/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Hvad sker der så
Fra : Surf
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 10-03-06 21:45

Jeg har et spg her

1. jeg finder en Walkthrough til et spil fx Broken Sword 3 TSD hvor der stået Copyright notis eller sådan noget og om at man ikke må sætte den på sin egen side

2. Jeg kopet teksten først til en word dokument og sener over til min egen side

3. han kommer tilfældig til at se på min side

4. hvad sker der så

Ja det var mit spg

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-03-06 22:54

Det står altsammen her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Copyright

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 11-03-06 00:01

men det er jo bare en alm Walkthrough. og det med Copyright er bare noget han har skrevet. han har jo ikke betalt noget for det. så dumme er avokater da ikke at de vil gå med til det. med mindre han har betalt for det

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 11-03-06 01:23

Det kommer da an på, om vedkommende selv har skrevet den.
Nogen har jo i hvertfald skrevet den, og derfor er der også nogen, der har copyright på den.

Om det er vedkommende, der ejer siden du har været inde på, eller en tredje er jo for så vidt ligemeget, du må ikke bare kopiere og bruge ting, som du lyster.

Det er da ikke sikkert at du vil blive retsforfulgt, men muligheden foreligger da.
Hvorfor bruger du ikke bare den walkthrough og så evt. laver et link til den side du har fundet den på. Der er da ingen grund til at tage æren for noget andre har lavet.

En ting er i hvertfald sikkert, hvis du laver en side, som får rimelig mange besøgende... og du stjæler materiale fra andre sider... så FÅR du før eller siden problemer med nogen, der vil have erstatning for det du har tjent på deres materiale.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 23:24

Der gælder de samme regler på nettet som der gælder hvis du var musiker, og havde hørt en fed sang som du gerne ville ligge på dit næste album, det kan man jo heller ikke bare gøre uden at spørge den anden kunstner først.
Så i dette tilfælde skal du ha accept fra ham der har "lavet" den walkthrough eller den hjemmeside der har den liggende, skrevet med Copyright .
Men hvis det omvendt er noget som han har "stjålet" fra en anden side og bare skrevet Copyright for sjov, kan han ikke hænge dig op på det, men det kan den side som Ham den anden har taget den fra.
Så generelt set skal man ikke ta andre folks ting, selvom der i de fleste tilfælde aldrig ville være nogen der fandt ud af det.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 03:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål