/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Recycler i alle mine drev
Fra : loberg
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 12-03-06 22:24

Recycler eller papirkurv, er på alle mine drev. En mappe som hedder system volume information er der også på alle mine drev. Jeg har 6 drev. Også når jeg sætter mine ekstern harddisk til min pc , kommer de også på de drev som er på den.
Det gjore den også før jeg formaterede min pc og gen install XP. Efter at jeg har gen install XP er der begyndt at komme de mapper på mine drev.
Jeg kan ikke slette dem.
Hvordan fjerner jeg dem ?
loberg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-06 22:50

Mappen som hedder "system volume information " er fordi systemgendannelse er aktiveret på din computer. Det er altid en god ide at fastholde systemgendannelsen på mindst Systemdrevet altså C - hvis der skulle opstå problemer. Du kan læse her hvordan systemgendannelse deaktiveres på et enkelt drev.
Vær opmærksom på at guiden her kommer som et popup vindue.
http://tips.bsjh.dk/systemgendan/index.html

Recycler er din papirkurv hvor slettede filer bliver gemt indtil du tømmer papirkurven.

//bentjuul

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 12-03-06 22:54

Tja....

MSIE og Mozilla viser sorte sider, så måske du skulle bringe tipset her istedet for

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-06 23:13

Fik ikke skrevet i mit første indlæg at det er skjulte systemmapper/filer så du kan bare deaktive "vis skjulte systemmapper og filer"

Det gør du således:

Når du kører XP skal du gøre således: Gå i kontrolpanet vælg mappeindstillinger herefter faneblade "Vis" under avancerede indstillinger sætter du flueben ud for "Skjul beskyttede operativsystemfiler" samt "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" herefter skal du under skjulte filer mapper fjerne markeringen ud for "Vis skjulte filer og mapper".
Nu skulle du ikke kunne se omtalte mapper og filer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-06 23:16

sikkerhedsmargin > Det er nok fordi du ikke tillader popup vindue.

//bentjuul

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 13-03-06 17:10

Hej.
Tak for hjælpen .

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 13-03-06 18:44

Fik du gemt de filer og løst det ??

//bentjuul

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 14-03-06 13:57

Ja

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 26-04-06 13:29

@loberg

Så acceptér dog et af svarene og kvitter med de 200 point

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 26-04-06 19:01

Tak for svaret bentjuul.