men det der foregår nu, har det ikke mere karakter af en heksejagt? Det synes jeg......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-03-06 21:03

Yeeees

Slagelse vandt den første kvartfinale.

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 14-03-06 07:46

Tak for svaret troldenesdhb.
gennemlæsning og atter gennemlæsning af dine og de andres indlæg til denne tråd gør, at du løber af med de sølle 50 point. den kærlige menneskeforståelse, du giver udtryk for, er i top.
fordømmelse har vi ikke brug for, bedømmelser er noget ganske andet.

vil.du fortjener også sin del af kagen. vil forsøge at finde ud af at daske nogle point over til dig osse.

tak for alle de andre indlæg, som giver et spændende indtryk af meget forskellige holdninger til et tv-medie.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-06 08:20

Send A til muslimerne i udbytte mod to kameler.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-03-06 10:47

Er to kameler ikke lige i overkanten?