/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Mister Forbindelsen...
Fra : edb.dk
Vist : 4306 gange
100 point
Dato : 11-03-06 15:33

Hej.

Jeg har lidt problemer med min internet forbindelse. Jeg mister med jævne mellemrum forbindelsen, flere gange om dagen. Har kørt med trådløs men er nu gået over til kabling igen, men mister den stadig. Har snakket med TDC og de mener selvfølgelig ikke at det er forbindelsen det er galt med, men hvad f....n er det så????? Har en D-link router på.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-03-06 16:13
Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-03-06 16:28

Jeg har ADSL fra TDC der var en gang jeg havde de samme problem, kunde service kunne se at der var et problem med min "Speedstream". Jeg boer ca. 8 km fra en TDC foretning. Jeg skiftet Speedstream boksen nogle gang uden at det hjælp. Jeg have forlangt et besøg af en montør. hans forklaring var at de ny Speedstream bokser ikke var så gode som de gamle jeg fik en gammel med 3 lys det er 5 lys på de nye. Han havde en med det tog ca. 3 min. at skifte og det har kørt siden. Det var på 18,05,2005. Jeg kan huske det, fordi det var min fødselsdag!!

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 11-03-06 16:34

Hej jeg havde også samme problem her i vinter, men jeg slukkede for strømmen (Trak strømtilførelsen ud) til routereni 1 min og satte den til igen og så kørte jeg til næste gang, til sidst blev vi så trætte af det at vi satte en ny router op og siden har vores net kørt upåklageligt.
Vores tidligere router var en Unex og den nye er med trådløs net og en Sandberg. Så jeg vil sige køb en ny router så bliver dit net stabilt igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-06 16:39

Jeg har været hele turen igennem.

5 gange fik jeg udskiftet "speedstream".

Det var først da jeg købte en ny router problemet blev løst.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 16:41

Er det din router som skaber kontakten til TDC eller er det din comp gennem routeren.
Det kan jo være at routeren ikke tillader genoprettelsen når den er "tabt".
Forbindelsen tabes jo en gang i mellen(ved stilstand) og genoprettes med forespørgsel fra TDC.
Sådan var det hos os indtil vi lod en server styre forbindelsen/nu en router.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-03-06 16:42

Det kan ikke passe at kunderne skal betale extra på diverse bokse,
De må da virke når de bliver sat op.
Som "Coliniiii " skriver kan der være problemer med de nye, har selv en af de gamle, og har aldrig haft problemer,,,i over 2 år.
Det kan selvfølgelig også være en virus, du har hentet ned, ikke altid at Virus programmer lige snupper det i farten.
Prøv at hente dette, husk at opdatere det.
Finder rigtig meget skidt, som virus programmer til tider hopper over.
http://www.ewido.net/en/

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 11-03-06 16:44

min router er helt ny, så tror ikke at det er det, men har et gammelt modem til at ligge i et skab. Vil prøve at sætte den til i stedetfor.

Tak for de hurtige svar, skal nok vende tilbage om det virker...

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 11-03-06 17:25

Jeg har haft det samme problem, jeg fjernede fluebenet ved , Aktiver netværksadgangskontrol ved hjælp af IEEE 802,1X.
det løste mit problem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-06 17:52

Jeg havde et gammelt modem, som havde virket upåklageligt i 5 år. TDC skrev til mig at det skulle udskiftes.

Jeg fik først problemer efter at have tilsluttet det nye modem. TDC skiftede det 5 gange, men resultatet var det samme.

Så købte jeg en ny router med indbygget modem (3com) siden da har jeg ikke haft problemer.

Det gamle modem, som der ikke havde været nogen fejl ved, kunne ikke tilsluttes igen. Det var bare dødt

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 11-03-06 18:09

Hej Rosco40.

Hvor gør man det..

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 11-03-06 18:11

glem det, har fundet det...

Kommentar
Fra : edb.dk

Dato : 11-03-06 18:25

Hej ans.

Hvad hedder din router med det indbyggede modem..