/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
tomato sauce
Fra : netper
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 26-11-02 20:04

Er tomato sauce tomatketchup eller tomatpuree ???

Jeg finder det bla i opskrifter på deep pan pizza hvis der er nogen der skulle vide hvad man bruger dertil

Mvh
Per

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 26-11-02 20:09

Hejza

Mit bedste bud vil være tomat sauce.... altså hverken eller =)

Ketchup er jo ketchuo, men vores tomat puré er ikke det samme som tomato sauce. Tomato sause er lidt krydret og ikke så koncentreret som puré.

/dortedyg

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 26-11-02 20:57

Tomat-sauce er en "tilberedt" sauce, som man enten kan købe engros til storbrug eller lave selv.
Prøv at kigge på denne opskrift:
http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/Q49D48C9002C04D14C1256AD4002BE095!Open&HJ100D01Cat01&021&001

Mvh

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-02 22:02

hej Per

Tomat sauce er hverken ketchup eller pure.
Tomatsauce er tomater der er tilsat forskellige dele af krydderier eller andre ting.Du kan fremstille helt din egen tomatsauce med dit eget præg.

Min tomatsauce er lækker efter min smag ,men det er din smag der er afgørende .

Min tomatsauce er som følger :

3 dåser hakkede flåede tomater
1 dåse koncentreret tomat puré
½ lille glas soltørrede tomater
½ dl olivenolie
1 stort løg
4 fed hvidløg
2 store grønne chili-frugter (efter behag )
1 ½ tsk oregano
2 tsk basilikum
Salt og Peber

Tilberedning

Kom tomaterne i en gryde og Tilsæt løg, hvidløg, chili , soltørrede tomater og krydderier og olie.
Lad det hele simre ca 20 minutter ,køl derefter ned .
Brug det du skal bruge og frys resten ned i små portioner.
Kan også bruges oven på flute eller som toppings til bruzetta.

mvh mcloud

Kommentar
Fra : netper

Dato : 27-11-02 00:00

Mcloud

Må jeg bruge din opskrift på min hjemmeside ??

Per

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 27-11-02 00:14

hej Per
Selvfølgelig må du bruge den,håber da at andre vil finde den lækker også
mvh mcloud