/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Salat dressing...
Fra : Nick15
Vist : 979 gange
125 point
Dato : 11-03-06 14:41

Hejsa.

Jeg går rundt og leder efter en dressing som bliver brugt på pizzaria'er til deres salat...
Men jeg kan ikke finde den dressing nogle steder..? Som jeg vist kan finde ud af så er den fra tulip og hedder salat dressing men jeg kan ikke finde den nogen steder.. Og syntes den smager rigtig godt så ville jo selv lave en salat og så bruge den dressing.. Men da jeg ikke kan finde den så er det lidt svært.

Er der nogle som ved hvor man kan købe den?

På forhånd tak!

Mvh Nick

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-03-06 15:12

Har du ikke mulighed for at spørge på pizzariaet eller købe en flaske af dem? Hvis ikke - hvorledes smager den - cremefraise, hvidløg, thousand Island e.lign.?

Hvis du kender nogle med Metro eller Incokort vil du med garanti kunne finde den der.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 11-03-06 16:40

Bland litd hviløsg. olie(oliven), krydderier (dild, basilikum el.lilgnedne) og lidt chreme fraiche med saltl

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 11-03-06 16:40

Bland litd hviløsg. olie(oliven), krydderier (dild, basilikum el.lilgnedne) og lidt chreme fraiche med saltl Den norske rømme kan også godt gøre det..

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 11-03-06 16:41

Bland litd hviløsg. olie(oliven), krydderier (dild, basilikum el.lilgnedne) og lidt chreme fraiche med saltl Den norske rømme kan også godt gøre det..

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 11-03-06 16:51

Du kan selv lave en dejlig dressing, men det kommer meget an på, om du er til olie/eddike. eller til mere fede dressinger. Det du nok får mest på pizza steder er tykke mayonaiseagtige. Hvis det er den type du ønsker. kan du meget nemt "strikke" en selv.
1 bæger cremefraise 18% samme mængde mayonaise. 1 stor spiseske dijonsennep.1 spiseske balsamico(helst lys da den ellers misfarver) 1 teske hvidløgspulver. salt. peber og få strint tabasco.
Hvis du ikke har hvid balsamico, kan du bruge eddike fra syltede agurker eller almindelig eddike+ 1 spiseske sukker. Lad det stå koldt et par timer og smag til med mere salt og sukker. God fornøjelse

Accepteret svar
Fra : betonjens1