/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Spilleregler: gås og ræv, bræt
Fra : metteto
Vist : 4899 gange
100 point
Dato : 12-03-06 13:54

Hej
Jeg har fået et spillemagasin, der bla. indeholder et spil med en ræv og nogle gæs. Desværre har jeg ikke spillereglerne og jeg kan på trods af ihærdig googlen ikke hitte dem. Er der nogen der kan hjælpe??
Knus Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-06 15:32

Prøv at læse på side 31, om det er noget du kan bruge??

http://www.hum.au.dk/jysk/publikationer/ordsag18.pdf

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 12-03-06 18:01

DEsværre ikke.
KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-06 20:37

ræven står på lur i midten - på den ene side står gåsemor - ungerne på den anden side - men noget lign en lille vej i mellem. Gåsemor råberalle mine ællinger kom hjemog ungerne skal så forsøge at løbe hjem til mor uden at blive fanget af ræven. Ungerne skal ikke løbe på een gang hvis ræven er i nærheden af dem - men til sidst blive det farligt. Fanges en unge kommer den ned i rævehulen. det gælder om at få ællingerne hjem uskadte.
får mor ikke sine unger hjem skal hun så være ræv.

spørg hvis du ikke fanger det åhhh for en nostalgi

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 13-03-06 15:00

Hej Mirit
Den havde jeg glemt. Nu bliver jeg da også helt nostalgisk.
Men det er et brætspil, jeg mangler spilleregler for.
KH mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 17:30

var jeg egentlig klar over - men det kender jeg ikke - kom bare lige på at de gamle lege filene kan sætte fut i ungerne - det er synd de ikke leger så meget ude mere - og sammen hvad der er vigtigst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 17:32

ps... fik lige i øresneglen at der er nogle bøger om netop det (bland andre) spil på biblioteket - prøv at undersøge det

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-04-06 15:25

Citat
Jeg har fået et spillemagasin, der bla. indeholder et spil med en ræv og nogle gæs. Desværre har jeg ikke spillereglerne og jeg kan på trods af ihærdig googlen ikke hitte dem.

Hvis du nu læser i spilmagasinet, må de da nævne hvad spillet hedder på Dansk eller Engelsk.

Spillets navn er ret vigtigt hvis man skal finde det eller spilleregler dertil !

Jeg har lere bekendte, i børnehaver, daginstitutioner o.l. og det er da muligt nogen har spillet + regler der. Men jeg må ha spillets NAVN

Hilsen steno