/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
maskinen sige ulovlig xp cd
Fra : risvej07
Vist : 2940 gange
50 point
Dato : 11-03-06 10:05

når jeg starter min pc skriver den :windows-valideringsfejl. og siger at min xp home er kopieret eller stjålet...... jeg har tre xp home versioner og en xp pro der må køre på 2 maskiner( en stationer og en bærbar) og jeg har ingen uorginale....... har hørt at det kan tage lang tid at diskutere med micro-soft om dette....kan jeg bare sætte min xp pro i og køre en installation
oven i uden at jeg taber mine data..... eller er det nemeste at diskutere dette med micro soft????

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 11-03-06 10:07

ps jeg glemte at sige at min pc har kørt i 2 år uden problemer

Accepteret svar
Fra : jacob_waino

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-06 10:16

Du er ikke den eneste der er ude for det problem

Du skal åbne din stifinder og under Funktioner skal du vælge Mappeinstillinger
Under fanebladet skal du vælge Vis
Markere så du kan se skjulte filer og mapper
Klik OK ud
Gå nu ind i din Windows mappen under c:\
Nu skal du finde en mappe (af dem der er skjulte) der hedder $NtUninstallWgaNotify$
Åben mappen og den næste mappe hedder spuninst
Dobbeltklik på mappen og der kommer nu 4 filer
Du skal dobbeltklikke på spuninst igen og nu vil der kører et program som vil skille dig af med dit problem.
Bagefter skal computeren genstarte og du er nu fri for at se på det "fis" igen fra Mircosoft...

God arbejdslyst

P.s. husk at så Vis skjulte filer og mapper fra igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-06 10:33

Citat
Det er fordi du har opdateret din Windows her for nylig at du får denne meddelelse, du kan dog fjerne denne opdatering igen.
1. Først skal du ind i windows mappen, og i mappeindstillinger sætte den til at vise skjulte filer og mapper.
2. Find og åbn mappen $NtUninstallWgaNotify$
3. Åbn mappen spuninst og dobbeltklik på ikonet spuninst, ja til at afinstallere.
4. Genstart

Sørg for fremover ikke at medtage dennne opdatering.

http://www.kandu.dk/spg84197.aspx

Ignorer opdateringen fremover.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-03-06 11:24

Hej
Har siddet og prøver på at ændre det på min maskine, men der kan jeg ikke finde den mappe i henviser til.
Jeg kan kun finde denne

$NtServicePackUninstall$

I den kan jeg godt finde spuninst, og når jeg dobbelt klikker spørger den om jeg vil afinstallere Servicepakke 2
Kan jeg godt sige ja til det og opnå jeg samme resultat som i henviser til i jeres indlæg

IPM

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-03-06 11:47

Du kan godt lave en "Repair" af din XP uden du mister dine data. Men tag altid en kopi for en sikkerheds skyld - for alt kan gå galt.

Smider lige et link til fremgangs måden på hvordan du køre en Repair.

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Det er punkt 4. du skal køre efter.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-03-06 11:55

Når jeg læser de 2 første indlæg se det meget mere enkelt ud.
Men når jeg har set dit link arnely så ser det lidt merer indviklet ud
Hvorfor denne store forskel fra de 2 første indlæg

IPM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-06 11:56

I den kan jeg godt finde spuninst Ja men det er den forkerte, der ligger en ved siden af som hedder det samme, og det er den du skal klikke på (Køre)
Selvfølgelig skal du ikke gå med til at afinstallere Servicepakke 2
Men som ans skriver: Ignorer opdateringen fremover. D.v.s. at du skal slå automatiske opdateringer fra i sikkerhedscenteret i kontrolpanelet.
Altså hvis du ikke ringer til microsoft og får afklaret problemet, så er det slut med opdateringen fremover på den maskine du har kørt spuninst
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-03-06 13:01

risvej07 skrev>

Citat
....kan jeg bare sætte min xp pro i og køre en installation

Og for at undgå og mister data, så er Repear en mulighed, da den ikke sletter din harddisk. Som en installation ville gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-06 19:43

Øeh... kan man ik' 'bare' slå adgang for programmet;
"Windows Genuine Advantage Notification" ..FRA ..i sin Firewall ???

Ps. Jeg har ik' selv haft brug for at 'prøve', da jeg er 'lovlig' XP Pro bruger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-06 20:59

Nej Molo, da Windows Genuine Advantage Notification er et activeX-opjekt som bl.a. bruges i internet explorer som et tilføjelsesprogram, og er nødvendig for at kunne hente opdateringer.
Så vil windows opdate først sige at du mangler Genuine Advantage Notification, og vil ikke vise andre opdate, men kun denne, indtil den er installeret.
Men måske kan man bruge andre browsere, eller hente opdatene direkte ved windows, udenom opdatefunktionen, måske?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-06 21:41

pallebhansen -> Ja, men ved filudveksling ..tænkte jeg på (..ikke ved update hos Microsoft).

Måske ved at få 'en anden' at hente/downloade opdateringerne? (..og udveksle opdateringfilerne?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-06 23:08

Tja, det er også det jeg skriver Måske
Men det er jo besværligt, da man ikke får besked omgående at der er opdates.
Men det er jo kun specielle koder, og enkelbrugerkoder som microsoft kan se er brugt lidt for mange gange, de er ude efter.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 16-03-06 09:26

Tak for svaret jacob_waino. det var nemt, så kan jeg senere putte min xp pro i og køre en "repair"