/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Guldbogstaver
Fra : zepp
Vist : 4162 gange
20 point
Dato : 11-03-06 13:54

Er der nogen derude der kan og vil hjælpe mig med at lave guldbogstaver i PhotoShop 6.0. Marianne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 14:07
Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 30 point
Dato : 11-03-06 14:13

Her er en rigtig god øvelse, hvor du kun skal bruge lagindstillingerne:

http://www.thorsvejwebdesign.dk/Library/tekster/guldskrift.htm

hilsen amanda

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-03-06 15:30

Du kan lave en farve der ligner guld. Har selv flere gange brugt den til diplomer og printet ud på farvekopimaskine. Farven skal laves i CMYK det vise sige følgende:
cyan (blå) 20%, magenta (lyserød) 25%, yellow (gul) 88% og K (sort) 0%.
Det giver et guldligende udtryk af bogstaver. Du skal måske rette lidt på procenterne afhængig af din farveprinter.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : zepp

Dato : 11-03-06 17:19

tusind tak for hjælpen til alle tre besvarelser

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 11-03-06 17:28
Godkendelse af svar
Fra : zepp

Dato : 28-03-06 19:56

Tak for svaret Marianne.